یك منبع بلندپایه عربی از نخستین اقرارهای عبدالله السنوسی رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی رژیم قذافی در مورد پرونده موسی صدر خبر داد.
 این منبع بلندپایه عربی در گفتگو با روزنامه "الرای" كویت اظهار داشت عبدالله السنوسی در اعتراف های خود گفته است كه موسی صدر رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان پس از دستور معمر قذافی مبنی بر بازداشت وی در ماه آگوست 1978اعدام نشده است.

وی در ادامه می‌افزاید براساس اقرار عبدالله السنوسی موسی صدر و دو تن از همراهانش بین دو تا سه سال پس از ربوده شدن در سلول‌هایی در زیرزمین مقر اطلاعات نظامی لیبی نگهداری می‌شده است.

براساس اطلاعات این مقام بلندپایه عربی در مراحل آخر، لیبی موسی صدر را به گروهی وابسته به فردی به نام "صبری البنا ابونضال" تحویل داده و این گروه حكم اعدام را كه از سوی قذافی برای موسی صدر صادر شده، اجرا كرده و این رهبر شیعیان لبنانی را در مكانی كه گروه "ابونضال" مستقر بوده دفن كردند.

این منبع در ادامه با بیان اینكه عبدالله السنوسی به طوركامل با بازرسان همكاری كرده، افزود: صدور حكم اعدام برای موسی صدر از سوی قذافی و اجرای آن توسط گروه"ابونضال" نشان دهنده سردرگمی وی در برخورد با رهبر شیعیان لبنان بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینكه در آن زمان قذافی پس از آنكه وی را به ربودن موسی صدر و دو تن از همراهانش متهم كردند توانایی آزادی این سه تن را دیگر نداشت افزود: قذافی رهایی از موسی صدر را پس از مشخص شدن فریبكاری وی در مورد فرستادن فردی شبیه به امام موسی صدر به رم ایتالیا بهترین راه حل دانست و این كار را فقط به خاطر قانع كردن افكار عمومی كرد كه رهبر شیعیان لبنان و دو تن از همراهانش خاك لیبی را ترك كردند.

همچنین عبدالله السنوسی با تاكید بر اعدام موسی صدر بوسیله گروه "ابونضال" می‌افزاید قذافی سه تن از عناصر امنیتی خود را كه یكی از آنها شبیه امام موسی صدر بود برای اثبات اینكه رهبر شیعیان لبنان خاك لیبی را ترك كرده اعزام كرد اما با این وجود این اقدام هیچكس را قانع نكرد ودر این هنگام قذافی به سردرگمی شدیدی گرفتار شد وبه كشتن موسی صدر ودوتن از نزدیكانش دستور داد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
همه واکنش‌ها به پیام تسلیت احمدی‌نژاد
قرار هفتگی متهمان برای ارتکاب قتل و تجاوز
اعتراض انجمن پسته ایران به رسانه‎ها
۷۰-۶۰ متری های بازار مسكن تهران+جدول
محدودیت ترافیکی ایام نوروز ‌اعلام شد