اجرای طرح دیجیتال‎سازی اسناد در کشور
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: طرح دیجیتال‎سازی اسناد را برای همگامی با تجهیزات روز دنیا آغاز کرده‌ایم تا نیاز مردم داخل و خارج از کشور را در خصوص دستیابی به اسناد تسهیل کنیم.
 رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تبریز اظهار کرد: این طرح در چند فاز انجام می‌شود و تاکنون پنج درصد ظرفیت این سازمان دیجیتال شده و برای اجرای کامل آن با سازمان فرهنگ و ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی همکاری می‌کنیم.

او ادامه داد: هفت برنامه تحول بنیادین برای این سازمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در گام نخست تلاش کردیم سازمان را از حالت نشسته به حالت پویا تبدیل کرده و در جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

صالحی امیری گفت: انجام پژوهش‌های بنیادی برای رسیدن به توسعه پایدار در دستور کار برنامه‌های این سازمان قرار دارد که ایجاد پژوهشکده ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و طرح تدوین دانشنامه بزرگ فرهنگ با همکاری بیش از 50 نفر از اصحاب حوزه فرهنگ از برنامه‌های ما در این زمینه است.

او سپس از ایجاد اندیشه‌گاه در جهت عمل به منویات رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: از فرهیختگان و صاحب‌نظران دانشگاه‌ها دعوت شده تا در برنامه‌ها و نشست‌های این اندیشه‌‎گاه حضور یابند و دستاوردهای خود را جهت گفتمان‌سازی ارائه کنند.

رییس کتابخانه ملی همچنین از رونمایی نهج‌البلاغه با عنوان "تمام نهج البلاغه" در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کتاب در مدت 28 سال توسط سیدصادق موسوی شیرازی گردآوری شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: آذربایجان شرقی می‌تواند قطب صنعت فرهنگی کشور باشد و در این راستا طی برنامه‌ریزی بلندمدتی آذربایجان به نمایشگاه مجموعه صنعت فرهنگ با کارکرد ملی تبدیل می‌شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: پیشنهاد توریسم فرهنگی، طرح دیگری است که در حال پی‌گیری آن با دستگاه‌های مرتبط هستیم و بر این اساس گردشگران خارجی که به کشور سفر می‌کنند به مدت نیم روز بستر استفاده و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایران برای آنان فراهم خواهد شد.

او آذربایجان را مهد فرهنگ و هنر دانست و گفت: مجموعه فرهنگی اعم از فیلم، نقاشی، خط، موسیقی، انیمیشن، بازی‌‎های رایانه‌‎ای، طراحی فرش و گلیم و... از جمله نیازهای امروز جامعه است که می‌‎تواند در آذربایجان به‌ نحو احسن رشد یابد و در سطح ملی و فراملی شکوفا شود.

صالحی امیری تغییر چهره استان را نیازمند برنامه پنج‌ساله و همت مسئولان کشوری و استانی دانست و گفت: در برنامه‎های راهبری خود تقویت سازمان اسناد ملی شمال غرب کشور و کمک به شکوفایی حوزه فرهنگ را در آذربایجان گنجانده‌ایم.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir

مطالب پیشنهادی :
سرانجام ریحانه جباری چه می شود؟
جنجال کلیک بر روی عکس های برهنه بازیگران !
با سلاح سرد نامتعارف آشنا شوید!
توهین سفارتخانه‌های خارجی به متقاضیان ویزا
تفاوت آنچه که ظرف گفت با آنچه کیهان نوشت !!!