اخذ مقام مشورتی از شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد
به استناد خبرنامه سازمان ملل متحد به تاریخ بیستم تیر ماه سال­ جاری، شورای اقتصادی و اجتماعی این سازمان موسوم به (ECOSOC) با پذیرش مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ایران به این سازمان مردم نهاد مقام مشورتی اعطا کرد.
به گزارش روابط عمومی خیریه رعد؛ در پی مکاتبات و ارسال مستندات مثبته در زمینه فعالیت­های آموزشی، توانبخشی و کارآفرینی این مؤسسه برای افراد دارای معلولیت، پس از بررسی چند ماهه در نهایت شورای اقتصادی و اجتماعی یکی از ارکان پنج­گانه سازمان ملل متحد موافقت خود را با واگذاری مقام ویژه مشورتی اعلام کرد.

بر  اساس این گزارش دارندگان مقام مشورتی طبق قطعنامه شماره 31/1996 موظفند هر 4 سال یک بار گزارشی از فعالیت­های سازمانی در حمایت از شورای اقتصادی و اجتماعی و سازمان ملل متحد تنظیم و ارایه دهند و در صورت کوتاهی با تعلیق جایگاه مشورتی به مدت یک سال مواجه خواهند شد که در این مدت بایستی گزارش جبرانی مورد قبول ارایه کنند در غیر این­صورت مقام مشورتی پس گرفته خواهد شد.

از آنجا که سازمان­های مردم نهاد دارنده مقام ویژه مشورتی بخشی از سازمان ملل متحد محسوب نمی­شوند، استفاده از لوگو، سربرگ، کارت ویزیت، و بنر آن سازمان ممنوع است و سازمان­های دارنده مقام مشورتی تنها اجازه دارند زیر نام سازمان متبوع خود از عبارت « جایگاه مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد» با ذکر تاریخ دریافت عنوان، استفاده کنند.

شایان ذکر است دارندگان مقام مشورتی می­توانند از دبیرکل سازمان ملل متحد برای در دستور کار قرار دادن موضوعات مرتبط و مورد علاقه سازمان­های غیر دولتی برای جلسات شورا درخواست کنند، همچنین بیانیه کتبی یا شفاهی خود را در شورا اقتصادی و اجتماعی مطرح کنند.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد امیدوار است با ظرفیت پدید آمده بتواند در مسیر توانمندسازی افراد دارای معلولیت به ویژه جامعه معلولان کشور گام­های مؤثری بردارد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: raad-charity.org

مطالب پیشنهادی :
وزیر سابق فرق بشکه و تن را نمی‌دانست!
شایعه بمب‌ گذاری، فرودگاه امام‌ را بهم ریخت
انتقادات تند روحانی در جمع سفرا +فیلم
ترفند جدید افراطیون برای تضعیف هاشمی
کاهش میلیونی قیمت لکسوس