تکذیب خبر تاسیس رادیوی حامیان احمدی‌ نژاد
رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد خبر راه اندازی رادیو «هما» وابسته به هواداران محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری دولت نهم و دهم مورد تایید وی نیست.
رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد خبر راه اندازی رادیو «هما» وابسته به هواداران محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری دولت نهم و دهم مورد تایید وی نیست.

عزت‌الله ضرغامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ درباره وضعیت مصطفی عبداللهی، بازیگر تئاتر و تلویزیون که رئیس سازمان صدا و سیما در نامه ای خواستار پرداخت هزینه های سنگین درمان وی از طریق این سازمان شده بود، اما به این نامه تاکنون ترتیب عمل داده نشده است، اظهار کرد: درباره هنرمندان رادیو و تلویزیون معمولا وقتی سازمان از مشکلاتشان مطلع می شود به‌ویژه مشکلات درمانی، حسن تقدس‌نژاد معاون اداری- مالی سازمان نهایت همکاری را دارد.

ضرغامی که در ظهر امروز 6 مهر در همایش «نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس» صحبت می کرد، یادآور شد: در این مورد من حتما پیگیری‌های لازم را انجام می دهم و هر روز این موضوع را تعقیب می کنم تا اگر لازم شد حتما مساعدت های بیشتری صورت بگیرد.

زمان رسمی افتتاح شبکه «افق» قطعی نیست

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا شبکه افق در سالروز عید غدیر افتتاح می شود یا خیر؟، گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای افتتاح این شبکه تعیین نشده است، اما با توجه به کنداکتور شبکه افق و لزوم افزایش زمان پخش صبر می کنیم تا انشاءالله وقتی خودمان از مجموعه تنوع برنامه ها و رسیدن سطحی که مخاطبان خاص شبکه افق احساس رضایت کنند و زمان زیادی نیست، در روزهای آینده یک جمع بندی انجام می دهیم تا بازخوردهای این شبکه را جمع آوری کنیم و با تنظیم دقیق جدول و افزایش ساعات پخش زمان افتتاح رسمی شبکه افق را اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: ما همیشه افتتاح رسمی شبکه ها را برای وقتی می گذاریم که کاملا خاطرمان از این جمع باشد که امکان افتتاح آن شبکه وجود دارد.

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا خبر راه‌اندازی رادیو «هما» معطوف به هواداران محبوب احمدی‌نژاد را تایید می کند، یا خیر؟، تصریح کرد: من هم این خبر را در روزنامه‌ها خوانده ام. قاعدتا این اخبار نمی تواند درست باشد، چون هرگونه شبکه رادیویی و تلویزیونی باید زیرنظر صدا و سیما افتتاح شود من هم از این شبکه اطلاعی ندارم. بنابراین قطعا این شبکه وجود نخواهد داشت، چون اگر بود، من متوجه می شدم.

در ادامه این گفتگو ضرغامی در جمع خبرنگاران درباره اینکه به چه میزان از اهدافش در 10 سال گذشته مدیریت صدا و سیما رسیده، توضیح داد: انشاءالله در افق رسانه 39 بررسی عملکرد 10 سال‌ونیمه را خواهیم داشت که مبتنی بر بررسی، نقد، نقاط قوت، اهدافی که به نتیجه رسیده، برنامه هایی که باقی مانده، تاکتیک هایی که بکار گرفته شده و می تواند بهتر انجام شود، نگاه راهبردی به مسیری که طی کرده ایم و... خواهد بود. ما در حال جمع بندی این موارد هستیم و کتاب «راوی صادق» که شامل 222 محور از مهمترین اقدامات سازمان صدا و سیما آماده خواهد شد. این کتاب صرفا عملکرد سازمان نیست، بلکه رویکرد آموزشی برای همه همکاران ما در سازمان دارد.

وی ادامه داد: صدا و سیما، سازمان بسیار گسترده و بسیار پیچیده است. در حوزه های فنی، هنری، علمی، فرهنگی و رسانه ای، سیاسی و ابعاد وسیع دیگر تعریف می شود. بنابراین عملکرد این سازمان در طول 10 سال بر اساس این محورها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دور اول و دور دوم تدوین شده که ما در وهله اول این عملکرد را در جلسه ای برای همکارانمان تشریح می کنیم، اما قاعدتا باید جلسه ای نیز با حضور خبرنگاران برگزار شود و ضمن توضیح کلیات عملکرد، به سوالات خبرنگاران توضیح دهم و این جلسه بعد از آن جلسه علمی در داخل سازمان برگزار خواهد شد، در آن جلسه نگاه ما به عملکردمان مشخص خواهد شد.

پیش بینی افتتاح شبکه سحر آذری و کردی

رئیس سازمان صدا و سیما درباره شبکه های جدیدی که قرار است راه اندازی شود، تصریح کرد: من تاکیدی ندارم که حتما تا تاریخ 16 آبان که به لحاظ تاریخی سالگرد حکم من محسوب می شود، حتما شبکه ای تا آن مقطع افتتاح شود. سازمان روال طبیعی خود را طی می کند و فعالیت ها با قوت انجام می‌گیرد اگر تا آن زمان برخی از شبکه ها آماده شوند، ممکن است افتتاح شوند. پیش‌بینی خود من این است که در شبکه سحر که به 6 زبان خارجی مخاطبان بسیاری داشت، امکان استقلال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، فراهم است. بنابراین احتمال اینکه شبکه مستقل آذری و شبکه مستقل کردی افتتاح شود، وجود دارد. اگر اینطور شود ما دو شبکه 24 ساعته بسیار تاثیرگذار خواهیم داشت که در کنار شبکه‌های برون‌مرزی ما می تواند بخش زیادی از مخاطبان در منطقه و حتی در داخل کشور را تحت پوشش قرار دهد.

ضرغامی تاکید کرد: با توجه به اینکه کار فنی این شبکه ها جلو رفته و حوزه فنی سازمان زمینه آن را آماده کرده، من احتمال می دهم پخش آزمایشی این شبکه ها را در ماه های آینده آغاز کنیم.

ماجرای دومین سازمان صدا و سیما چیست؟

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره راه‌اندازی سازمان دوم رسانه ملی توضیح داد: این تعبیر را ما درباره شبکه های استانی داریم. این شبکه ها قبلا خیلی محدود بودند و تنها چند ساعت پخش محلی داشتند، اما حالا همه این شبکه ها روی ماهواره قرار دارند. هر کدام از این شبکه ها نگاه خاص بومی از نظر فرهنگی، هنری، زبان و آداب و رسوم دارند، اما نگاهشان ملی است.

 بنابراین این 60 شبکه یعنی 30 شبکه تلویزیونی و 30 شبکه رادیویی تبدیل به یک سازمان بسیار گسترده ای شده‌اند که اگر همین امروز همه شبکه های ملی قطع شوند، سازمان دوم با 60 شبکه پرقدرت، با امکانات، سرمایه‌گذاری و نیروهای آموزش‌دیده می تواند یک سازمان بزرگ صوتی و تصویری را اداره کند، به همین دلیل ما برای شبکه های استانی هویت دیگری قائل شده ایم، سرمایه گذاری جدی روی آنها انجام داده ایم که این سرمایه گذاری در سیاست‌گذاری‌های ما ادامه خواهد داشت و در حوزه تولید انیمیشن کارهای نمایشی، تک خدمتی، موسیقی، مستند و... با توجه به مزیت های نسبی استان ها فعالیت می کند که در طول این سال ها نیز لطف بسیاری داشته اند، اما کمبود اعتبارات باعث شد میزان تولید مدیریت شود، اگر امکانات فراهم شود این سازمان دوم سازمانی بی بدیل در سطح جهانی است که می تواند تولیدات تاثیرگذاری داشته باشد.

ما به دنبال مقابله با امپراتوری بزرگ رسانه ای استکبار هستیم

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به آخرین سوال خبرنگاران درباره رقابت شبکه نمایش خانگی با تلویزیون و فعالیتش با کارگردانان مطرح این عرصه همچون داود میرباقری، کمال تبریزی و حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: رسانه ملی در جایگاهی است که رقبای خود را امپراتوری بزرگ رسانه ای استکبار می داند، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بسیار وسیعی که آنها انجام دادند ما در واقع آنها را رقیب می دانیم و با عملکردشان مقابله می کنیم. در راستای خنثی کردن توطئه هایشان می‌کوشیم و برای ارتباط درست و مورد اعتماد با مردممان می کوشیم.

ضرغامی تصریح کرد: تولیدات فرهنگی که در کشور انجام می شود، به هیچ عنوان رقیب صدا و سیما محسوب نمی شوند، آنها می توانند تولیدات محدود فرهنگی با مخاطبان خودشان داشته باشند. کارگردانان مطرح ما مثل میرباقری یا لطیفی که آثار بزرگی ساخته اند در اوقات فراغت و زمان محدودی که دارند اگر برخی از مجموعه های این شبکه را تولید کنند، اشکالی وجود ندارد و فعالیت آنها مکمل فضای تولیدی کشور است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
چمران، احمدی‌ نژاد را شهردار کرد ؟
دردسرهای خانم رئیس، برای ازدواج با مرد جوان
آرامش سطل آب یخ پس از همسرکُشی!
مذاکرات هسته‌ای بدون پیشرفت پایان یافت
کنفرانس خبری حسن روحانی بازتاب جهانی داشت