نتایج اولین نظرسنجی درباره محبوبیت روحانی
بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته محبوبیت روحانی در میان ایرانیان رو به افزایش است.
بر اساس نظرسنجی‌های که  یک سال پس از روی کارآمدن دولت روحانی از سوی دو نهاد رسمی صورت گرفته است، محبوبیت حسن روحانی طی یک سال اخیر، به بالاترین میزان خود یعنی 60 درصد رسیده است.

این نظر سنجی نشان می‌دهد که پیش از نیمی از مردم ایران از عملکرد رئیس جمهور روحانی طی یک سال اخیر رضایت دارند. بر اساس نظر مردم موفقیت روحانی نه تنها در عرصه سیاست خارجی بلکه در عرصه سلامت و اقتصاد نیز تقویت شده است.

حسن روحانی، هفتمین رئیس جمهور ایران در خرداد سال 1392، با 50،71 کل آرا ماخذوه توانست به ریاست قوه مجریه برسد. روحانی در اولین اقدام خود در روز تحلیف، کابینه تدبیر و امید را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. دوری از تنش‌های سیاسی، مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5، گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، دادن سبد کالا به مردم، فعالیت‌های گسترده در زمینه سلامت از عمده ترین فعالیت‌های رئیس جمهور روحانی طی یک سال گذشته بوده است.

امید در کشور با دولت تدبیر و امید

به گزارش نامه نیوز، مهم ترین دستاورد دولت روحانی طی یک سال اخیر ایجاد امید و نشاط در کشور بود. با نگاهی به قشرهای مختلف کشور اعم از هنری، اقتصادی و اجتماعی، سیاسی می‌توان پی به این معنا برد که مهم‌ترین فعالیت روحانی ایجاد نشاط در کشور بوده است. کاریزمای رئیس جمهور و لبخندهایش معروفش باعث شده است تا مردم به تصمیمات او امید داشته باشند.

بسیاری از مردم ایران روحانی را یک رئیس جمهور زیرک و مقتدر می‌دانند که می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل و ایران را در مسیر رشد قرار دهد. احیای جایگاه ریاست جمهوری توسط روحانی دیگر ویژگی است که مردم از آن به نیکی یاد می‌کنند. رای دهندگان به روحانی اعتقاد داشتند که جایگاه ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد دچار تزلل شد و امروز روحانی با توجه به تجربه گسترده‌اش در نهادهای مختلف، زمینه ساز احیای ریاست قوه مجریه شده است.
 
سیاست خارجی و رضایت مردم

ایرانیان از سیاست خارجی دولت روحانی، به ویژه در زمینه پرونده هسته‌ای رضایت کامل دارند. بسیاری از مردم معتقد هستند سیاست‌های روحانی در عرصه دیپلماسی می‌تواند زمینه ساز بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر و رفع تحریم‌ها شود. با توجه به رضایت مردم از عملکرد دولت روحانی در عرصه دیپلماسی به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به سیاست‌های احمدی نژاد در عرصه بین المللی ترجیح می‌دهند.

روایت مخالفین از کاهش محبوبیت روحانی

پیش از این اما برخی رسانه‌ها به نقل از نهادهای امنیتی اعلام کرده بودند که میزان محبوبیت روحانی رو به کاهش است. بر اساس نظر این سایت‌ها، میزان محبوبیت روحانی میان طرفدارانش به 37 درصد رسیده بود. این رسانه‌ها معتقد بودند که ثبت نام مردم برای دریافت یارانه خود نشان دهنده عدم محبوبیت دولت روحانی در میان مردم است.

عدم توجه به مسائل اجتماعی و مدنی نیز عامل دیگری است که مخالفان معتقد هستند زمینه ساز کاهش محبوبیت روحانی در میان قشر روشنفکر شده است.

اقتصاد بزرگترین دغدغه ایرانی‌ها

با وجود رونده آهسته احیای اقتصاد ایران از زمان روی کارآمدن روحانی، بسیاری از مردم هنوز نگران مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری هستند. قطعا رفع مشکلات اقتصادی به ویژه حل بیکاری و مهار تورم از سوی دولت می‌تواند، زمینه ساز افزایش محبوبیت روحانی شود. با گزارش روحانی در مورد عبور از رکود و وعده مهار تورم در سال جاری، نگاه مردم به شرایط اقتصادی کشور بهبود یافته است.

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که ایران بعد از پیروزی حسن روحانی در مسیر درستی قرار گرفته است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
واکنش روحانی به خبر احتمال دیدار وی با اوباما
اختلاف 23 میلیون تومانی هر متر خانه در ایران
حسن‌تاش : هشت سال به مکافات نفت صادر کردیم
این مرد تحت تعقیب پلیس است
مهلت 15 روزه بانک ها به پایان رسید