حادثه بر سر كرایه اتوبوس
آخرین خبر‌ها حاكی از آن است كه شخصی كه اتوبوس را به حركت درآورده متواری شده است
ماجرایی كه حدود ساعت ۱۱ دیروز در میدان رسالت پایتخت به تصادف اتوبوس شهری با ۳ عابر و مرگ آنها منجر شد در هاله‌یی از ابهام قراردارد. این اتفاق در حالی روی داد كه راننده اتوبوس پشت فرمان نبود و شخص دیگری اتوبوس را به حركت در آورده بود. آخرین خبر‌ها حاكی از آن است كه شخصی كه اتوبوس را به حركت درآورده متواری شده و تحقیق درباره چگونگی وقوع این حادثه در حالی آغاز شده است كه به درستی مشخص نیست اتوبوس شهری چگونه توانسته سرعت و شتاب بگیرد كه علاوه بر زیر گرفتن سه عابر، بتن و گاردریل میدان رسالت را هم تخریب و در آستانه سقوط به بخش زیر گذر میدان متوقف شود. با این حال بازپرس قریشی زاده، كشیك قتل كه رسیدگی قضایی به این ماجرا را بر عهده دارد به «اعتماد» گفت: ماجرا بر سر كرایه آغاز شده و راننده اتوبوس به همین دلیل خودرویش را رها كرده است.

نفهمیدیم كسی كه پشت فرمان نشست كه بود

یكی از شاهدان این حادثه به خبرنگار ما گفت: این اتوبوس متعلق به خط رسالت شهید مطهری بود اما در زمان حادثه استثنائا در مسیر شهید محلاتی به رسالت مشغول جابه‌جایی مسافران بود. وی كه در زمان حادثه در محل حضور داشت در تشریح آنچه كه به وقوع پیوست اظهار داشت: این اتوبوس قبل از اینكه به میدان رسالت برسد توقف كرد، زمانی كه همه مسافران از آن پیاده شدند راننده اتوبوس با چند تن از مسافران بر سر كرایه بحثش شد و راننده هم از ماشینش پیاده شد. این فرد در ادامه گفت: بحث میان مسافران و راننده بالا گرفته بود و خیابان راه بندان شده بود ماشین‌ها از پشت سر بوق می‌زدند و از راننده می‌خواستند كه خودرویش را جابه‌جا كند اما او داشت با مسافران جرو بحث می‌كرد بحث آنها به كتك‌كاری منجر شد و در همین حین بود كه نفهمیدیم چه كسی رفت و پشت فرمان اتوبوس نشست و ماشین را راه انداخت تا از محل جابه‌جا كند اما نتوانست اتوبوس را كنترل كند و با سه نفر از عابران برخورد كرد.

كسی كه پشت فرمان نشست از محل فرار كرد

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس به «اعتماد» گفت: دو تن از عابران شامل یك زن و یك مردجان سپرده‌اند. در همین رابطه سرپرستار بیمارستان الغدیر نیز در گفت‌وگو با «اعتماد» فوت نفر سوم در این حادثه را تایید كرد. این در حالی است كه شاهدان حاضر در محل حادثه به خبرنگار ما گفتند: فردی كه اتوبوس را به حركت در آورده بود متواری شده است. یك شاهد عینی درباره ماجرایی كه ظهر دوشنبه رخ داد گفت: یكی از عابرانی كه اتوبوس با او برخورد كرد زن میانسالی بود و دو تن از آنها هم مرد بودند. وی درباره وضعیت اتوبوس نیز گفت: فردی كه پشت فرمان نشسته بود اتوبوس را به سمت زیر گذر برد و همان جا متوقف كرد در زمانی كه ما داشتیم با اورژانس تماس می‌گرفتیم كه برای كمك بیاید متوجه شدیم كسی كه پشت فرمان نشست و این حادثه را آفرید از محل متواری شده است.

بحث بر سر كرایه بوده

در حالی كه پس از وقوع این حادثه افراد حاضر در صحنه با اورژانس و كلانتری تماس گرفتند، فوت در دم زن میانسال در محل باعث شد تا موضوع به بازپرس ویژه قتل نیز گزارش شود. قاضی قریشی‌زاده، رییس شهبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تایید درگیری میان راننده اتوبوس و مسافران گفت: ماجرا از این قرار بود كه راننده اتوبوس با چند تن از مسافران بر سر كرایه اتوبوس بحث‌شان شد و این حادثه نیز در اثر همین مساله اتفاق افتاده است. وی در ادامه گفت: جدال لفظی راننده اتوبوس با مسافران منجر به بسته شدن خیابان و ایجاد راهبندان شد همین موقع یكی دیگر از افرادی كه در محل حاضر بود برای پادرمیانی و خاتمه دادن به غائله وارد معركه شد. این شخص برای اینكه ترافیك مسیر باز شود سوار بر اتوبوس شد و خواست با جابه‌جا كردن آن مسیر دیگر خودرو‌ها را باز كند اما بی‌احتیاطی این راننده ناشی منجر شد تا ناخواسته با سه تن از عابران عبوری كه یكی از آنها زنی حدودا ۴۰ ساله بود برخورد كند. بر اساس این گزارش این زن در همان محل حادثه در دم جان باخته است اما دو تن دیگر از مصدومان كه دو مرد بودند برای درمان به بیمارستان منتقل شدند با این حال اقدامات درمانی روی این دو كارگر نبود و هردوی آنها كمتر از ساعتی پس از این حادثه در بیمارستان جان باختند.

آیا اتوبوس ترمز بریده بود

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران نیز درباره آنچه كه ظهر روز گذشته در میدان رسالت تهران رخ داده است به خبرنگار ما گفت: ساعت ۱۱:۲۸ ظهر دیروز طی تماسی با اورژانس اعلام شد كه یك دستگاه اتوبوس متعلق به سامانه پنجم اتوبوس‌های تندرو در حالی كه مسافری هم سوار بر آن نبوده در مقابل مسجد الرسول در اتوبان رسالت با سه تن از عابران برخورد كرده است. وی علت این حادثه را ترمز بریدن اتوبوس اعلام كرد، این در حالی است كه مشاهدات خبرنگار ما حكایت از این دارد كه در زمان حادثه اتوبوس توقف كرده بوده است. عباسی ضمن تایید این خبر كه عابر زن در محل و در دم جان سپرد به خبرنگار ما گفت: دو مصدوم دیگر این حادثه به بیمارستان الغدیر منتقل شدند كه حال‌شان وخیم بود و خبر‌ها حكایت از این دارد كه هر دوی آنها در بیمارستان جان سپردند.

یكی از فوتی‌ها مجهول‌الهویه است

سرپرستار بیمارستان الغدیر كه نزدیك‌ترین بیمارستان به محلی كه حادثه در آن رخ داد محسوب می‌شود درباره وضعیت دو مرد مصدومی كه به این بیمارستان منتقل شدند به خبرنگار ما گفت: این دو فرد زمانی كه به بیمارستان منتقل شدند هر دو اوضاع وخیمی داشتند و متاسفانه با وجود اقدامات درمانی به فاصله حدود نیم‌ساعت از هم هر دو جان‌شان را از دست دادند. وی درباره هویت این دو نیز گفت: نفر دومی كه بر اثر این حادثه فوت كرد مجهول‌الهویه است و مداركی كه بتوان از روی آنها هویت او را مشخص كرد همراهش نبوده است. در همین حال سرهنگ سعید اسماعیلی رییس مركز كنترل ترافیك تهران درباره این حادثه به مهر گفت اتوبوس از خیابان نیروی دریایی در حال ورود به میدان رسالت بود كه این حادثه اتفاق افتاد. به گفته سرهنگ اسماعیلی گویا یك راننده مینی بوس پشت اتوبوس نشسته كه البته دستگیر و تحویل ماموران كلانتری ۱۹۰ مجیدیه شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: eghtesadonline.com


مطالب داغ سایر بخشها:
طرح‌ جدید مصر برای تشکیل دولت جدید فلسطین
خطر اقدام پیشگیرانه ایران با تجهیز تل آویو
زورگیری از خانم های جوان به پایان رسید / عکس
احمدی نژاد بزرگ من است و به من درس‌های فراوانی داده است
تهران گرم می شود