ابوبکر البغدادی دستگیر و روانه اوین شد؟!
سید عبدالجواد موسوی، انتشار یک خبر پیرامون دستگیری اعضای یک گروه موسیقی زیرزمینی در مشهد را دستمایه یادداشت امروز خود قرار داده است.
 «یک گروه زیرزمینی را که کلیپ پر می‌کرده‌اند و در شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور پخش می‌کردند در مشهد دستگیر کرده‌اند. تا این جایش خیلی خبر مهمی نیست و اتفاقی است که معمولا رخ می‌دهد، کسی هم از شنیدنش تعجب نمی‌کند. ناگفته پیداست که چنین اعمالی در جمهوری اسلامی جرم محسوب می‌شود و کسی که در این سرزمین زندگی می‌کند یا از سر اضطرار و یا از سر اختیار باید به این قوانین گردن نهد.

اما مشکل نه در نفس این ماجرای تکراری که در نوع خبررسانی است. روزنامه خراسان خبر را با شرح و تفصیل منتشر کرده. از آن خبرهایی که احتمال می‌دهم خود نیروی انتظامی تهیه کرده باشد و در اختیار روزنامه قرار داده باشد. خبر، کاملا حرص درآر است. به همین خبرآنلاین خودمان هم که مراجعه کنید و کامنت‌ها را ملاحظه بفرمایید متوجه منظورم می‌شوید. طوری خبر را تنظیم کرده‌اند که گویی یک تیم تروریستی خطرناک را که قصد داشته‌اند در یک عملیات مخوف نصف ایران را بفرستند روی هوا توسط نیروهای جان بر کف امنیتی منهدم کرده‌اند. چنان از کشف و بررسی‌های دقیق سخن گفته شده که انگاری چه چیز پیچیده‌ای را گره‌گشایی کرده‌اند. جوری گفته‌اند مجرمان، کأنه ابوبکرالبغدادی را کت‌بسته برده‌اند اوین.

من نمی‌خواهم اشتباه و کار خلاف و غیرقانونی جوانان کلیپ‌پرکن را توجیه کنم. از آن خزعبلی که آنها به آن می‌گویند موسیقی، حالم به هم می‌خورد و طاقت یک ثانیه شنیدن آن اباطیل و دیدن آن صحنه‌های مضحکی که به اسم کلیپ تحویل خلق‌الله می‌دهند را ندارم. اما در دستگیری این بندگان خدا هیچ حماسه‌ای هم نمی‌بینم.

آنها بچه‌های همین آب و خاکند؛ بچه‌هایی که ما درست تربیتشان نکرده‌ایم. موسیقی درست و خوب را کجا باید بشنوند و ببینند که دنبال این جنگولک‌بازی‌ها نروند؟ در تلویزیونی که موقع پخش تار و سه تار، گلدان و خرزهره نشان می‌دهد؟ در فرهنگسراها؟ ممکن است بگویید اینها که وظایف پلیس نیست و پلیس باید با قانون‌شکنان برخورد کند. حق با شماست. فرض بر اینکه خلاف کرده‌اند. تجاوز به عنف و قاچاق و قتل نکرده‌اند که این‌گونه درباره دستگیری‌شان حماسه‌سرایی می‌کنیم و عرض آنها را به باد می‌دهیم.

دیگر اینکه این همه تاکید بر هوشمندی و سرعت عمل در دستگیری آنها چه معنی‌ای دارد؟ مردم این خبرها را با خیلی چیزها مقایسه می‌کنند و فی‌المثل از خود می‌پرسند چرا این ماموران هوشیار و دلسوز، یک کیف‌قاپ شرور را که جان و مال و ناموس مردم را در روز روشن تهدید می‌کند به این سرعت دستگیر و راهی زندان نمی‌کنند و یا فلان دزد بیت‌المال را و یا بهمان سیاستمدار دروغگو و تهمت‌زن را؟

اگر می‌توان به این پرسش‌ها پاسخی معقول و قانع‌کننده داد من با آن خبر مشکل خاصی ندارم.»



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
ساخت و ساز انگلیس‌ها در تهران!
با این روش در این محله ها می توانید خانه دار شوید + جدول
یادداشت رهبر انقلاب در دفتر یاد بود ...
ورود ماموران به برج های سعادت آباد برای جمع آوری ماهواره
استفاده از عابر بانک حرام است!