خودکشی جمعی از مادران پناهجوی ایرانی در جزایر استرالیا
مانوس همان جزیره ای است که زمستان سال گذشته رضا براتی جوان 23 ساله پناهجوی ایرانی پس از اعتراض به شرایط بد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
  شماری از زنان ایرانی که درجستجوی سراب زندگی در استرالیا سر از بازداشتگاههای مخوف در جزایر مانوس در آورده اند، همه درها را بروی خود بسته دیده اند مگر خودکشی، این زنان به همراه تعدادی از زنان عراقی و سوری  امیدوارند با خودکشی حداقل فرزندان شیرخوارشان از این وضع فلاکت بار جزیره نجات پیدا کنند.

با رسانه ای شدن این خودکشی های جمعی زنان، نخست وزیر استرالیا صبح زود زمانی که هنوز مردم بر سر سفره های صبحانه بودند در تلویزیون ظاهر شد و اب پاکی را بدست این زنان ایرانی ریخت : به نظرمن هیچکس به ما نمی‌تواند بگوید اگرما را شهروند دائمی نکردید آنگاه خودکشی می‌کنیم هیچ استرالیایی وهیچ فردعاقلی به ما نمی‌گوید که ما تسلیم این فشارهای روحی شویم .

اما بیل شورتن رهبر جناح مخالف دولت استرالیا پاسخ نخست وزیر را اینگونه داد: این اظهارات نخست وزیریک نقطه ضعف برای اومحسوب می‌شود چرا که این زنان تحت مراقبت دولت استرالیا هستند باید مانند - انسان با آنها برخورد کرد .

موضوع خودکشی این  مادران پناهجوی ایرانی و غیر ایرانی به پارلمان استرالیا نیزکشیده و دولت هم اعلام کرده است درباره هویت واقعی این مادران اظهار نظرنمی کند اما رییس جمهور دولت محلی جزیره کریسمس گفته است برای هر یک از این مادران یک مامور قرار داده شده که همواره مراقب انهایند تا دست به خودکشی نزنند.

9 زنی که گفته‌اند خودرا قربانی می‌کنند باورشان این است که درصورتی که خودکشی کنند کودکان بی‌مادرشان تحت مراقبت دولت استرالیا درمی‌آید وازاین وضع نجات پیدا خواهند کرد اما این زنان هم اکنون دربازداشتگاه کریسمس تحت مراقبت شدید قراردارند حتی دردستشویی وهنگام شیردادن بچه‌هایشان هنگام غذا خوردن وخوابیدن ما ماموری را برای هریک ازاین مادران قرارداده‌ایم که از دومتری آنها دورترنمی‌شوند تا دست به خودکشی نزنند .

دولت استرالیا می گوید این مادران اقدام به خودکشی کرده اند و یکی از انها نیز خود را از پشت بام به پایین پرتاب کرده است. سارا مارس که خود بازدداشتگاه مادران ایرانی واقع درجزیره کریسمس را دیده از شرایط وحشتناک و غیر انسانی این جزیره می گویدکه این مادران  را به خودکشی وادار کرده است

سارا مارس : شرایط بازداشتگاه درمجموع برای خانواده‌ها بسیاربده بازداشتگاه بسیارشلوغ وگرم ازامکانات اولیه محروم هست اونها دراین شرایط بزورنگهداری می‌شوند وشرایط روحی بسیاربدی دراونجا وجود داره .

با این حال رییس دولت محلی جزیره مانوس به این زنان ایرانی و غیر ایرانی گفته است علیرغم تلاش انها برای خودکشی هیچ راهی برای نجات انها وجود ندارد.                                                            

مطلقا" هیچ امیدی برای آنها وجود ندارد اونها هیچگاه دراسترالیا ساکن نخواهند شد بلکه یا به ناآرو یا جزیره مانوس خواهند رفت .

مانوس همان جزیره ای است که زمستان سال گذشته رضا براتی جوان 23 ساله پناهجوی  ایرانی پس از اعتراض به شرایط بد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جان خود را از دست داد.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: radioiran.ir

مطالب پیشنهادی :
برخورد با بدحجابان باید مانند قاتلان و سارقان باشد!!!
مزایده اموال بابک زنجانی + عکس
گفتگوی تلفنی ظریف و داوداغلو درباره غزه
دامپزشک جان دختر خردسال را به بازی گرفت
اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5: موضوعات حل‌ نشده در مذاکرات از نگاه گاردین