هشدار فرجی دانا در مراسم تودیع
دکتر رضا فرجی دانا صبح امروز یکشنبه در مراسم تودیع خود و معارفه محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم....
 وزیرسابق علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نا امید کردن مردم از نتیجه رأی 24 خرداد 92 یکی از سناریوهایی است که بر روی آن کار می‌شود، گفت: دولت دستاوردهای بزرگی داشته است، اما عده‌ای می‌خواهند امید به دولت را از بین ببرند و در این راستا در حوزه دانشگاه‌ها فعال شده‌اند.

دکتر رضا فرجی دانا صبح امروز یکشنبه در مراسم تودیع خود و معارفه محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه همه ایستادگی ما در وزارت علوم به این دلیل بود که دانشگاه‌ها بدون سیاست‌زدگی در مسیر رشد علمی حرکت کنند، افزود: از همه می‌خواهم به جوانان در این راستا نشاط و امید دهند.

وی در ادامه گفت: دشمن تلاش می‌کند تا جوانان را نسبت به انقلاب نا امید کند، اما ما باید باور کنیم می‌توانیم به قله‌های علمی برسیم و دانشگاه‌ها را از فضای سیاسی بیرون از دانشگاه جدا کرده و این امید را به آنان بدهیم که فعالیت آن‌ها در دانشگاه‌ها مورد قضاوت عده‌ای بیرون از دانشگاه قرار نمی‌گیرد.

فرجی دانا همچنین با بیان اینکه خواسته قلبی من این است که دانشگاه با نشاط راه خود را ادامه دهد و همه به قانون احترام بگذارند، خاطرنشان کرد: در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری در ماه رمضان جمعی از اساتیدی که در گذشته از حضور در این جلسه محروم بودند دعوت شده بودند و آن‌ها با حضور خود ثابت کردند طرفدار نظام هستند و با کسانی که خود را یکه طرفدار نظام می‌دانند تفاوتی ندارند و یکی از دستاوردهای من این بود که همه سلایق را زیر خیمه نظام جمع کردم.

مشاورعلمی و آموزشی رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مسیر ما در آموزش عالی باید این باشد که علم و فناوری به گفتمان غالب تبدیل شود، گفت: دانشگاهیان افراد مورد اعتماد نظام هستند و هرکس که دانشگاه را خطر بداند ضد نظام است. عده‌ای می‌خواهند دانشگاه را از نظام جدا کنند؛ اما دانشگاهیان باید دانشگاه و نظام را از آن خود بدانند و مسئولان نیز باید در مقابل از دانشگاهیان مشورت بخواهند.

وی اظهار کرد: رییس جمهور خواهان حداکثر مشارکت دانشگاهیان است. من در این زمینه هرکاری را که بتوانم انجام می‌دهم و استیضاح در من ناامیدی ایجاد نکرده؛ بلکه من نسبت به گذشته امیدوارتر شده‌ام.

فرجی دانا در پایان با تاکید مجدد بر ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها گفت: من برای آقای نجفی آرزوی موفقیت می‌کنم.

در این جلسه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، هاشمی وزیر بهداشت، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، علی یونسی مشاور رییس جمهور در امور اقلیت‌ها، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور، سیف رییس بانک مرکزی، حسین آشنا مشاور رییس جمهور، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیرعلوم، جعفر توفیقی و چند تن از روسای دانشگاه‌ها و مدیران وزارت علوم و اساتید دانشگاه‌ها نیز حضور داشتند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
حاشیه‌ای بر ژست رسایی در روز استیضاح
خودرو مرگ در ایران کدام است؟
رفتار نابهنجار توریست‌های انگلیسی + عکس
معدن 10 میلیاردی به نام همسر مدیر دولتی شد!
قیمت جدید املاک نوساز تهران +جدول