اصفهان بنزین یورو4 تولید می کند
استاندار اصفهان گفت: از ابتدای سال آینده بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود.
 رسول زرگر‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه‌ای را در راستای بحث آلودگی هوای اصفهان طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: قرار است که این برنامه تا پایان سال 1394 به اجرا برسد و این برنامه از ابتدای امسال اجرا شده است.

وی با اشاره اینکه طی هشت ماهی که از اجرای این برنامه می‌گذرد، توانسته‌ایم که 30 درصد از اهداف این برنامه را محقق کنیم، اضافه کرد: با اجرای این برنامه در سال جاری 30 روز هوای پاک نسبت به سال گذشته به هوای اصفهان اضافه شده است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه البته ممکن است که تا سال آینده نیز این آلودگی‌ها را در اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: تا مسائل حمل و نقل عمومی و مشکلات سیستم معاینه فنی خودرو‌ها برطرف نشود و جا‌به‌جایی صنایع آلاینده به خارج از شهر صورت نگیرد، مشکل آلودگی هوای اصفهان نیز برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این مشکلات زمان‌بر است، ادامه داد: تعداد روز‌های سالم سال جاری 30 روز بیش از روز‌های سالم سال گذشته است و امیدواریم که سال آینده این روز‌ها به 60 روز  برسد و تحقق این موضوع به این معنا است که ما از یک هوای سالم پایدار برخوردار می‌شویم.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر پالایشگاه اصفهان به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌کند، تاکید کرد: بنده عنوان کرده‌ام که گاز برخی از صنایع را قطع کنند و تولید این صنایع را متوقف کنند تا به پالایشگاه و نیروگاه‌های اصفهان گاز لازم برسد تا از بروز و تشدید آلودگی‌های جوی در اصفهان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان اجازه استفاده از سوخت مازوت را در پالایشگاه و نیروگاه‌های اصفهان نمی‌دهیم، افزود: تا پایان امسال از روشی که در حال اجرا است در راستای توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان استفاده می‌شود و از ابتدای سال آتی بنزین یورو 4 در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر این موضوع محقق شود، با تولید 11 میلیون یورو 4 در روز مواجه می‌شویم، گفت: در حال حاضر روزانه دو تا دو و نیم میلیون یورو 4 توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که بنزین یورو 4 در اصفهان به صورت کامل توزیع شود اما معاینه فنی خودرو‌ها انجام نشده باشد، احتراق ناقص بوده و مشکلات ناشی از این موضوع ایجاد می‌شود، اظهار کرد: اگر خودرو‌ها به صورت تک‌نفره در سطح شهر تردد کنند باز با مشکل آلودگی هوا مواجه می‌شویم.

زرگر‌پور با تاکید بر اینکه عنوان نکرده‌ایم که امسال هوا آلوده نیست بلکه عنوان کرده‌ایم که آلاینده‌های جوی اصفهان کاهش می‌یابد، ادامه داد: هر دستگاهی وظیفه خاص خود را دارد و هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کمیته بحران با استانداری است، تصریح کرد: اما اعلام آلوده بودن هوا با محیط زیست است و اعلام توصیه‌های بهداشتی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اگر وضعیت آلودگی هوا به مرحله بحران برسد، کمیته بحران توسط استانداری تشکیل می‌شود، اضافه کرد: نتایج کمیته بحران نیز توسط استانداری اعلام می‌شود و تمام دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب پیشنهادی:
مقامات ایرانی دولت آمریکا را بشناسید+ تصاویر
هدیه عجیب عربستان به آمریکا!
دستگیری گروگان گیرهای 900 میلیونی!
عکس بخشش اعدام یک اعدامی ایرانی به عنوان عکس سال
آلودگی هوای تهران+ تصاویر