مسئولان پول پرداخت کردند یا کارت زدند!؟
دیروز دوشنبه چند مسوول عالی دولت به مناسبت روز هوای پاک به طور نمادین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردند،اما...
دیروز دوشنبه چند مسوول عالی دولت به مناسبت روز هوای پاک به طور نمادین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردند، اما آیا آنها پول پرداخت کردند یا کارت زدند و اصلا آیا راننده اتوبوس تندرو و یا خط نگهداران مترو از آنها پول دریافت کردند؟

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسن روحانی»، رییس جمهوری در یک حضور سرزده به همراه «معصومه ابتکار» رییس سازمان محیط زیست، حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه امام علی(ع) را با قطار شهری طی کرد و در کنار مردم، پای صحبت های آنها نشست و دیدگاه هایشان را درباره مسایل روز شنید.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز به جای استفاده از خودرو مسیر منزل تا محل کار را با مترو پیمود.

وی ایستگاه تجریش تا ایستگاه امام خمینی (ره) را از مترو استفاده کرد و برخی هم نیز از این فرصت برای صحبت کردن با وزیر خارجه استفاده کردند.

«علی اکبر صالحی» هم از مسیر ایستگاه شهید بهشتی به ایستگاه امام خمینی (ره) رفت و پس از آن با تعویض خط 1 به خط 2 در ایستگاه دانشگاه امام علی (ع) پیاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» وزیر دادگستری نیزبرای رفتن به جلسه، مسیر میدان ولی عصر (عج) تا جامی را با اتوبوسهای تندرو پیمود.

امروز پول بلیت شما را من حساب کردم

خبرنگاران و اصحاب رسانه که از حضور ظریف در مترو با خبر شده بودند در ساعات اولیه صبح خود را به ایستگاه تجریش رساندند.

وزیر امور خارجه خطاب به خبرنگاران با خنده گفت: امروز پول بلیت شما را حساب کردم و بدون بلیت و کارت وارد شده اید.

از اینکه رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی پول پرداخت کردند یا کارت زدند، بی اطلاع هستیم.

پرداخت پول به راننده اتوبوسهای تندرو

اما وزیر دادگستری نیز که به طور نمادین از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرد و مسیر میدان ولی عصر(عج) (وزارت دادگستری) تا جامی را با اتوبوس های تندرو پیمود، در اول ایستگاه همراه بقیه در صف اتوبوس ایستاد و به عنوان پنجمین نفر سوار اتوبوس شد.

حجت الاسلام و المسلمین «مصطفی پورمحمدی» اگر چه کارت مترو نداشت و راننده بی آر تی نیز نمی خواست از آنها پول دریافت کند، اما به اصرار او کرایه راننده به صورت نقدی پرداخت شد.

جالب تر اینجاست که به خاطر شلوغی مسیر و حجم بالای مسافران پورمحمدی حدود دو ایستگاه را به دلیل نبودن جای خالی برای نشستن، ایستاده بود که کمی بعد جوانی از جای خود برخاست و از وزیر خواست تا بنشیند.

دیروز روز هوای پاک بود، روزی که مسوولان عالی دولت به طور نمادین از وسیله نقلیه عمومی استفاده کردند اما کاش این فرهنگ به گفته وزیر دادگستری در بین همه جا بیفتد که همیشه و تا جایی که ممکن است از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنیم تا هم در بودجه و هم در وقت صرفه جویی شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: irna.ir

 مطالب پیشنهادی:
تصاویر سفر رئیس جمهور با مترو در روز ملی هوای پاک
توافق ها درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی
واکنش ها به نطق علی مطهری/دست چپش زخمی شد!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!