قرار قاتل و مقتول
مرد میانسالی که یک زن جوان را به قتل رسانده بود در حین فرار در نقطه صفر مرزی دستگیر شد.


به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در ساعت 14:30 روز 3 دی ماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در تهرانسر اصلی ـ خیابان18، به کلانتری 150 تهرانسر اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد خانم جوانی 32 ساله در حالیکه در ناحیه گردن دارای آثار ضرب و جرح است، توسط قاتل یا قاتلین به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی قریشی زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیقات انجام شده از خواهر مقتوله مشخص شد که خواهرزاده اش پسر 9 ساله مقتوله در زمان بازگشت از مدرسه زمانیکه وارد خانه شده با جسد مادرش در اتاق پذیرایی روبرو شده که با مراجعه به منزل خاله‌اش ـ در چند کوچه پائین تر از محل وقوع جنایت ـ  موضوع را به وی اطلاع داده است.

با حضور عوامل پزشکی قانونی در محل و انجام معاینات اولیه، علت مرگ خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به علت فشار بر روی عناصر حیاتی گردن اعلام شد.

در بررسی صحنه جنایت، کارآگاهان اداره دهم متوجه شکسته شدن قفل در کمد دیواری‌های یکی از اتاق‌های خانه شدند؛ برابر اظهارات خواهر مقتوله، تمامی طلا و جواهرات متعلق به خواهرش به ارزش تقریبی 13 میلیون تومان و همچنین تمامی وجوه نقد به مبلغ تقریبی 2 میلیون تومان داخل کمد دیواری به سرقت رفته بود.

در شرایطی که شواهد و دلایل اولیه نشان از آن داشت که جنایت با انگیزه سرقت انجام شده، اما کارآگاهان اداره دهم با بررسی دقیق صحنه جنایت اطمینان پیدا کردند که جنایت توسط فرد یا افراد آشنا انجام شده و آنها بدون هیچگونه مقاومتی از سوی مقتوله وارد خانه شده‌اند.

ضمن آنکه محل و نحوه سرقت طلا و جواهرات متعلق به مقتوله نشان می‌داد که قاتل یا قاتلین اطلاع دقیقی از محل نگهداری طلا و جواهرات مقتوله داشته‌اند.

خواهر مقتوله در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: زمانیکه خواهرزاده‌ام به منزلم آمد و عنوان داشت که مادرش فوت کرده، به سرعت خودم را به منزل خواهرم رساندم؛ زمانیکه وارد خانه شدم، جنازه خواهرم را در وسط اتاق پذیرایی مشاهده کردم که بر روی زمین افتاده بود؛ بلافاصله با 110 تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع داده و دقایقی بعد پلیس در محل حاضر شد.

در ادامه تحقیقات و با توجه به دلایل بدست آمده از آشنا بودن قاتل یا قاتلین، خواهر مقتوله در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: خواهرم در حدود چهار سال پیش، به علت اعتیاد شدید همسرش به موادمخدر مجبور به متارکه شد و طی این مدت خود شخصا از پسرش نگهداری می کرد تا اینکه در حدود چند ماه پیش بود که عنوان داشت با فردی به نام یعقوب که در کار ساختمان سازی است و وضعیت مالی خوبی نیز دارد آشنا شده و قصد دارد تا با او ازدواج کند.

در طی این مدت، من نیز چندین بار یعقوب را ملاقات کرده بودم تا اینکه چند روز پیش خواهرم عنوان داشت که تصمیمی برای ازدواج با یعقوب ندارد و قصد دارد تا این موضوع را با وی در میان بگذارد.

خواهر مقتوله در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 10:00 روز 3 دی ماه، خواهرم با من تماس گرفت و عنوان داشت که با یعقوب قرار گذاشته تا به منزلش بیاید و قصد دارد تا موضوع عدم تمایلش برای ازدواج را با او را در میان بگذارد.

به همین علت از من درخواست کرد که اگر با من تماس گرفت فورا خودم را به خانه اش برسانم اما زمانیکه به من زنگی نزد، تصور کردم که آنها اختلافات خود را حل و فصل کرده‌اند و به همین علت خواهرم با من تماس نگرفته است تا اینکه از طریق خواهرزاده‌ام متوجه مرگ خواهرم شدم.

با توجه به اظهارات خواهر مقتوله و انجام چهره نگاری و دیگر اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت یعقوب 40 ساله شدند اما در مراجعه به محل سکونت وی در منطقه شمس آباد، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی از تاریخ وقوع جنایت و بدون هیچگونه توضیح مشخصی، محل زندگی خود را ترک کرده است.

در حالیکه اظهارات بستگان یعقوب حکایت از آن داشت که وی قصد داشته تا به سمت شرق کشور برود، اما در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یعقوب به استان آذربایجان غربی متواری گشته و قصد دارد تا به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای شمال غرب کشور، از کشور متواری شود.

بلافاصله هماهنگی لازم با پلیس آگاهی ارومیه انجام و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی ارومیه موفق شدند تا در ساعت 23:00 روز 30 دی متهم را در نقطه صفر مرزی مرز بازرگان، دستگیر نمایند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: برابر گزارش اولیه پلیس آگاهی ارومیه، متهم در اظهارات اولیه به ارتکاب جنایت اعتراف کرده و هماهنگی‌های لازم قضایی جهت انتقال متهم انجام و در حال حاضر متهم در مسیر انتقال به اداره دهم است تا تحقیقات تکمیلی در پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
جزئیات نامه مجلس درباره نیکزاد
یک خبر طلایی به بازنشستگان کشوری
جزئیات حذف سهمیه بنزین خودروهای بالای 1800 سی‌سی
دو زورگیر در ملاء عام اعدام شدند
کارمندان 350 هزار تومان عیدی می‌گیرند