برخی نمایندگان مجلس !!! ما اول حس می‌کنیم، سپس دلایلش را می‌یابیم
مهدی مال میر : «ما اول حس می‌کنیم، سپس دلایلش را می‌یابیم»؛ این جمله منسوب به یکی از سیاستمداران پرونیستِ آرژانتین است که سال‌ها پیش در گرماگرم رقابت‌های انتخاباتی در مناظره‌ای بیان کرد.
مهدی مال میر در سرمقاله مردم سالاری نوشت: «ما اول حس می‌کنیم، سپس دلایلش را می‌یابیم»؛ این جمله منسوب به یکی از سیاستمداران پرونیستِ آرژانتین است که سال‌ها پیش در گرماگرم رقابت‌های انتخاباتی در مناظره‌ای بیان کرد. شاید بتوان این جمله را نشانه‌ای از سطح پایین سیاست در آرژانتین سال‌های دور وحتی فراتر از آن، نمونه مثاليِ فروکاسته شدن سیاست وبحث سیاسی، به برداشت‌های حسی،مهر و کین‌های شخصی و دور افتادن از استدلال واقناع افکار عمومی به حساب آورد.

به یک معنا این جمله را می‌توان خلاصه رفتار برخی نمایندگان مجلس با وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت علوم نیز دانست. نمایندگانی که به نظر می‌آید ابتدا بر اساس حسیات و شنیده‌های نامطمئن، تصمیم خود را پیشاپیش گرفته‌اند و تنها در صحن مجلس به دلیل تراشی برای احساس خود می‌پردازند!

یه زبان دیگر، آنچه در انتقادات مجلسیان از وزرای پیشنهادی برجسته است، تکیه برپ یش فرض مشکوکِ کنار گذاشتنِ پست وزارت علوم برای عناصر دخیل در حوادث سال 88 و فراموش کردن میزان توانایی کاندیدای وزارت علوم،میزان تحصیلات، توان مدیریتی، درجه مقبولیت در مجامع دانشگاهی و مسائلی از این دست است. به راستی هنوز روشن نیست که استدلال نمایندگان مجلس برای عدم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی وزارت علوم وتحقیقات چیست؟

روی خوش نشان ندادن مجلس کنونی به وزرای پیشنهادی دولت تدبیر وامید که رییس‌اش خود از سابقه روشنی در مسائل امنیتی برخوردار است و با ظرایف و دقایق این عرصه کاملا آشناست را به چه می‌توان تعبیر کرد؟ این همه به کنار، اعجاب آور این جاست که انگار نه انگار این همان مجلسی است که درسراسر هشت سال دولت مهرورز، تمامی خرده فرمایشات دولت را ستایش‌کنان بر دو دیده می‌گذاشت! حال براستی چگونه است وچه رخ داده که تاب کمترین باد ناموافق را ندارد؟!

مشارکت در آنچه آنها «فتنه» می‌خوانند، امضا کردن فلان بیانیه وشرکت در بهمان تحصن آن هم در گیر ودار حوادث پر شتاب آن سال که مجال تامل و ارزیابی دقیق را از بسیاری ربوده بود، جملگی اتهامات کلی و مالامال از حدس‌ها وگمان‌هاست که هیچ یک از گناهانی راکه برخی بر وزرای پیشنهادی می‌نویسند، اثبات نمی‌کند.طرفه آنکه هر چهار وزیری که برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده اند از جمله افراد شناخته شده در عرصه دانشگاه‌اند وهیچ گونه نکته ناروشنی در کارنامه سیاسی آنها دست کم از نظر نهادهای امنیتی به چشم نمی‌خورد.

 اگر به راستی تنها یکی از اتهاماتی که امروز برخی نمایندگان بر سر وزرای پیشنهادی آوار کرده‌اند، حظی ازحقیقت داشته باشد، حق نداریم نگران سهل انگاری سیستم امنیتی کشور باشیم که عناصر فعال در حوادث غمبار سال 88 (آنچنان که برخی مجلسیان می‌پندارند) به جای پاسخگویی به مراجع قضایی وامنیتی، تا مرتبه وزیر در دولتی بالا ‌می‌آیند که رییس‌اش سال‌ها خود مسوول عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور بوده است؟! و باز آیا بهتر نیست نمایندگان محترم به عوض تکیه بر احساسات و حدس‌ها وگمان‌های مشکوک و اتهامات پُر شبهه، به تبارشناسی پدیده‌های سیاسی،اقناع افکار عمومی وبالا کشیدن سطح بحث سیاسی بپردازند که ضرورت سیاست‌ورزی در جهان پیچیده امروزی است؟


گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: روزنامه مردم سالاری

مطالب پیشنهادی :
یک نامه سرگشاده دیگر از زیباکلام این بار به آیت الله جنتی
چه کسی مسئول تایید سلامت آب شرب تهران است؟
سونامی تمدید مذاکرات یا ...
دادگاه مهدی هاشمی ۱۵ جلسه دیگر ادامه دارد
شناسایی هویت 2 جلاد داعش +عکس