قول مساعد قالیباف برای ساخت 4 کمپ
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد در فشافویه با ظرفیت 10 هزار نفر خبر داد.
دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جلسه کمیته مقابله با موادمخدر که با حضور مسئولان شهر تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت:‌ در جلسه شامگاه کمیته مقابله در مورد دو موضوع برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه مقرر شد که مبارزه جدی با خرده‌فروشان به عنوان حلقه‌ ارتباطی معتادان و قاچاقچیان عمده صورت گیرد گفت: کمبود جا یکی از معضلات مهم برخورد با معتادان بود که مقرر شد در فشافویه کمپ ترک اعتیادی با ظرفیت 10 هزار نفر توسط شهرداری تهران ساخته شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به قول مساعد قالیباف که در این جلسه حضور داشت گفت: مقرر شد ظرف 6 ماه 4 کمپ ترک اعتیاد معتادان متجاهر با ظرفیت 6000 نفر توسط شهرداری ساخته شود. این درحالی است که در حال حاضر ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان متجاهر 500 تا 600 نفر است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مقرر شده است این چهار کمپ طی زمانبندی مشخصی در اختیار ستاد مبارزه با موادمخدر قرار گیرد گفت: همچنین در جلسات کمیته مقابله در صدد آن هستیم که برای هر استان طرح مقابله و مبارزه طراحی کنیم. چرا که معتقدیم هر استان باید با توجه به شرایط خود طرح مشخصی برای مقابله و مبارزه داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه طرح‌های مقابله و مبارزه در 5 تا 6 استان با اولویت بیشتری پیگیری می‌شود گفت: در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر مشکلی وجود ندارد و حتی روزانه تعدادی از آن‌ها نیز بازداشت می‌شوند اما مشکل اصلی بحث اماکن است که حتی از بخش خصوصی درخواست کرده‌ایم که در بحث ساماندهی معتادان وارد عمل شوند.

وی همچنین بیکاری معتادان را یکی دیگر از معضلات معتادان عنوان کرد و گفت: با بسیج، وزارت تعاون و کمیته امداد درصدد راه‌اندازی صندوقی در این راستا هستیم.

رحمانی فضلی از قول وزارت تعاون برای مهارت آموزی معتادان پس از ترک خبر داد و گفت:‌ البته ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز نسبت به تامین امکانات اقدام می کند و از بخش خصوصی نیز درخواست کرده‌ایم تا در مراکز تولیدی نسبت به جذب این معتادان ترک کرده اقدام کنند.

وزیر کشور در پاسخ به سوال مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر زن در پایتخت گفت: تعداد معتادان متجاهر زن در پایتخت بسیار اندک است اما در این کمیته مصوب شد که جمع‌آوری این زنان با امکانات فعلی در دستور کار قرار گیرد و نسبت به ترک آن‌ها اقدام کنیم.

وی جمع‌آوری معتادان متجاهر را وظیفه نیروی انتظامی دانست و گفت:‌ درست است که معتاد مجرم نیست اما معتادی مجرم نیست که خود را به ماده 15 معرفی کرده و کارت دریافت کند اما معتاد متجاهر از درمان داوطلبانه امتناع کرده و جمع‌آوری آن‌ها بر عهده نیروی انتظامی است.

به گزارش ایسنا در این جلسه شامگاهی که در دفتر وزیر کشور در ساختمان وزارت کشور برگزار شد مسئولانی همچون محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار حسین اشتری جانشین فرمانده ناجا، حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی دادستان کل کشور و سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده تهران بزرگ حضور داشتند که تصمیماتی درخصوص برخورد با موادفروشان خرد و معتادان متجاهر اتخاذ شد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
اجرای طرح دیجیتال‎سازی اسناد در کشور
آغاز زندگی مشترک با کامیون! + تصاویر
وزیر اطلاعات در آن روزهای دور + عکس
توهین سفارتخانه‌های خارجی به متقاضیان ویزا
تفاوت آنچه که ظرف گفت با آنچه کیهان نوشت !!!