ابراهیم خدایی از زمان اعلام نتایج نهایی خبر داد و افزود: حدود 550 تا 600 هزار نفر در کنکور سراسری امسال پذیرفته می شوند اما آمار قبولی تا کنون دقیقا مشخص نشده است.

به گزارش جام جم آنلاین،
معاون سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال 1388 تا پایان هفته آینده و انتشار کارنامه نهایی داوطلبان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: ظرفیتهای کنکور 88 در مقایسه با کنکور سال گذشته با رشد 10 تا 20 درصدی مواجه است.

ابراهیم خدایی افزود: حدود 550 تا 600 هزار نفر در کنکور سراسری امسال پذیرفته می شوند اما آمار قبولی تا کنون دقیقا مشخص نشده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته 437 هزار نفر در آزمون سراسری قبول شدند که در مقایسه با تعداد پذیرش، امسال ظرفیتها بین 10 تا 20 درصد رشد را نشان می دهد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در کنکور 88 پذیرش در دوره های روزانه تا 10 درصد، در دوره های شبانه حداکثر تا پنج درصد و در دانشگاههای پیام نور و غیر انتفاعی نیز هر کدام بین 10 تا 20 درصد رشد خواهد داشت.

وی افزود: کارنامه نهایی کنکوریها بر اساس پیش بینی ها دو هفته پس از اعلام نتیجه نهایی برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

ابراهیم خدایی اضافه کرد: تلاش می کنیم تا پایان شهریورماه کارنامه نهایی داوطلبان کنکور سراسری را بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر کنیم. سال گذشته کارنامه نهایی اواخر شهریور ماه پس از انتشار نتایج نهایی منتشر شد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز گفت: در کنکور سراسری امسال بیش از 550 هزار نفر قبول می شوند. این به معنای این است که از هر دو نفر یک نفر یا 1.1 نفر در کنکور قبول می شوند. بحث تکمیل ظرفیت در کنکور امسال دیگر مطرح نیست.

یک میلیون و 252 هزار نفر در آزمون سراسری 88 شرکت کردند که از این تعداد حدود 996 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند از این تعداد نیز 851 هزار و 258 نفر انتخاب رشته کردند.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:jamejamonline.ir