ماجرای لج بازی اصلاح طلبان در یک تحصن
دبیرکل حزب مردم سالاری می گوید:«اصلاح طلبان به تجربه های خوبی بعد از مجلس ششم رسیده اند.»
 مصطفی کواکبیان در گفت وگویی ضمن اشاره به مجلس ششم، گفت: آن دوران بنده قائم مقام حزب همبستگی بودم و هنوز حزب مردم سالاری را تشکیل نداده بودیم. یک روز برخی از دوستان زنگ زدند که یاالله بلند شوید و بیاید تحصن! من گفتم: ما چنین چیزی را در حزب تصویب نکردیم. گفتند: از فراکسیون همبستگی با ما همراه هستند که من گفتم: ما چنین چیزی را قبول نداریم!

وی با اشاره به مجلس هفتم، افزود: شاید اگر مقداری با تعقل بیشتری در مجلس هفتم عمل می کردیم، این مجلس را از دست نمی دادیم. چون اسم من جزو لیست 260 نفری بود که آقای یونسی به آقای خاتمی و کروبی داده بود و این دو نفر هم به مقام معظم رهبری نامه نوشته بودند و ایشان هم به شورای نگهبان ارجاع داده بودند، اما شورای نگهبان می گفت گفتند هنوز این تحصن ادامه دارد. شما این تحصن را تمام کنید تا ما به دستور رهبری عمل کنیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به اقدام این حزب به ارائه لیست در انتخابات مجلس نهم در شرایطی که گروه های زیادی از اصلاح طلبان قصد شرکت در انتخابات نداشتند، اظهار داشت: ما پیش آقای خاتمی رفتیم و گفتیم که برخی از دوستان می خواهند برای مجلس نهم هم نامزد شوند، نمی شود که به آنها گفت در انتخابات حضور پیدا نکنید. ایشان گفت: «به نام اصلاحات لیست ندهید.»
بنده گفتم: پس اشکال ندارد احزاب لیست بدهند؟ آقای خاتمی گفت: اشکالی ندارد، اما زمانی که لیست دادیم، از ناحیه خود اصلاح طلبان بده و بیراه های زیادی نوش جان کردیم و برخی گفتند اینها عامل حکومت و وزارت اطلاعات هستند .

وی ادامه داد: ما این موضوع را تحمل کردیم و سر موضوع رای اعتماد آقای نجفی برای وزارت آموزش و پرورش وقتی یک رای ایشان کم آورد، آنجا تازه برخی متوجه شدند به حرف ما رسیدند و متوجه شدند که اگر دقیق تر عمل می کردند حداقل چند نماینده متمایل به اصلاح طلبان در مجلس نهم داشتیم که در مواقع حساس به کار می آمدند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی :
کابینه پیشنهادی شجونی به روحانی!
بلای که باز شدن مدارس به سرمان می آورد+ عکس
در دومین دیدار روحانی با رهبر انقلاب چه گذشت؟
135 صفحه فیس بوکی فعال در روسپیگری ، چه خبر است؟؟؟
دبیر کل سازمان ملل و اقدام ضدایران