جزئیات چگونگی خیانت به صدام
به گزارش جام کشکول در یک برنامه تلویزیونی مستند تحت عنوان "آخرین جنگ های صدام حسین" که روز جمعه 22-3-2013 از تلویزیون "العربیه" پخش شد ، جزئیات چگونگی "خیانت" یکی از محافظان شخصی رئیس جمهور سابق عراق پیش از دستگیری وی فاش شد.


"اریک مادوکس" مسئول بازجویی از صدام حسین می گوید که در سال 2003 از وی خواسته شد تا برای یافتن رئیس جمهور عراق به شهر تکریت سفر کند.

وی می گوید:" نخستین اقدام ما تعقیب خانواده های محافظان صدام حسین بود، چرا که بر این باور بودیم چنین اقدامی می تواند اطلاعات زیادی درباره مخفیگاه رئیس جمهور سابق عراق در اختیار ما قرار دهد و اینگونه هم شد."

مادوکس افزود:" پس از ورود به شهر تکریت چهار خانواده از جمله خانواده محمد ابراهیم عمر المسلط را که وفادارترین و نزدیکترین محافظان صدام حسین به شمار می رفت، دستگیر کردیم."

به گفته وی :"سپس خود المسلط را در تاریخ 13 دسامبر 2003 دستگیر کردیم اما در آغاز محافظ شخصی صدام حاضر به همکاری با نیروهای آمریکایی نبود".

مادوکس می گوید:" در اولین بازجویی از المسلط خواستم برای یافتن رئیس جمهور عراق با ما همکاری کند، اما در کمال ناباوری در واکنش به درخواست من ، گفت: من صدام حسین را نمی شناسم، او کیست؟".

این مقام امنیتی آمریکایی افزود:" به مسلط گفتم من و همکارانم 40 نفر از نزدیکان تو را دستگیر کرده ایم و در صورت عدم همکاری با ما دیگر نزدیکانت را نیز دستگیر خواهیم کرد."

مادوکس در این برنامه اینگونه ادامه داد:" المسلط در حدود 15 دقیقه درباره تهدید من فکر کرد، سپس گفت: حاضرم شما را به مخفیگاه صدام ببرم."

این در حالی است که در این برنامه یکی از رهبران نیروهای پیشمرگه کردستان عراق بر خلاف اظهارات اریک مادوکس می گوید این کُردها بودند که نقش اصلی را در دستگیری صدام حسین داشته اند.

علی کسرت رسول یک فعال کُرد مخالف رژیم بعث در عراق در این زمینه اظهار داشت که کردها بودند که از طریق خانواده های نزدیک به صدام در شهر "عوجه" اطلاعات لازم برای دستگیری صدام را جمع آوری کرده و در اختیار آمریکایی ها قرار دادند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: jamnews.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
انتقاد شدید الحن هاشمی از احمدی نژاد!
آقازاده قاتل از انگلیس بازگشت
خط قرمز اوباما و نتانیاهو بر سرِ ایران کجاست؟
قیمت خودرو در بازار امروز/ جدول
اعلام نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد 92