دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی گفت که سومین آزمایش هسته‌ای و تهدیدهای کره‌شمالی در مورد انجام اقدام نظامی "غیرقابل قبول" است و از پیونگ‌یانگ خواست تا بر بهبود وضعیت مردم خود و صلح با کره‌جنوبی تمرکز کند.

 این در حالی است که کره‌شمالی اخیرا آمریکا را تهدید به حمله هسته‌ای بازدارنده کرده است.

بان کی مون در پاسخ به سوال مجله اتریشی "پروفیل" درباره آزمایش هسته‌ای، فعالیتهای نظامی و تهدیدهای کره‌شمالی گفت: من این اقدامات را غیرقابل قبول می دانم. این اقدامات پیونگ‌یانگ چالشی برای جامعه بین‌الملل است.

وی در این مصاحبه گفت که از رهبری کره شمالی خواسته تا بر بهبود وضعیت مردم کشورشان در مواجهه با تحریمهای اقتصادی جدی تمرکز کند.

دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست برای انجام گفت‌وگو میان دو کره تصریح کرد: در کره‌شمالی بحران انسانی جدی وجود دارد، عده زیادی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

وی افزود: کره‌جنوبی به تازگی رئیس‌جمهور جدیدی انتخاب کرده است که خود زمان خوبی برای رهبران دو طرف درگیر است تا به طور جدی چگونگی برقراری آشتی ملی و کاهش تنشها در شبه جزیره کره را بررسی کنند، همچنین امکان اتحاد مجدد دو کشور نیز وجود دارد.

کره‌شمالی به طور رسمی مخالفت خود را با درخواست شورای امنیت مبنی بر پایان دادن به برنامه هسته‌ای نظامی خود ابراز کرد. چین نیز خواستار آرامش شد و اعلام کرد که "تحریم‌ها" راه اساسی پایان دادن به تنش‌ها نیست.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
همه واکنش‌ها به پیام تسلیت احمدی‌نژاد
قرار هفتگی متهمان برای ارتکاب قتل و تجاوز
اعتراض انجمن پسته ایران به رسانه‎ها
۷۰-۶۰ متری های بازار مسكن تهران+جدول
محدودیت ترافیکی ایام نوروز ‌اعلام شد