اسیدپاش ها از این به بعد اعدام می شوند؟
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از امضای طرحی در این کمیسیون مبنی بر تعیین مجازات اعدام مطابق با حکم محاربه برای اسیدپاشان خبر داد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از امضای طرحی در این کمیسیون مبنی بر تعیین مجازات اعدام مطابق با حکم محاربه برای اسیدپاشان خبر داد. محمدعلی اسفنانی با اعلام این خبر که روز گذشته طرحی را در این کمیسیون مبنی بر تشدید مجازات برای متهمان به اسیدپاشی امضاء کرده‌اند، اظهار کرد: در این طرح جرم اسیدپاشی محاربه محسوب شده و صرف نظر از دیه و قصاص باید مطابق با مجازات تعیین شده برای محاربه برای آن‌ها حکم صادر شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه افراد آسیب دیده در حوادث اسیدپاشی از تمام حقوق اجتماعی خود محروم شده‌اند، اذعان کرد: این یک نوع مرگ اجتماعی است بنابراین تعیین مجازات 15 سال حبس در نظر گرفته شده برای مرتکبان به این عمل قبیح کفایت نمی‌کند ضمن اینکه در قصاص برای اسیدپاشان مواصلت عرفی امکانپذیر نیست چراکه در این مورد حتی برجسته‌ترین کارشناسان نیز نمی‌توانند تشخیص دهند که به طور دقیق چه نوع اسیدی استفاده شده که بتوانند مطابق با آن حکم قصاص را اجرا کنند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه روز گذشته مطابق با حکم محاربه خواستار تشدید مجازات برای مجرمان حوادث اسیدپاشی شده و مجازات اعدام را برای آن‌ها مناسب دانستند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir

مطالب پیشنهادی :
جزئیات 10 ماه گروگانگیری جمشید دانایی فر
کیفیت هفت مدل سواری داخلی کاهش یافت
واکنش لاریجانی به اتهام زنی جنجالی مطهری در مجلس
نحوه پرداخت و رقم یارانه نقدی در سال 94
تصاویر مستهجن ابزار جدید داعش علیه غرب!