نامه بسیج دانشگاه تهران به وزارت علوم با اشاره به فتنه 88
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نامه‌ای خطاب به معاون فرهنگی وزارت علوم صادر کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:

همانطور که مستحضر هستید روز دوشنبه 24 آذرماه برنامه بسیج دانشجوی دانشگاه تهران به مناسبت یوم الله 9 دی و با مجوز رسمی از سوی هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه برگزار شد. متاسفانه اعضای انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه تهران با حضور در این برنامه به صورت تشکیلاتی و سازماندهی شده اقدام به بر هم زدن نظم برنامه و متشنج کردن آن کرده و بار دیگر ماهیت آشوبگرانه خود را برملا کردند. هرچند که «فرزندانِ‌گفتمانی‌امام» بازهم نگذاشتند با نامِ‌امام، راه امام فراموش شود و افعی فتنه سر برآورد و فریب خوردگان و فتنه‌گران را سرجای خود نشاندند.

ما فتنه را به سرخیِ خون دفن می‌کنیم ما را به دفعِ مکرِ دشمنان درنگ نیست

دانشگاه فراموش نخواهد کرد آنها که امروز مخالفانشان را همنوا با اسرائیل می‌دانند، همان‌هایی هستند که سران رژیم نحس صهیونیستی 8 ماه برای «نه غزه نه لبنان» شان کف می‌زدند. 9 دی اعلام برائت ملی از اقوال و اِعمال دشمن شادکنی بود که 8 ماه کشور را به آشوب کشیده بود و هنوز هم فرزندان انقلاب نخواهند گذاشت اقلیت فتنه‌گر در پناه حمایت‌های برخی مسئولین فتنه‌دوست دانشگاه را به سال 88 برگردانند.

جناب آقای هاشمی!

از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید و خصوصا ابتدای مسئولیت جنابعالی، عناصر رادیکال و تندرو که در فتنه سال88 دانشگاه را به آشوب کشیده بودند به لطف حمایت‌های بی‌دریغ شما مجال تحرک یافته و جانی دوباره گرفتند. افراطیون و فتنه‌گران در دانشگاه‌های مختلف به مدد تنفس مصنوعی وزارت علوم و امثال توفیقی‌ها و میلی‌منفردها و نیروهایی چون شما احیا گشته و بدون عذرخواهی از آنچه در سال 88 بر سر نظام و دانشگاه آوردند مجددا فعال شدند.

اما در این بین حمایت‌های بی‌شائبه و مسبوق به سابقه شما از انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه تهران بیش از پیش به کمک این تشکل تندرو آمد. شما از ابتدای مسئولیتتان در سمت معاونت فرهنگی وزارت علوم، بر خلاف شأن معاونت فرهنگی وزارت علوم بارها ارادت خاص و بی‌دریغ خود را به این تشکل روا داشته و حتی در جلسه‌ای در پاسخ به چرایی دعوت غیرقانونی از آنها، این افراطیون را السابقون جنبش دانشجویی خواندید.

اقدامات شما در ایام تصدی مسئولیت خود، یاد و خاطره اقدامات وزارت علوم در زمان حاکمیت انحصارطلبانه جناح چپ در سال‌های دهه 60 را زنده کرد که نتیجه‌اش حاکم شدن تک صدایی «دفتر تحکیم وحدت» به عنوان تنها تشکل حامی دولت در دانشگاه‌ها بود. معلوم نیست بوی قدرت بر سر جماعتی که تا خرداد93 در نقد «پیوند خوردن جنبش دانشجویی و قدرت» سخن می‌گفتند چه آورده که یک سال و اندی‌ است دست و جیبشان از دامان حمایت‌های مادی و معنوی وزارت علوم جدا نمی‌شود.

معاونت فرهنگی وزارت علوم!

آنچه در برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اتفاق افتاد، دودِ آتش مدیریت فتنه‌دوستانه شما در وزارت علوم بود. اینکه پس از 4 سال یک اقلیت افراطی با حضور سازماندهی‌شده تلاش مذبوحانه ای را برای ایجاد اخلال در برنامه بسیج دانشجویی رقم بزند، نه ریشه در پویایی و حیات مجدد دانشگاه بلکه ریشه در حمایت‌ها و گاهی خط‌ دهی بالادستی‌ها دارد.

صراحتا می‌گوییم مشت‌های گره‌کرده و دهانهای با حقد و غضب گشوده شده علیه نظام و انقلاب، در پرتو حمایت‌های پیدا و پنهان شما و وزارت علوم دولت یازدهم جانی دوباره و مجال بروز یافته‌اند. بی‌تردید با شعار و سوت و کف و دروغگو خواندن مهمان برنامه، بر دامن کبریایی حماسه مردمی 9 دی گردی نمی‌نشیند، اما آنچه می‌ماند روسیاهی به زغال است و عرقِ شرم بر جبینِ حامیان وزارت‌نشین فتنه‌گران دانشگاهی.

ملتهب شدن فضای دانشجویی و سیاست‌زده و استادیومی شدن دانشگاه شاید حیات عده‌ای را تضمین کند، اما به سود دانشگاه نخواهد بود. دانشگاه و دانشجو چند سالی بود طعمِ تلخِ تجمعات و شعارهای ساختار شکنانه و ضدنظام را نچشیده اما فراموش نکرده بود.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نه تنها در راستای حق تشکلی خود، بلکه بیش از آن به خاطر حفظ مصالح دانشگاهی حق پیگیری برخورد با عاملین برهم‌زدن برنامه 9 دی را برای خود محفوظ می‌داند، چرا که تبدیل تشنج‌آفرینی در دانشگا‌ها به رویه ثابت –همانطور که در سال 88 اتفاق افتاد- را یکی از بزرگترین آفات دانشگاه و زمینه‌ گامهای بعدی اقلیت افراطی دانشگاهی می‌داند که حیاتشان در به آشوب کشیدن دانشگاه‌هاست.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی:
هوای پاک در تهران + تصاویر
بیشترین و کمترین پول ایرانیها در کجا خرج می شود؟ + عکس
مراقب نمک های تقلبی در بازار باشید!
آرزوی جالب جان کری در سال جدید میلادی
پاسخ رفتگر محله دکتر عارف به یک نامه