سرانجام پرونده های فساد مالی
"جریان انحرافی سعی دارد تا گلوگاه های اقتصادی کشور را در اختیار بگیرد." این جمله ای است که مدت هاست سیاسیون و اقتصادی ها در خصوص آن هشدار می دهند. هشدار هایی که با رونمایی شدن تخلفات اقتصادی جریان انحرافی رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرند. از اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی گرفته تا...


 "جریان انحرافی سعی دارد تا گلوگاه های اقتصادی کشور را در اختیار بگیرد." این جمله ای  است که مدت هاست سیاسیون و اقتصادی ها در خصوص آن هشدار می دهند.

هشدار هایی که با رونمایی شدن تخلفات اقتصادی جریان انحرافی رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرند. از اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی گرفته تا فساد مالی در برخی سازمان ها و شرکت های کوچکتر ، در  همه جا به نوعی  رد پای جریان انحرافی  دیده شد تا جایی که بسیاری از سیاسیون نسبت به این جریان  فعالیت هایش لب به انتقاد گشودند.

هشدارها در ماجرای فساد بزرگ با نکی اما تا آنجا پیش رفت که بسیاری از بهارستان نشین ها به طور مستقیم به جریان انحرافی اشاره کردند.

علی رضا زاکانی عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس  در آن روزها معتقد بود، جریان انحرافی بر اقتصاد کشور چنبره زده است.

 از دیدگاه وی "این جریان از سوی شرکت امیر منصور آریا که سه سال گذشته فوت شده و توسط فردی به نام خسروی اداره می‌شود از فرصت بنگاه‌های زود بازده و همچنین از فضای اصل 44 خوب استفاده کردند و از این طریق چندین هزار میلیارد تسهیلات بانکی دریافت کردند"

زاکانی همچنین اعتقاد داشت: جریان انحرافی از دولت جدا است. ولی این جریان به شدت بر اقتصاد کشور چنبره زده و در حال سوء استفاده از قانون اصل 44 است.

این انتقاد ها و اعتراضات نسبت به حلقه نزدیک یاران دولت همچنان ادامه دار شد تا اینکه در خرداد ماه سال گذشته یک تخلف جدید از جریان انحرافی رونمایی شد.این بار قاچاق سیگار، پرونده جدید اقتصادی جریان انحرافی به شمار می رفت.

در همان روزها، حسین اسلامی نماینده مردم زرندیه در مجلس هشتم بررسی ارتباط پرونده سیگار مارلبرو و جریان انحرافی در کمیسیون اصل 90 قاچاق کالا را یکی از معضلات در نظام اقتصادی عنوان کرد و گفت: وارد کنندگان سیگار مارلبرو می بایست طبق قانون 10 میلیارد تومان عوارض دولتی بپردازند اما چون به صورت قاچاق سود بیشتری عایدشان می شود این واردات به صورت غیر قانونی و قاچاق انجام می شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به پرونده نماینده مادام العمر شرکت فیلیپ موریس در کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: بعد از پیگیری های کمیسیون ثبت شرکتی به نام انتظار ایرانیان محرز شده که براساس اسناد و مدارک موجود در کمیسیون ردپای یکی از افراد تشکیلات مشایی در آن مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فوق الذکر فاقد مجوز می باشد، خاطرنشان کرد: کمیسیون به صورت جدی پرونده مربوطه را بررسی کرده و گزارش ارتباط قاچاق سیگار مارلبرو با جریان انحرافی به مردم داده می شود و جلوی اخلال در اقتصاد کشور گرفته خواهد شد.

حالا اما با گذشت بیش از یک سال از این پرونده، این بار یک مجلس نهمی درباره قاچاق سیگار و نقش نزدیکان رئیس دفتر جنجالی رئیس جمهور سخن گفته ، تا حضور این جریان در اقتصاد کشور بیشتر رونمایی شود.

محمد علی پور مختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به پرونده قاچاق سیگار مارلبرو در کمیسیون اصل ۹۰ و احتمال دخالت یکی از مسئولین ارشد دولتی در این پرونده اشاره کرد و افزود: پرونده سیگار مارلبرو از مجلس هشتم همچنان جاری است و هنوز جمع نشده است و جز پرونده های جاری است  که به نتیجه خواهد رسید.
 
پورمختار خاطرنشان کرد: این پرونده باید در کمیسیون مطرح شود و آخرین وضعیتش مشخص شود و سپس اطلاع رسانی خواهد شد.
 
وی در خاتمه گفت: پرونده هایی  که همچنان در کمیسیون اصل نودم در جریان هستند ، پس از حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهند شد و این موارد شامل پرونده های شکایات مطرح شده از رییس دفتر رییس جمهور هم می باشد .

به این ترتیب به نظر می رسد، هشدارها در خصوص فعالیت های اقتصادی جریان انحرافی کاملا جدی است  و این جریان که از پایگاه مردمی برخوردار نیست و در سیاست کشور نیز جایی ندارد، سعی دارد با در دست گرفتن اقتصاد کشور، از طریق ثروت برای خود مشروعیت ایجاد کند.

باید منتظر ماند و دید تکیف این پرونده های فساد اقتصادی در مجلس نهم به کجا خواهد رسید و آیا مجلس نهم اقدام عملی برای قضایی شدن این پرونده ها انجام خواهد داد یا خیر؟




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir




مطالب داغ سایر بخش ها:
زمان پیش فروش 4 هزار مسکن ارزان در تهران
تل‌آويو پاي امريكا را به سينا باز مي‌كند
قيمت گوشت تعديل مي‌شود
نیاز زلزله زدگان به چادر و غذا
شوهركشی با ضربات چاقو در شب عروسی