اوباما با خانواده ماندلا
باراک اوباما از خانواده نلسون ماندلا، قهرمان ضد آپارتاید و بیمار آفریقای جنوبی دیدار کرد و ضمن ابراز همدردی و تمجید از وی، این رجل سیاسی بازنشسته را که به طور وخیمی بیمار است، یکی از شخصیت‌های بزرگ تاریخ نامید.
به نقل از خبرگزاری رویترز، سلامتی متزلزل نلسون ماندلای 94 ساله، رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی، چهره‌ای که در جهان به عنوان نماد مبارزه با بی‌عدالتی و نژاد پرستی ستایش می‌شود، از موضوعات مهم سفر دو روزه اوباما به آفریقای جنوبی است.

اما اوباما با اعتراضات مردم آفریقای جنوبی علیه سیاست خارجی آمریکا، به ویژه حملات پهپادی این کشور مواجه شد. پلیس برای متفرق کردن چند صد معترضی که در برابر محوطه دانشگاه ژوهانسبورگ تجمع کرده بودند، نارنجک‌های بی‌هوش کننده پرتاب کرد. قرار بود اوباما بعد از ظهر برای دانشجویان در این مکان سخنرانی کند.

اوباما در دومین مرحله از سفر به سه کشور آفریقایی به جای ملاقات مستقیم با رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی که حالا ضعیف و کم بنیه در بیمارستان است از خانواده ماندلا دیدار کرد تا پیام حمایت خود را به آنها ابلاغ کند.

دیدار اوباما از آفریقای جنوبی گمانه‌زنی‌های زیادی را مبنی بر این برانگیخته بود که اولین رئیس جمهوری آفریقایی-آمریکایی ایالات متحده به اتاق نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آفریقای جنوبی در بیمارستان سر خواهد زد. بدتر شدن حال ماندلا در هفته گذشته و وضعیت بحرانی او، کاخ سفید را مجبور کرد تا تصمیم به دیدار خانواده او بگیرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
گزینه‌های احتمالی کابینه دولت جدید
اجبار دختر 15 ساله به ارتباط نامشروع با ده ها مرد/ عکس
حسن روحانی: سختگیری نکنید، مردم اخلاق‌مدارند
جدول قیمت ارز. طلا. سکه 92/04/08
اعمال تحریم‌ جدید آمریکا علیه ایران از روز دوشنبه