با تشکر از مسئولان گناوه!
حالا یک حکایت هم از عبید زاکانی برایتان تعریف کنم. آقایی گوسفند می‌دزدید و گوشتش را می‌بخشید به گرسنگان
رفته بودم سمت بوشهر و داشتم توی گناوه آمبولانس‌گردی می‌کردم که دیدم اوه، وولک، ماهواره‌ها را سی کن... همه دست و پا درآوردند و دارند توی گناوه می‌تابونند... داد زدم: ماهواره‌ها... ماهواره‌ها... کجا می‌روید؟ ماهواره‌ها گفتند: ما داریم می‌رویم تا تقدیر و تشویق شویم.

 پوریا عالمی در مطلب طنزی نوشت: رفته بودم سمت بوشهر و داشتم توی گناوه آمبولانس‌گردی می‌کردم که دیدم اوه، وولک، ماهواره‌ها را سی کن... همه دست و پا درآوردند و دارند توی گناوه می‌تابونند... زدم روی ترمز و داد زدم: ماهواره‌ها... ماهواره‌ها... ماهواره‌ها گفتند: آمبولانس‌چی... آمبولانس‌چی... گفتم: ماهواره‌ها کجا می‌روید؟ ماهواره‌ها گفتند: ما داریم می‌رویم تا تقدیر و تشویق شویم. گفتم: جدی؟ تا دیروز ماهواره‌ها را می‌کشیدند پایین، الان می‌کشند بالا؟ ماهواره‌ها گفتند: ما مردم گناوه هستیم. مسئولان اعلام کرده‌اند که «در قبال تحویل دادن دستگاه‌های گیرنده ماهواره‌ای از سوی شهروندان، مبلغی به عنوان تقدیر و تشویق به آنان پرداخت خواهد شد.» گفتم: خیلی خب. ما هم از مسئولان گناوه تقدیر و تشکر می‌کنیم که به جای اهرم فشار از اهرم تشویق استفاده می‌کنند.

حکایت
حالا یک حکایت هم از عبید زاکانی برایتان تعریف کنم. آقایی گوسفند می‌دزدید و گوشتش را می‌بخشید به گرسنگان. گفتند: این چه وضعی است؟ نه به آن دزدیدنت، نه به این بخشیدنت. گفت: عزیزم، گناه دزدی به ثواب نذر و بخشش یِر می‌شود. این وسط کله پاچه گوسفند منفعت است که به این وضعیت باخت - برد می‌گویند. حالا این یعنی چی؟ یعنی طرف رفته ماهواره خریده و از تماشای ماهواره سختی‌های بسیار کشیده و بسیار گناه کرده و بسیار غمگین و ملول شده، حالا می‌رود ماهواره‌اش را پس می‌دهد و پولش را می‌گیرد و کیف می‌کند که به نظر ما به این وضعیت برد - برد می‌گویند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
اگر روحانی 88 در مناظره بود این اتفاق می افتاد...+ عکس
چماق به دستان به کلانتری یافت آباد حمله کردند!
دیپلمات سابق آمریکا به تیم مذاکرات ایران نامه نوشت
ابطحی: خدا کند فرجی دانا همه چیز را بگوید
سرنوشت عجیب فرجی دانا!