رئيس کميسيون امنيت ملي گفت: موضوع به تعويق افتادن مذاكرات ايران و 5+1 در حد ايده بوده و تائيد نهايي نشده است.

علاء الدين بروجردي نماينده بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به موضوع تعويق مذاکرات آتي ايران و 1+5 اشاره کرد و گفت: اين مسئله در حد يک ايده بوده و تاييد نهايي نشده است.

وي افزود: در حال حاضر موضوع به تعويق افتادن مذاکرات ايران و 1+5 که از طرف مذاکره کننده ايران پيشنهاد شده در سطح مذاکره و لابي پيگيري مي‌شود تا به نتيجه نهايي برسد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان کرد: امکان دارد اين مذاکرات به نتيجه نرسيده و زمان برگزاري دوره بعدي مذاکرات ايران و 1+5 طبق زمان توافق قبلي برگزار شود.

بروجردي با بيان اينکه زمان توافقي مذاکره زمان مناسبي براي مذاکرات است، اظهار داشت: معمولا زماني که توافقي براي برگزاري مذاکرات صورت مي‌گيرد فرض براين است که تغييري در زمان مذاکرات صورت نخواهد گرفت.

وي در پايان گفت: موضوع به تعويق افتادن مذاکرات ايران و 1+5 در حد يک ايده بوده و معلوم نيست که آيا اين ايده حاکم شود و يا همان تاريخ قبلي زمان برگزاري مذاکرات باشد.

گفتني است، طبق توافقات قبلي قرار بود دور جديد مذاکرات ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين) 27 ژانويه (8 بهمن) برگزار شود ولي اخيرا معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا سخن از به تعويق افتادن اين زمان کرده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir

مطالب داغ سایر بخشها:
نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد برای لایحه بودجه
فرار همسر پادشاه عربستان به لندن
راز جسد آویزان از پل فاش شد
رایزنی با ایران برای تعیین تاریخ و مکان مذاکرات 1+5 ادامه دارد
طرح استخدامی دولت به كجا رسید؟