استفتا از رهبری درباره ی خرافه ای که آخر ماه صفر انجام می شود!
پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب متن استفتا و پاسخ رهبر انقلاب درباره رواج اقداماتی در آخر صفر توسط برخی از مردم را منتشر کرد.
متن این استفتا به این شرح است:

چند سالى است در شب اول ماه ربیع‌الاول حركتى در بعضى مساجد باب شده است شائبه بدعت و یا ترویج نوعى خرافه در آن مى‌رود، ماجرا از این قرار است كه در شب اول ماه ربیع‌الاول از حدود نیمه‌شب تا اذان صبح افرادى كه غالباً خانم‌ها هستند با در دست داشتن شمع پشت درب مساجد مراجعه و با كوبیدن به درب مساجد و خواندن اذكارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‌نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه مى‌دهند و خصوصاً این حال توسل در هنگام اذان صبح به اوج خود مى‌رسد و معتقد هستند بدینوسیله اتمام ماه صفر و آمدن ماه ربیع‌الاول را خبر مى‌دهند نظر حضرتعالى در این باره چیست؟

ج) عمل مذكور مستند روایى ندارد و شیوه‌اى قابل تأیید نیست. عمل مذكور مستند روایى ندارد و شیوه‌اى قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذكار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده‌اى است، لكن اشكال در شیوه عمل به نحو یاد شده است، آقایان علماى اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنین (ایدهم الله تعالى) با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایى كه چه بسا ممكن است منتهى به وَهْن مذهب گردد، جلوگیرى نمایند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com

مطالب پیشنهادی:
دانشگاه داعش چگونه دانشجو می‌پذیرد؟!
ماجرای طلاق شگفت انگیز!!
سایپا شاسی بلند جدید پیش فروش می کند + تصاویر
زورگیری با شمشیر در خیابان جلال آل احمد!
آش نذری 80 تنی در شیراز! + تصاویر