کیهان: تقصیر را گردن همه انداختند جز دولت
برخی مقامات دولتی و حامیان رسانه‌ای آنها، به جای نقد خویش دیگران را مقصر ناکامی دولت در زمینه مجاب کردن مردم به انصراف از دریافت یارانه وانمود می‌کنند.
روزنامه کیهان نوشت: مرور اظهارات برخی مقامات دولتی و رسانه‌های حامی طی چند روز اخیر که معلوم شده بیش از ۹۰ درصد با توقع دولت برای انصراف از دریافت یارانه همراهی نکرده‌اند، موجبات تاسف مضاعف را فراهم می‌کند. این طیف ابتدا سعی کردند تقصیرها را به گردن دولت گذشته بیندازند و در رسانه‌های خود نوشتند که اگر مردم با دولت فعلی همراهی نکرده‌اند، معلول بی‌اعتمادی به دولت قبلی بوده است! این طیف سپس به صدا و سیما حمله کردند و رسانه ملی را مقصر دانستند.

برخی از مهاجمان مدعی بودند صدا و سیما کم‌کاری کرده و خوب تبلیغ نکرده است اما برخی دیگر می‌گویند صدا و سیما مقصر ماجراست چون در تبلیغ و اطلاع‌رسانی زیاده‌روی کرد!

البته این قبیل مقصرتراشی‌ها، نشانه ابتذال در تحلیل و انگشت‌نما کردن خویش است چه اینکه قریب ۱۰ ماه از انتخابات ریاست جمهوری و ۷ ماه از تشکیل دولت جدید می‌گذرد و القای اینکه مردم نمی‌دانند دولت عوض شده، طنز خنکی از آب در می‌آید! در همین حال متولیان اصلی تبلیغات پرحجم در صدا و سیما نیز مسئولان ارشد و میانی دولت بوده‌اند که از مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهای مستقیم تا زیرنویس و آگهی و حتی محتوای سریال‌های تلویزیون- نظیر سریال پایتخت- حضور پررنگی داشته‌اند.

اما جالب‌تر از همه برگرداندن تدریجی فلش تخطئه به سمت خود مردم است. چنان که معاون اجرایی رئیس‌جمهور دیروز گفته است: آنچه از این ثبت‌نام [یارانه‌ها] تاکنون مشخص شده، نشانگر اطلاعات ناخوشایند در برخی زمینه‌هاست. بخش اندکی از مردم درآمد خود را بالای ۲ میلیون و پانصد هزار اعلام کرده‌اند. آنچه که مردم در ثبت‌نام ابراز کردند حداقل دستمزدها بود و این نشان می‌دهد که مردم به سمت حداقل دستمزد پیش رفته‌اند. که اگر صد در صد درست باشد نامطلوب است و اگر واقعیت هم نداشته باشد به شکل دیگری نامطلوب است.

محمد شریعتمداری در عین حال اذعان می‌کند که دولت همین روند ثبت‌نام را پیش‌بینی می‌کرد: میزان شرکت مردم در خصوص ثبت‌نام، متناسب با نظرسنجی‌ها بود. ۹۱/۲ درصد مردم در نظرسنجی رسما اعلام کرده بودند در مرحله دوم ثبت‌نام می‌کنند.

وی در عین حال صدا و سیما را تخطئه کرد که به ثبت‌نام دامن زده است!

اکنون سوال این است که آیا دولت محترم نمی‌دانسته اغلب مردم حقوقی پایین ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار داشته‌اند و حالا که اعلام کرده‌اند، باید مورد تردید قرار گیرند؟ اگر دولت به اذعان معاون اجرایی رئیس‌جمهور می‌دانسته ۹۰ درصد مردم ثبت‌نام می‌کنند، پس چرا صدا و سیما را تخطئه می‌کند؟ یا رفتار مردم را ناخوشایند می‌شمارد؟! چرا دولتمردان محترم پس از همه فرافکنی‌ها، ۱۰ درصد هم احتمال نمی‌دهند که مقصر اصلی خود آنان هستند و چرا نمی‌کاوند که انواع حاشیه‌سازی‌های آنان در ارتکاب برخی رفتارهای غیرقانونی یا غیرمنطقی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در عدم جلب اعتماد ۹۰ درصد مردم نقش اصلی داشته است؟

به هر حال باید گفت که اتفاقا از نگاه ۹۰ درصد مردم، این رویکرد کج‌دار و مریز دولت راستگویان بوده که مورد اطمینان و خوشایند افکار عمومی واقع نشده و صورت مسئله را نباید وارونه القا کرد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: eghtesadeiranonline.com

مطالب پیشنهادی :
ثبت‌نام افراد فاقد بیمه آغاز شد
ویژگیهای خاص نسل جدید رایانه ها!
تهرانی‌ ها رکورد انصراف از دریافت یارانه را شکستند
همسر اوباما وقتی عصبانی می شود+عکس
نعمت زاده قول داد هر 2 ماه سبد کالا توزیع شود