رحمانی فضلی: شایعه های بی پایه و اساس را جدی نگیرید
وزیر کشور با بیان اینکه رییس جمهوری هفته پیش دستور پیگیری موضوع اسیدپاشی در شهر اصفهان را صادر کرد، گفت: به جد دنبال حادثه اسیدپاشی هستیم چرا که این موضوع نباید موجب نگرانی مردم شود.
'عبدالرضا رحمانی فضلی' روز شنبه در حاشیه همایش افق رسانه در جمع خبرنگاران در باره حادثه اسیدپاشی در اصفهان گفت: به این منظور، هم شورای امنیت کشور و هم شورای تأمین استان اصفهان تشکیل جلسه دادند و قرار شد که این موضوع با نیروهای استان از بعد تخصصی و فنی و از بعد امکانات پشتیبانی سریع تر پیش برود.

وزیر کشور تصریح کرد: با استقرار نیروها در نقاط مختلف اصفهان و پیگیری موضوع در مراحل اولیه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تعدادی از مظنونان را به موقع بازداشت کردند و بازرسی و تحقیقات لازم از آنها انجام گرفت.

رحمانی فضلی گفت: در نهایت، شواهد و ادله کافی برای متهم کردن این افراد در دسترس نبود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بطور جدی دنبال حادثه اسیدپاشی هستیم و این موضوع نباید موجب نگرانی مردم شود، خاطرنشان کرد: اگر مساله اسیدپاشی را در روزنامه ها و صفحات حوادث در ماه های مختلف مطالعه و بررسی کنید، متأسفانه این کار به عنوان یک بزه و جرم همواره بوده و بیشتر هم جنبه شخصی و انتقام جویی داشته و بیشتر شخص اسیدپاش قصد صدمه رساندن داشته است تا قتل.

رحمانی فضلی به جنگ روانی رسانه های بیگانه در مورد اسیدپاشی در اصفهان اشاره کرد و گفت: رسانه های بیگانه این مساله را به ناروا و در یک جنگ روانی بزرگنمایی کرده اند. البته از نظر ما، اگر حتی یک نفر هم دچار این آسیب بشود واقعاً دردناک است و ما نمی پذیریم فرزندانمان در کشور دچار این گونه بزه ها بشوند.

وزیر کشور افزود: متاسفانه، در روابط اجتماعی گاه موضوعاتی مطرح می شود که این اقدامات نابخردانه و جاهلانه واقعاً با جنبه های روانی اتفاق می افتد.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت کشور در این باره اظهار داشت: در این جلسه قرار شد نیروها بیشتر تقویت شوند و امیدواریم بتوانیم این مسئله را بموقع حل کنیم.

وی افزود: به مردم خوب و عزیزمان هم یادآوری می کنم که هر کدام از مشکلات و مباحثی را که در حوزه اجتماعی به عنوان بزهکاری، جرم و خطا اتفاق می افتد، می شود به وسیله فضای مجازی و رسانه های معاند بزرگنمایی کرد و این اتهامات را وارد ساخت.

وزیر کشور گفت: اگر مردم در مورد شایعاتی که در چند روز اخیر به وسیله وایبر، واتس آپ و ماهواره ها در مورد اسید پاشی در تهران، تبریز یا اصفهان شده است، دقت کنند می ببینند که همه آن ها بی پایه و اساس بوده است.

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به ضعف مستندات در منطقه ای که آن اتفاقات (اسیدپاشی) رخ داده و امکانات فنی مثل دوربین نیز در آنجا وجود نداشت، با اطلاعات افراد مورد هجمه واقع شده چهره نگاری از متهمان انجام شده است و به شدت پیگیر هستیم تا ان شاءالله با این قضیه برخورد جدی کنیم.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه هم در این زمینه اعلام نظر کرده است و دادستان و معاون اول قوه بر اشد مجازات با عاملان این حادثه تاکید کرده اند، گفت: معتقدم باید به شدت با این موضوع برخورد شود چون احساس امنیت عمومی را به هم زده است.

وزیر کشور افزود: با این حال، متهم کردن برخی افراد یا قشرها با گمانه زنی ها یا حدس هایی که بدون مسئولیت و بدون تعهد، از سوی برخی رسانه ها در خارج از کشور تبلیغ می شود، نباید در داخل کشور جایی داشته باشد.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما هیچ وقت به آنها اعتماد نداشته ایم، آنها هم هیچ وقت برای ما دلسوز نبوده اند یعنی هیچ کسی از پدر خانواده دلسوزتر نیست. دولت به عنوان پدر خانواده است و مسوولیت کار را بر عهده دارد.

وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان یاور مردم و قوه قضاییه به عنوان پدر جامعه، همه در حوزه خودشان فعالند و واقعاً از این موضوع به شدت ناراحتند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما ضمن اینکه واقعاً برای عزیزانی که در این حادثه خسارت دیدند ناراحتیم و آرزوی سلامت و شفای عاجل از خداوند متعال برایشان داریم و هر وظیفه ای که دولت در قبال آنها داشته باشد را انجام می دهد، اما همه باید در یک بستر آرام و شرایط مناسبی باشیم تا به نیروهای عمل کننده، فشارهای بیش از این وارد نشود که کارشان را انجام می دهند.


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

مطالب پیشنهادی :
پاشیدن آب به صورت زنان و واکنش قوه قضاییه ...
نشست 1+ 5 دوشنبه در لندن برگزار می‌شود
رتبه اعتباری ایران تایید شد
اوباما توافق هسته‌ ای را امضا می‌کند
نظام بانکی قلک دولت شده، رئیس جمهور از مراکز معتبر آمار بگیرد