اگه ما ناپدید شدیم، هواپیما این شکلی بود!، یک تراژدی فیس‌بوکی
او در کنار عکس به شوخی نوشته بود «اگه ما ناپدید شدیم، هواپیما این شکلی بود!» که اشاره‌ای طنزآمیز به ماجرای ناپدید شدن هواپیمای مالزی و ۲۳۹ مسافرش در هشت مارس سال گذشته بود.
«کُر پَن» مسافر هلندی، هیچ فکر نمی‌کرد عکسی که در فرودگاه آمستردام و در لحظه سوار شدن از هواپیمای پرواز ام‌اچ۱۷ مالزی در صفحه‌ی فیس‌بوک‌اش قرار می‌دهد، آخرین عکس از این بوئینگ ۷۷۷ و آخرین پُست فیس‌بوکی‌اش باشد.

او در کنار عکس به شوخی نوشته بود «اگه ما ناپدید شدیم، هواپیما این شکلی بود!» که اشاره‌ای طنزآمیز به ماجرای ناپدید شدن هواپیمای مالزی و ۲۳۹ مسافرش در هشت مارس سال گذشته بود.

چند نفر از دوستان «کُر» عکس را لایک کرده و پیغام‌هایی مثل «سفر خوش بگذره» و «تعطیلات خیلی خوبی داشته باشی» برای‌اش گذاشته بودند. «کُر» تا زمان آماده شدن هواپیما برای پرواز فرصت کرده بود که چند پیغام‌ را لایک بزند.

اما درست هفت ساعت بعد، هواپیمای مالزی که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌کرد، بر اثر شلیک راکت در شرق اکراین منفجر شد و نه فقط فاجعه‌ی دیگری در تاریخ حوادث هوایی (و برای هواپیمایی مالزی) به ثبت رسید که یکی دیگر از تراژدی‌های فیس‌بوکی هم شکل گرفت.

هواپیمایی مالزی اعلام کرد که ارتباط با پرواز ام‌اچ‌۱۷ را در آسمان اکراین و در پنجاه کیلومتری شرق مرز آن کشور با روسیه از دست داده است.

چند ساعت پیش از آن نیز یک جنگنده اکراینی، در حال گشت‌زنی توسط هواپیماهای نظامی روسیه سرنگون شده بود.

به این ترتیب «کُر پَن»و نامزدش  و بقیه ۲۹۴ مسافر و خدمه بی‌گناه پرواز مالزی به جمع قربانیان درگیری نظامی روسیه و اکراین پیوستند که به نظر می‌آید جدیدا وارد عرصه جنگ هوایی نیز شده است.

عکسی که «کُر پَن» برای شوخی در صفحه شخصی فیس‌بوک‌اش گذاشته بود، تاکنون بیش از شانزده‌ هزار بار به اشتراک گذاشته شده.



دوستان‌اش درست چند ساعت بعد از پیغام‌های محبت‌آمیزشان ناچار شدند برگردند و با ناباوری و تاسف شدید پیغام‌های تسلیت بگذارند.

عکس‌های فیس‌بوکی آن‌ها را زوجی اهل موسیقی و سفر و فیلم نشان می‌دهد که یک گل‌فروشی را با هم‌ اداره می کردند.

اخیرا در جایی خواندم که به‌زودی فیس‌بوک تبدیل به گورستانی بزرگ خواهد شد. بعید است که از اجساد واقعی این زوج اهل حال هلندی چیزی باقی مانده باشد ولی صفحه فیس‌بوکی آن‌ها اکنون جزئی از این قبرستان مجازی است



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ارسالی کاربران

مطالب پیشنهادی :
مرگ 121 مسافر پرواز مالزیایی تایید شد
کشور در اختیار خودروهای 20 تا 40 میلیونی
جراحت های عمیق مجروحان غزه از تیرهای ممنوعه!
مزایده اموال بابک زنجانی + عکس
گفتگوی تلفنی ظریف و داوداغلو درباره غزه