واکنش‌ تند به دعوت از خواننده زن مصری
مسئول پیشین دفتر حفاطت منافع ایران در مصر گفت: به دوستان و همکاران در نمایندگی گفتیم که از ایشان عذرخواهی بکنند و بگویند که پروتکل مراسم ما، حفظ حجاب اسلامی است و اگر ایشان تمایلی به آن ندارند، ما ضمن تشکر از حضور، ایشان را "بدرقه" می‌کنیم!
 حجت الاسلام سیدهادی خسروشاهی مسئول پیشین دفتر حفاطت منافع ایران در مصر گفت: بنده در مدت اقامت سه ساله در قاهره،‌ چون خود را پیرو مکتب اسلام می‌دانستم، ضرورتی به دعوت عام برای شرکت در مراسم نوروزی، که برگزار نمی‌کردیم، نمی‌دیدم و اگر ایرانیانی با حفظ ضوابط و ظواهر، به دیدن، ما در ایام نوروز می‌آمدند، از آنها استقبال می‌کردیم، اما در کشوری که معتقد به "نوروز" نیست، مراسم ویژه برگزار نمی‌کردیم و اعتقادی هم به توسعه "مکتب ایرانی" نداشتیم که به ترویج آن بپردازیم.

البته ما در مراسم دیگر مثلا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با کارت دعوت رسمی، همه ایرانی‌ها و مصری‌های علاقه‌مند و سفرای بلاد اسلامی و و غیراسلامی و رجال و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی - حتی شیخ‌الازهر - را هم دعوت کردیم که اغلب شرکت می‌کردند و مراسم پرشکوهی برگزار می‌شد، ولی برای حفظ شئونات اسلامی،‌ در وروی محل اقامت و برگزاری مجلس بزرگداشت، تعدادی روسری برای استفاده بانوانی که بدون حجاب مطلوب به مراسم می‌آمدن، آماده می‌گذاشتیم و اغلب آنها با رضایت از آن استفاده می‌کردند.

و فقط یکسال، معاون مصری یک وزیر بدون حجاب، به عنوان نماینده وزیر آمده بود و حاضر به استفاده از روسری نشده بود. به دوستان و همکاران در نمایندگی گفتیم که از ایشان عذرخواهی بکنند و بگویند که پروتکل مراسم ما، حفظ حجاب اسلامی است و اگر ایشان تمایلی به آن ندارند، ما ضمن تشکر از حضور، ایشان را "بدرقه" می‌کنیم! و دوستان همکار نیز چنین کردند و آن خانم هم در مراسم شرکت نکرد و رفت.

اما اینکه نمایندگی ما به بهانه نوروز، همه ایرانی‌های مقیم مصر را با دعوت عام! و بدون کارت دعوت رسمی،‌به مراسم دعوت کند،‌کار بسیار غلط و اشتباهی بوده است که به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست. چون بنابراین مبنا می‌توان از بعضی از سران رژیم صهیونیستی هم که ایرانی‌الاصل هستند! دعوت بعمل آورد که در مراسم حضور بیابند! و اصولا وقتی بانوئی با آن وضع ظاهر رسوا به مجلس ما بیاید، مانباید به او اجازه ورود بدهیم، تا چه رسد به اینکه عکس یادگاری! با او بگیریم.

من این اقدام مستول فعلی نمایندگی را به نوبه خود بشدت تقبیح می‌کنم و از مقامات محترم وزارت امور خارجه انتظار داریم که برخورد جدی و فوری با این مسئله ضد ارزشی داشته باشند بویژه که این امر و نشر عکس‌های یادگاری نماینده ایران اسلامی با یک رقاصه معلوم‌الحال، با آن حالت شرم‌آور رسوا، آثار منفی بسیاری در محافل مذهبی مصر از خود به جا گذاشته و سلفی‌ها را در ادعاهای خود در لزوم تکفیر شیعیان "مجوس" گستاخ‌تر کرده است.

البته من وقتی عکس‌ها را دیدم نخست یقین کردم که آن‌ها "فتوشاب" است اما بعد که مسئول دفتر، صحت آن را تأیید کرد، بسیار متأثر و متأسف شدم و به نظرم تبعات منفی آن تا سالیانی دراز در اذهان اسلام‌گرایان مصر و بلاد دیگر باقی خواهد ماند.

و صد البته اگر وزارت محترم امور خارجه،‌در موارد سابق، مانند رسوائی دیپلمات در استخر مختلط برزیل و یا پناهنده شدن یک فرد منسوب به وزارت خارجه که متأسفانه چند صباحی هم به قاهره اعزام شده بود و بر خلاف اظهار نظر مسئول نمایندگی که "او صلاحیت اعزام به خارج را ندارد" باز نامبرده به یکی از کشورهای اروپائی اعزام گردید. و یا موارد مشابه دیگر، اقدام لازم، بموقع و قاطع به عمل می‌آورد، ما شاهد این قبیل اقدامات زشت و نامشروع نبودیم.

و البته برای پیش‌گیری از وقوع چنین حوادثی اولا باید وزارت متبوع، برنامه خاصی تنظیم و به نمایندگی‌ها ابلاغ کند و ثانیاً در انتخاب افراد برای اعزام، دقت بیشتری بعمل آورد و تنها حضور چندین ساله یک فرد را دلیلی برای اعزام نداند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
استقبال از رقصنده زن در نمایندگی ایران در مصر جنجال به پا کرد
عمل وازکتومی هم دیگر دلبخواه نیست
احمدی نژاد و مشایی در دفتر ولنجک + عکس
هجوم تهرانی‌ها به پمپ بنزین
پیچیدگی های عجیب در قتلی که جسد ندارد !