کاندیداتوری خاتمی یا هاشمی
آقای احمدی نژاد که با حاکمیت درافتاده است، به دنبال جایگزینی مشایی به جای خود است تا از این طریق بتواند نفود سیاسی خود را حفظ کند.


فایننشال تایمز نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی دو رئیس جمهور سابق ایران تحت فشار فزاینده ای از سوی میانه رو ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حسین مرعشی رئیس دفتر سابق آیت الله رفسنجانی و متحد نزدیک این اصولگرای 78 ساله به فایننشال تایمز گفت، امکان کاندیداتوری یکی از این دو سیاستمدار و بهره بردن از حامیان دیگری به بیش از 50 درصد در هفته های اخیر افزایش یافته است.

مرعشی افزود: دفتر آقای رفسنجانی این روزها به شدت سرش شلوغ است. گروه های مختلف اجتماعی از ائمه جمعه گرفته تا کارگری از او می خواهند که کاندیدا شود.

یکی از متحدان خاتمی که خواستار عدم افشای نامش بود تایید کرد که رئیس جمهور اصلاح طلب سابق در حال بررسی کاندیداتوری اش است و شخصا تمایل به حضور در انتخابات دارد.

آقای احمدی نژاد که با حاکمیت درافتاده است، به دبنال جایگزینی مشایی به جای خود است تا از این طریق بتواند نفود سیاسی خود را حفظ کند.

اصلاح طلبان میانه رو امیدوارند که درگیری کنونی بر سر قدرت بتواند به آنها در بازگشت به عرصه سیاسی کشور کمک کند.

مرعشی در خصوص اظهار داشت: هم خاتمی و هاشمی به دنبال  بهبود روابط اصلاح طلبان با حاکمیت و جایگزین ساختن آنها با رادیکالیزم هستند.

وی اضافه کرد: آقای هاشمی نیازمند آن است که مطمئن شود، برای اجرای اصلاحات سیاسی - اقتصادی اجازه کافی دارد. ایشان دلش نمی خواهد در سن 78 سالگی، سال های آخر زندگی اش به جنگ و دعوا بگذرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخشها:
ارز زائران با چه نرخی محاسبه می‌شود؟
جدی شدن ورود جلیلی به انتخابات
گران قیمت ترین آپارتمان های پایتخت در سال ۹۲
رضایی: اگر رییس جمهور شوم سربازی حرفه‌ای را جایگزین سربازی اجباری خواهم کرد
انتقام دردناک این پدر از همسر بی وفایش!