ماجرای بورسیه دختر وزیر سابق علوم + سند
رشته تحصیلی ایشان نانوبیوتکنولوژی است و در همین گروه به عضویت هیئت علمی درآمده‌اند.
مهدی مقیمی روزنامه‌نگار روزنامه شرق در صفحه فیسبوک خود به تشریح آنچه که آن را «ماجرای بورسیه دختر وزیر علوم دولت قبل (کامران دانشجو) در دانشگاه تربیت مدرس» می‌خواند، پرداخته و سند ادعای خود را نیز منتشر کرده است.

1) خانم سارا دانشجو دختر 27 ساله کامران دانشجو، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی دانشگاه آزاد بوده که در مقطع دکتری، در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته می‌شود.

2) رشته تحصیلی ایشان نانوبیوتکنولوژی است و در همین گروه به عضویت هیئت علمی درآمده‌اند.

3) روند دریافت حکم بورس برای ایشان طی نشد. حتی مصاحبه علمی انجام نگرفت. در یک جلسه مورخ 19 مرداد 92 رئیس دانشگاه تربیت مدرس (بیژن رنجبر) نامه ایشان را امضا و به وزارت علوم منتقل می‌کند و به فاصله 24 ساعت بعد حکم ایشان امضاء می‌شود. دانشگاه تربیت مدرس تنها دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور است که تنها در مقاطع ارشد و دکتری و اخیرا پسا دکتری دانشجو می‌پذیرد و خانم دانشجو که سابقه حتی یک روز تدریس نداشته، مستقیما مدرس دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خواهد شد. امضای حکم وی در حالی صورت گرفته بود که بنا به دستور سرپرست وزارت علوم قبل از معرفی وزرا به مجلس در مردادماه 92 هرگونه صدور و امضای احکام بورسیه تا اطلاع ثانوی ممنوع شده بود.

این ادعا در حالی مطرح شده که معاون سابق بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم در این‌باره به ایسنا می‌گوید: تا آنجا که من اطلاع دارم دختر آقای دانشجو خودشان وارد مقطع دکتری شدند و از دانشجویان برتر دانشگاه تربیت مدرس نیز هستند. بهتر است در این موارد پرونده این افراد و معدل‌هایشان به دقت بررسی شود. تنها مساله‌ای که در این میان وجود داشت، روزی که آقای دانشجو به من گفتند دخترشان بناست بورسیه شوند، من اظهار کردم که ایشان همچون سایر افراد باید جایابی شوند تا بتوانیم حکم ورودشان را صادر کنیم. پس از آن دیگر هیچ مساله‌ای با بنده مطرح نشد.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
برکناری مدیرعامل دخانیات با امضای غیرقانونی!
داعش تنها 50 کیلومتر با خاک ایران فاصله دارد!!!
تجلیل از مقام علمی پروفسور مریم میرزاخانی
آمانو فردا به تهران می‌آید
دستگیری فروشنده قطعه تقلبی هواپیما!