عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تحمیل جنگ به ایران، جنگیدن هشت ساله و پذیرش قطعنامه همگی در عین تلخ بودن کشور را نجات داد و انقلاب را بیمه کرد.

آیت ا... حسن ممدوحی در گفتگو با مهر اظهار داشت: افراد مختلف از دیدگاه های متفاوتی به موضوع پذیرش قطع نامه 598 از سوی امام (ره) نگاه می کنند.
 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: عده ای به اشتباه عدم پذیرش قطع نامه از سوی امام (ره) را به نفع مملکت می دانستند که این نشان از بی خبری آنها از نظامات آفرینش است.
 
وی افزود: کسانی که چنین نظری دارند بی خبرند از چگونگی سیر حرکتی نظام آفرینش که در لحظه و آن به آن متغیر است و انسان آگاه و بصیر متناسب با همان لحظه تصمیم می گیرد.
 
ممدوحی ادامه داد: این موضوع برای شخصیتی که تصمیمش در سرنوشت اسلام مؤثر است بسیار مهم تر و حساس تر است و باید در لحظه و بنا به مصلحتی بزرگ تصمیم بگیرد و هم زمان از احساس و هیجان اتفاقی عظیم به دور باشد.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ذکر مثالی گفت: کسی که برای نجات جان فرزندش تصمیم به فروختن خون خود می گیرید ممکن است از دید دیگری در آن لحظه تصمیم نادرستی گرفته باشد در حالی که هیچ چیز او را از این تصمیم باز نمی دارد.
 
وی تصریح کرد: آن پدر با این تصمیم جان فرزندش را نجات داده و در حقیقت جام زهری را که نوشیده برای نجات جان فرزندش بوده است.

 ممدوحی با تاکید بر اینکه نگرش های ناپخته و نا آگاهانه ای در هر شرایطی ممکن است وجود داشته باشد گفت: دشمن جنگ را تلخ بر ما تحمیل کرد و و ما تلخ جنگیدیم و پذیرش قطعنامه کشور را نجات داد.
 
آیت الله ممدوحی در پایان تأکید کرد: پذیرش قطعنامه و پیام تاریخی و کوبنده حضرت امام خمینی (ره) در واقع فریاد رسای هیهات من الذله رهبر کبیر جمهوری اسلامی بود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ

www.seemorgh.com/news
منبع: jahannews.com

مطالب داغ سایر بخش ها:

درخواست استخدام!+ عکس

سانحه در برنامه عمو فیتیله ای ها

پنج عضو يك خانواده زير كاميون كمپرسی له شدند! (+عکس)

خرید شراب فروشی توسط مهدیه تهران +عکس

مجری جنجالی برای زدن هاشمی! +عکس