گناه نابخشودنی وزیر علوم و تحقیقات
همزمان با مطرح شدن موضوع استیضاح وزیر علوم و تحقیقات، کمپین حمایت از فرجی دانا به 13هزار و 568 هزار نفر در فیس بوک رسید که در یک توصیف خود نوشته اند: جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد.
کمپین اینترنتی راه اندازی شده در شبکه اجتماعی فیس بوک، شعار خود را در حمایت از وزیر علوم «جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد ...» انتخاب کرده است که اکثر مطالب و دیدگاههای مطرح شده در آن نیز در همین راستا و بویژه موضوع 3000 بورسیه در دولت قبلی ارایه شده است.

در آخرین پست ارایه شده در این کمپین به نقل از سایت تدبیر خبر آمده است که ، «جواد هروی» رئیس کمیته بررسی 3000 بورسیه در مجلس گفته است: اسناد همه تخلفات بورسیه ها نزد من است! کسی که باید اسامی را اعلام کند من هستم ! پای خیلی از مسئولان دولت وقت گیر است! به وقتش همه اسامی را اعلام می کنم.

جواد هروی رئیس کمیته بررسی 3000هزار بورسیه غیرقانونی که به برخی افراد خاص در زمان دولت احمدی نژاد اعطا شده است می گوید، سندهایی در دست دارد که اگر منتشر شود نام بسیاری از مسئولان دولت قبل را در این تخلف بزرگ به میان می کشد.

هروی به تدبیر می گوید: «برای تک تک گفته هایمان درباره 3000هزار بورسیه غیرقانونی اعطا شده به برخی افراد خاص در دولت احمدی نژاد سند داریم.»

بسیاری از نمایندگان می گویند استیضاح فرجی دانا وزیر علوم با افشای سه هزار بورسیه غیرقانونی ارتباط مستقیم دارد. گویا دلواپس افشاشدن برخی نام ها در ماجرای بورسیه های غیر قانونی هستند و گفته می شود برخی تهدید کرده اند ادامه ماجرای بورسیه های غیرقانونی ازطرف رضافرجی دانا وزیر علوم دولت روحانی را برابر با استیضاح او اعلام کرده اند.

تا آنجا که حجت الله درویش پور روز دوشنبه گذشته گفته بود: «در اسامی بورسیه های غیرقانونی، نام برخی نمایندگان نیز وجود دارد و همین موضوع باعث فشار و استیضاح علیه وزیر علوم شده است.»

اما غلامعلی حدادعادل در واکنش به این خبر به خانه ملت گفت: « هر کس که ادعایی مبنی بر حضور نمایندگان و نزدیکان آنان در لیست 3 هزار دانشجوی بورسیه دارد باید ثابت کند.»

اما رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس بار دیگر بر محرز بودن تخلف صورت گرفته در دولت قبل مبنی بر بورسیه هزار نفر تاکید دارد و به خبرنگار ˈتدبیرˈ می گوید: «افراد زیادی از افشاشدن نامشان در ماجرای بورسیه های غیر قانونی نگران هستند.الان زمان افشای اسناد و مدارک نیست اما به زودی تمام سندهایمان را ارایه خواهیم کرد تا مردم بدانند چه کسانی با رانت بورسیه گرفته اند.»

جواد هروی درباره اینکه حدادعادل اظهار کرده است که نام هیچ نماینده ای در لیست 3000هزار بورسیه نیست تاکید کرد: «ما قصد نداریم پاسخ فردی بدهیم اما از این اطمینان داریم که برای تمامی گفته هایمان سند داریم.»

رئیس کمیته بررسی 3000هزار بورسیه غیرقانونی به تدبیر می گوید: «کسی اسامی را باید اعلام کند من هستم. تمامی سندهای این تخلف بزرگ هم دست من است و بر اساس همان اسناد هم نشست خبری برگزار می کنم، بنابراین تا آن زمان بهتر است همه صبور باشیم.»

او ادامه داد: «تخلف در پرونده بورسیه در دولت قبل محرز است. اشتباهات بسیاری انجام شده است و کسانی که صلاحیت علمی نداشتند با رانت و سفارش های بسیار ویژه بورسیه شدند و متاسفانه قرار است به عنوان عضو هیات علمی استخدام شوند. این موضوع برخلاف صریح عدالت آموزشی است بنابراین درباره این سه هزار نفر باید بازنگری صورت بگیرد و برای بحث نهایی کمیته اظهار نظر خواهد کرد.»

هروی در گفت و گو با تدبیر بار دیگر تاکید می کند: «درباره تمامی ادعاها و گفته هایمان سند داریم چرا که در موارد مختلف تخلف صورت گرفته است و مسئولان دولت قبل قانون را دور زدند و کسانی که صلاحیت تحصیل در دانشگاه ندارند را بورسیه کردند.»

هروی درباره رابطه استیضاح وزیر علوم و ماجرای 3000 بورسیه غیرقانونی می گوید:« آقای فرجی دانا درواقع تاوان ایستادگی اش بر اصول علمی و پاسداری اش از نهاد دانشگاه را می پردازد.حتی اگر در نهایت فرجی دانا استیضاح هم بشود نه او و نه ما دست از پی گیری این تخلف بزرگ بر نمی داریم. نام هایی در ماجرای بورسیه های غیر قانونی وجود دارد که دخالتشان در این ماجرا باعث تاسف شدید می شود. وزیر علوم تاوان لغو بورسیه برخی مسوولان و البته داماد و عروس برخی مسوولان را می دهد. »

بازی بورسیه ها و محافظه کاران گویا داستانی ادامه دار است. برخی نگران از افشای نامشان هستند و برخی دیگر به دنبال اثبات تخلف محمود احمدی نژاد در وزارت علوم. در این میان کارت استیضاح در دست محافظه کاران است. کارتی که فعلا با فشار رییس مجلس از جیب ها خارج نشده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
از جریمه 4 میلیون تومانی خریداران خودرو تا تمامی تخلفات صنعت خودرو
درآمد ایران از سقوط هواپیمای مالزی
تهران ، منطقه 18 ، محله نسیه برها
این عکس که بدتر از سر بریدن داعشی هاست (18+ !!!)
پوشش عجیب فلسطینی ها در نبردهای غزه +عکس