نمی توان با زور و فشار کسی را به مردم تحمیل کرد
یک عضو بنیاد باران با بیان این‌که «نباید با زور و فشار کسی را به مردم تحمیل کرد» افزود: مردم قادرند مصلحت خود را تشخیص دهند.
 یک عضو بنیاد باران با اشاره به این‌که «وارد شدن به حریم خصوصی نامزدهای انتخابات اقدامی غیراخلاقی است» گفت: شورای نگهبان باید در تمامی مراحل انتخابات قانون را ملاک خود قرار دهد و آن را رعایت کند.

جلال جلالی‌زاده  درباره موضع شورای نگهبان مبنی بر بررسی زندگی شخصی و اجتماعی و سلوک سیاسی نامزدهای انتخابات،‌ اظهار کرد: رأی مردم بهترین ملاک برای انتخاب نامزدها است.

وی در ادامه افزود: آن‌چه که در انتخابات برای نامزدها مهم است داشتن پیشینه اجتماعی، سیاسی و داشتن پایگاه در بین مردم است. کسانی که وارد حیطه سیاسی شده‌اند همانند مردم عادی دارای معایب و نواقصی هم هستند و جست‌وجو در زندگی شخصی آنها اقدام نابجایی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که «مردم باید صلاحیت نامزدها را در انتخابات تأیید کنند» خاطرنشان کرد: ما باید برای رأی مردم احترام قائل باشیم و رأی آنها را میزان بدانیم. در حالی که رویکرد شورای نگهبان موجب می‌شود که آنها نامزدهای همفکر خود را تأیید کنند و اصلاح‌طلبان و سایر نامزدهایی که به شورای نگهبان وابسته نیستند از صحنه خارج شوند.

وی مدعی شد در انتخابات قبلی نیز همین رویکرد موجب رد صلاحیت گسترده نامزدها شد و حتی کار را به جایی رساند که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی به خاطر حفظ آبرو جرأت نداشتند به صحنه انتخابات وارد شوند. این شرایط فضا را برای کسانی فراهم می‌کند که سابقه‌ای در انقلاب و فعالیت سیاسی ندارند و افراد زجرکشیده انقلاب و خانواده‌های شهدا و ایثارگران از صحنه سیاسی کشور خارج می‌شوند.

جلالی‌زاده همچنین با اشاره به این‌که «نباید مانعی برای افرادی که مورد علاقه مردم بوده و پیگیر منافع آنها هستند برای حضور در انتخابات ایجاد شود» اظهار کرد: وظیفه شورای نگهبان نظارت و برگزاری انتخابات است و طبق قانون باید شورای نگهبان بر روند انتخابات نظارت کند تا تخلف و سوءاستفاده‌ای رخ ندهد اما شورای نگهبان با نظارت استصوابی، زمینه را برای به قدرت رسیدن اصولگرایان فراهم کرده است.

وی در پایان با بیان این‌که «نباید با زور و فشار کسی را به مردم تحمیل کرد» افزود: مردم قادرند مصلحت خود را تشخیص دهند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
چه کسانی برای هواپیمای ایران 140 محاکمه می شوند؟
ضارب شهید خلیلی به اعدام محکوم شد
واکنش آقای وزیر درباره شایعه علیه دخترش
داعش به مجروحان تیرخلاصی می زند!
نوکیسه‌ های ایرانی در کجا ‌زاده شدند؟