عروس سیاه بخت
کبری رحمانپور معروف به عروس سیاه بخت که از 13 سال قبل به اتهام قتل مادرشوهرش در زندان بود ، امروز با سپردن وثیقه 200 میلیونی آزاد شد.
كبری رحمانپور معروف به عروس سیاه بخت، متهم است ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه روز یكشنبه ۵ آبان سال ۷۹ در آپارتمانی واقع در خیابان نیاوران به دنبال اختلاف با همسر ۵۵ ساله اش در غیاب او، مادرشوهر ۷۵ ساله اش را با ضربات كارد از پای در آورد.

كبری كه در آن زمان 20 ساله بود در جریان تحقیقات گفت: من‌ دختری‌ 18 ساله‌ بودم‌ و خانواده‌ فقیری‌ داشتم‌. شوهرم که ‌مردی میانسال‌ از یک‌ خانواده‌ مرفه‌ بود به‌خواستگاری‌ام ‌آمد و با آنکه‌ پدر بیمار و از کار افتاده‌ام ‌مخالفت ‌می‌کرد، من‌ تن به ‌این‌ ازدواج ‌دادم ‌تا باری‌ از دوش ‌خانواده‌ام‌ بردارم‌. شوهرم‌ علیرضا قبلا ازدواج‌ کرده‌ بود و پسری‌ 18ساله‌داشت‌، تصمیم‌گرفتم ‌با همه‌ مشکلات‌ بسازم ‌ولی‌ با مادر شوهرم دچار اختلاف شدم. این اختلافات تا جایی پیش رفت که یک روز با هم درگیر شدیم. در این درگیری نفهمیدم چطور شد که چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم که باعث مرگش شد.

شعبه ۱۶۰۸ سابق دادگاه جنایی به ریاست قاضی همتیار، پس از برگزاری ۴ جلسه محاكمه و شنیدن دفاعیات كبری و وكیل مدافعش، با توجه به درخواست اولیای دم و عدم گذشت آنان درباره قتل مادرشان، حكم به قصاص نفس - اعدام - كبری رحمانپور داد. قضات دیوان عالی كشور پس از رسیدگی به پرونده مطروحه، اعتراض كبری را وارد ندانستند و حكم قصاص وی را تأیید كردند.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل کبری رحمانپور چندی پیش در این باره به خبرنگار مهر گفت: با گذشت 13 سال هنوز موکلم در زندان است و در حالی که همسرش حاضر به رضایت نیست. دیگر فرزندان مقتول رضایت خود را اعلام کرده اند.

وی افزود: همسر کبری درخواست قصاص دارد و در این صورت باید سهم دیه دیگر اولیای دم را بپردازد اما تا کنون هیچ اقدامی نکرده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای ، نیز در نشست سخنگوی دستگاه قضا با خبرنگاران درباره آخرین وضیت پرونده کبری رحمانپور گفت: همانطور که می دانید درخصوص قصاص باید بگویم که حق شخصی افراد است و اگر چنانچه اولیای دم تقاضای قصاص نکند یا رضایت دهد و یا خواستار دیه شود که موضوع کاملا روشن است. ولی اگر اولیای دم تقاضای قصاص کند و تایید شود باید از ولی دم استیذان طلب کنند که در این دوره به ریاست قوه قضاییه این امر واگذار شده تا اذن قصاص را برای اجرا بدهد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر خود اولیای دم تقاضای اجرای قصاص را داشته باشد، یک اجازه برای خود قصاص و یکی تقاضا برای اجرای قصاص است. همچنین اگر اولیای دم نبودند، حال به هر طریقی در دسترس نبودند، بحث جداگانه ای است و اگر می خواستند به طور عمد طرف مقابل را اذیت کند یعنی نه رضایت می دادند و نه دیه را قبول می کردند، در اینجا دادگاه و دادستان می توانند به شرطی که طرف مقابل محکومیت دیگری نداشته باشد، با تمهیدات و صدور قرار مناسب اقداماتی را انجام دهد که به طرف مقابل ظلم نشود.

سرانجام پس از 13 سال امروز با سپردن وثیقه 200 میلیون تومانی کبری رحمانپور از زندان آزاد شد.

خرمشاهی در این باره به مهر گفت: با توجه به درخواست 5 نفر از اولیای دم و اظهارات همسر کبری ، قاضی اجرای احکام با آزادی موکلم با قرار 200 میلیون تومانی موافقت کرد که این وثیقه تهیه و موکلم امروز ظهر از زندان آزاد شد.

وی افزود: پدر کبری به استقبال او رفت و موکلم در حال حاضر در مسیر خانه است. امیدواریم مبالغ درخواست شده از سوی اولیای دم مقتول فراهم شود تا رضایت آنها به طور کامل جلب شود.


گردآوری گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
تاکتیک دولت برای انتخابات پیش رو
دستگیری یک اسرائیلی به اتهام قاچاق اعضای بدن انسان در ایتالیا
خاویر سولانا: حمله نظامی به سوریه خاورمیانه را به آتش می‌کشد
کرزای بی‌حرمتی به پرچم ایران را محکوم کرد
مسیر جدید ارسال سلاح به حزب الله