تبعیت گوگل از سیاست های کاخ سفید
گوگل قصد دارد دفتر مهندسی خود در روسیه را تعطیل کرده و از فعالیت‌های خود در این کشور بکاهد، امری که از نظر ناظران در راستای همراهی با تحریم های آمریکا بر ضد روسیه است.
 اگر چه گوگل به طور رسمی علت این کار را نگرانی از محدودیت های فزاینده وضع شده بر اینترنت و قوانین مرتبط عنوان کرده است، اما به نظر می رسد این رفتار نشانه دیگری از تبعیت گوگل از سیاست های کاخ سفید باشد.

گوگل فعلا قصد ندارد فعالیت های خود در روسیه را به طور کامل به حالت تعلیق درآورد و لذا تعدادی از کارکنان خود را برای گفتگو در مورد اموری همچون فروش محصولات مختلف، ارائه خدمات پشتیبانی و بازاریابی در روسیه حفظ خواهد کرد.

یکی از سخنگویان گوگل مدعی شده که این شرکت کماکان به تعهدات خود در این کشور پایبند خواهد بود و گروه خود در روسیه را برای پشتیبانی از فعالیت‌های مختلف حفظ خواهد کرد.

قانونی که گوگل به بهانه آن خواستار کاهش فعالیتهایش در روسیه شده قرار است از سال 2015 اجرایی شود و بر اساس آن داده های مربوط به فعالیت شهروندان روسی در اینترنت باید بر روی دیتاسنترهایی در داخل این کشور ذخیره شود و نه در خارج از آن. شرکت های ناقض این قانون هم با جرائمی مواجه خواهند شد.

گوگل فعالیت های دفتر مهندسی خود در گوگل را در سال 2006 آغاز کرد و این دفتر هم اکنون دارای 50 کارمند است. پیش از این شرکت آمریکایی ادوب هم دفاترش را در روسیه تعطیل کرده بود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com
منبع: farsnews.com

مطالب پشنهادی:
چهره نگاری عاملان اسیدپاشی اصفهان
مرگ بر آمریکا شعار محوری ماست!
آیا خط تولید دنا متوقف می‌شود؟
مرکل حملات نژادپرستانه به مسلمانان در آلمان را محکوم کرد
زمین لرزه در کرمان!!!