هدف اوباما به دام انداختن ایران بود!
وی تصریح کرد: خانم کلینتون طی مصاحبه در دوره ای که وزیر خارجه آمریکا بود اعلام کرد که طلبان که القاعده شاخه ای از آن است توسط آمریکا ایجاد شد و اما اکنون خود آمریکا مجبور است با آن بجنگند از این اعتراف واضح تر.
مشاور امور بین الملل رییس مجلس تاکید کرد ضرورتی ندارد که جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف احتمالی ساختگی علیه داعش مشارکت کنند و بهتر است با این گروه همان هایی مبارزه کنند که روزی آن را پدید آوردند.

حسن شیخ السلام با بیان این مطلب درباره مذاکرات دو روزه وزرای خارجه آمریکا، مصر، اردن، لبنان، عراق و کشورهای عرب خلیج فارس، در جده در راستای ایجاد ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت: این نشست ها مادامی به اهداف اصلی خود می رسد که طرفین صداقت داشته باشد.

وی افزود: آمریکا و بسیاری از کشورهای منطقه از ابتدای ایجاد جنگ در سوریه از حامیان تروریست ها و تقویت کننده داعش بودند. پول، آموزش، تجهیزات لجستیکی در اختیار این گروه تروریستی قرار دادند.

شیخ السلام ادامه داد: نهال اصلی تروریست که اکنون به درخت تنومندی در خاورمیانه تبدیل شده است و داعش شاخه ای از آن محسوب می شود هم توسط آمریکا و همپیمانان منطقه ای و بین المللی در خاورمیانه کاشته شد.

وی تصریح کرد: خانم کلینتون طی مصاحبه در دوره ای که وزیر خارجه آمریکا بود اعلام کرد که طلبان که القاعده شاخه ای از آن است توسط آمریکا ایجاد شد و اما اکنون خود آمریکا مجبور است با آن بجنگند از این اعتراف واضح تر.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس ادامه داد: یا خانم بوتو پیش از مرگش در مصاحبه ای با بی بی سی اعلام کرده بود که آمریکا و انگلیس با سازماندهی، حمایت و پشتیبانی نطفه طالبان در پاکستان را گذاشتند و تنها زحمت وضع حملش برای تولد را به ما سپردند. داعش هم که از دل طلبان و القاعده متولد شد ریشه در همان نهالی دارد که آمریکا و همپیمانانش در منطقه کاشتند.

شیخ السلام با بیان اینکه داعش شاخه عراقی و سوری القاعده است گفت: جمهوری اسلامی ایران، از روزی که آمریکا، همفکران و متحدان منطقه ای اش، گروه های تروریستی از جمله داعش را تجهیز کردند و به جان مردم سوریه انداختند هشدار داده بود این افراط گرایی دامن خود کشورهای منطقه و حتی دامن خود آمریکا را خواهد گرفت.

وی افزود: این هشدار آن زمان جدی گرفته نشد. چرا که داعش در جنگ سوریه همان قساوت ها و وحشی گری را می کند که امروز در مرزهای مناطق کردنشین می کند.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس ادامه داد: مگر داعش در سوریه سر مسیحیان را نمی برید و با آن فوتبال بازی نمی کردند؟ مگر داعش در استان النبار سر از تن شیعیان جدا نمی کرد و وحشی گری و قساوت آنها امر بدیع و جدیدی است؟ داعشی که امروز خود را به مرزهای کردستان عراق نزدیک کرده است مگر با داعشی که کرکوک را اشغال کرد فرقی دارد؟

شیخ السلام تصریح کرد: این ها سوالاتی است که باید مدعیان به اصطلاح مبارزه با تروریسم جواب دهند که داعش امروز که با داعش دیروز هیچ فرقی نکرده است چه شد یکبار مغضوب شد.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس تاکید کرد: به نظر می رسد که اصلی ترین دلیلی که امروز منجر به مغضوب شدن داعش شد، نه نسل کشی، نه قصاوت و نه جنایت آن است بلکه مهمترین دلیلی که داعش را نزد آمریکایی ها مغضوب کرد ابتدا نقض خطوط قرمز آمریکا در منطقه یعنی نزدیک شدن به مرزهای اقلیم کردستان عراق و بعد سر بریدن دو آمریکایی است.

شیخ السلام در ادامه گفت: برای آمریکا اقلیم کردستان به این دلیل خط قرمز آمریکا محسوب می شد که قرار عنصری برای یک برنامه دراز مدت در منطقه به واسطه استقلال و تبدیل شدن به یک کشور باشد. آمریکایی ها به دنبال تشکیل کشورهای جدید برپایه تقسیم بندی های قومیتی همچون کردها بودند، تا از این طریق وجود کشوری متشکل از قوم یهود نیز معنا پیدا کند. بر این اساس تشکیل کشور کردستان عراق یک پروژه اسرائیلی بود که توسط آمریکایی ها قرار بود پیش برود.

وی افزود: در این شرایط اقلیم کردستان برای آمریکا خط قرمز محسوب می شد و تا پیش از آنکه داعش به این خط نزدیک نشده بود از حملات هر چند محدود و غیر کارآمد آمریکا در امان بود. اما به محض آنکه داعش خود را به این خطوط قرمز رساند مغضوب آمریکا شد و برخی مواضع آنها به صورت محدود هدف آمریکایی ها قرار گرفت.

مشاور امور بین الملل رییس مجلس ادامه داد: سیاست های کشورهای منطقه به عنوان حامیان همیشگی داعش هم که تابعی از سیاست های آمریکا است، تحت تاثیر این کشور اکنون تغییر کرده است و چون آمریکا به این ضرورت رسیده است که داعش باید کنترل شود آنها نیز حامی کنترل آن شده اند.

وی تصریح کرد: معتقدم که نه آمریکا و نه متحدان منطقه ای اش هدفشان سرکوب و ریشه کن کردن تروریسم که داعش نمادی از آن محسوب می شوند نیست آنها نهایتا خواستار کنترل داعش هستند.

شیخ السلام با بیان اینکه در بازی که آمریکایی ها و همفکرانش صداقتی ندارند ضرورتی ندارد که جمهوری اسلامی ایران وارد شود گفت: اخیرا آقای اوباما در سخنرانی اعلام کرد که برای منطقه خاورمیانه ایران شیعه خطر نیست بلکه این داعش و افراط گرایی سنی است که خطر محسوب می شود. این سخنان هدفی جز به دام انداختن ایران در ورود به بازی ائتلاف ساختگی برای مبارزه با داعش نداشت.

وی افزود: بنابراین با هوشیاری کامل ایران وارد بازی ساختگی آمریکایی ها نخواهد شد چون در واقع ضرورتی هم ندارد چرا که داعش به هیچ عنوان برای جمهوری اسلامی ایران خطر محسوب نمی شود و این گروه تروریستی نمی تواند امنیت ما را به خطر بیندازد.

شیخ السلام در خاتمه گفت: البته ایران به کشور دوست و همسایه یعنی عراق می تواند مشاوره نظامی و فرماندهی بدهد اما جنگ با داعش باشد برای همان هایی که خودشان این گروه تروریستی ایجاد کردند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com
 
مطالب پیشنهادی :
درخواست برای واکنش دفتر امام به یک خاطره
پیام امیر کویت به رهبر معظم انقلاب
متهم، همسرش را جا گذاشت و فرار کرد
واکنش به سخنان روحانی درباره گشت ارشاد
خواستگار دختر صدام کیست؟ +عکس