مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی سمت خود را ترک می‌کند که قرار است تا سه سال پس از آن بدون اینکه مجبور به انجام کاری باشد، حدود 400 هزار پوند از سوی مالیات‌دهندگان اروپایی به عنوان حقوق دریافت کند.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، سال آینده میلادی دوران تصدی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان می‌رسد و قرار است تا پایان سال 2017 خداحافظی سخاوتمندانه وی معادل 133 هزار و 500 پوند در هر سال تمام شود.

این مبلغ برابر با 55 درصد از حقوق فعلی وی است که در هر سال برابر با 287 هزار و 543 پوند است.

قرار است مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به هنگام ترک سمت خود بلافاصله حقوق یک ماه برابر با 23 هزار و 962 پوند را دریافت کند.

پس از وی برای سه سال آینده حقوق سالانه‌ای معادل بیش از نیمی از حقوق سالانه فعلی خود را دریافت خواهد کرد.

همچنین کاترین اشتون در سال 2021 هنگامی که به سن بازنشستگی برسد، واجد شرایط دریافت حقوق بازنشستگی از اتحادیه اروپا خواهد شد که برابر با 61 هزار پوند در هر سال خواهد بود.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان انگلیس درآمد کاترین اشتون را مورد انتقاد قرار داده و حتی یکی از این نمایندگان مدعی شده که کاترین اشتون به دلیل عملکردش به عکس می‌بایست به مالیات‌دهندگان پول پرداخت کند.

دولت انگلیس و وزرای دولت این کشور به شدت عملکرد کاترین اشتون را در خصوص آنچه که "تقاضاهای مضحک" برای افزایش شدید بودجه همزمان با ریاضت اقتصادی خوانده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

همچنین عملکرد و فعالیت دیپلماتیک وی در اتحادیه اروپا نیز از سوی نمایندگان پارلمان اروپا زیر سوال رفته است.

این در حالی است که این نمایندگان چندان اعتنایی به میزان بالای گریز از کار و پرداخت مبالغ هنگفت به مقامات اتحادیه اروپا که بسیار در بروکسل عادی شده است، ندارند.

در عین حال برخی از دیگر از مقامات بروکرات از مستعمری موقتی کاترین اشتون دفاع کرده و گفته‌اند که این هزینه استقلال کامل همه مقامات بلندپایه‌ای است که در اروپا فعالیت دارند.

ماه گذشته میلادی کاترین اشتون اظهار داشته بود که فعالیتش در مقام مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا "خسته‌کننده" شده است زیرا نیازمند سفرهای زیاد و نشستن طولانی مدت در هواپیما است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
کره شمالی، زمان آغاز جنگ را هم تعیین کرد
تکلیف پرونده ستار بهشتی چه شد؟
پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
توقف کوتاه در دور سوم مذاکرات
افزایش مبادلات تجاری ایران و آمریکا