مردی با ساندویچ مسموم خواهرش را کشت
مردی كه متهم است با خوراندن ساندویچ مسموم خواهرش را به قتل رسانده است توسط پلیس دستگیر شد. دستگیری این مرد در حالی است كه او در جریان بازجویی ها انگیزه مشخصی را برای ارتكا ب این جرم عنوان نكرده است.
به گزارش مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، صبح پنجم فروردین ماه امسال، جسد ناشناس زنی میانسال در جاده تلو كشف شد كه نزدیك به 20 روز هویتش برای پلیس مبهم مانده بود. جسد كشف شده متعلق به زنی حدودا 50 ساله بود كه بنا بر نظریه تیم تشخیص هویت و پزشكی قانونی حاضر در محل كشف جسد، به علت خفگی ناشی از انسداد شریان تنفسی گردن به قتل رسیده بود. با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور رییس شعبه 102 دادگاه بخش لواسانات، پرونده جهت انجام رسیدگی در اختیار كارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده و در شرایطی كه هیچ‌گونه اعلام فقدان با مشخصات جسد ناشناس جاده تلو به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام نشده و در بازرسی از مقتول نیز هیچ‌گونه مدارك شناسایی كشف نشده بود، در روز 24 فروردین ماه سال جاری، فردی با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام كرد كه نزدیك به 20 روز است كه از خواهرم سكینه كه پس از متاركه از همسرش به تنهایی زندگی می‌كند اطلاعی ندارم.

با توجه به تشكیل پرونده فقدانی در پایگاه چهارم آگاهی و آغاز رسیدگی به این پرونده، كارآگاهان این پایگاه با بررسی بانك اطلاعاتی اجساد ناشناس موفق به شناسایی هویت جسد كشف شده در جاده تلو شده و در ادامه برادر مقتول جهت انجام تحقیقات و رسیدگی به پرونده قتل خواهرش، به اداره دهم پلیس آگاهی دعوت شد.

برادر مقتول پس از حضور در اداره دهم در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: حدودا چند سالی است كه خواهرم به تنهایی زندگی می‌كند و ارتباط چندانی با اعضای خانواده‌اش ندارد تا اینكه چندی پیش تعدادی از بستگان با بنده تماس گرفته و عنوان كردند كه خواهرم جوابگوی تماس‌های تلفنی آنها نیست؛ من نیز برای پیگیری موضوع، چندین بار با تلفن منزل و همراهش تماس گرفته و زمانی‌كه پاسخگوی تماس‌های تلفنی من نشد به منزلش واقع در منطقه تهرانپارس مراجعه و در كمال تعجب، همسایه طبقه بالایی خواهرم (صاحبخانه) گفت كه چند روزی است كه او را ندیده است.

در شرایطی كه تحقیقات پلیسی جهت بررسی انگیزه‌های مختلف جنایت در دستور كار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت، خواهرزاده مقتول با حضور در اداره دهم پلیس آگاهی مطالبی را بیان داشت كه باعث شناسایی و دستگیری قاتل

شد. خواهرزاده مقتول در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: به همراه دایی در مسیر رفتن به مراسم ختم یكی از بستگان بودیم كه در بین راه و برای انجام عملیات بانكی، لحظه‌یی از ماشین پیاده شدم و در حالی كه دایی در داخل ماشین بود به داخل بانك رفتم؛ در زمانی كه در داخل بانك بودم، در یك لحظه و از پشت شیشه بانك متوجه شدم كه دایی در حال قرار دادن وسیله‌یی در زیر صندلی سمت شاگرد راننده است؛ بدون آنكه به موضوع مشكوك شوم و از دایی سوالی كنم، هر دو نفر به مراسم ختم رفتیم تا اینكه پس از بازگشت به منزل، كنجكاو شدم و زیر صندلی را نگاه كردم. در كمال تعجب كارت شناسایی و طلا و جواهرات عمه‌ام را در زیر صندلی پیدا كردم.

با توجه به اظهارات خواهرزاده مقتول، بلافاصله برادر او توسط كارآگاهان اداره دهم دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.

برادر مقتول در اظهارات اولیه منكر هرگونه اطلاع از مدارك شناسایی و طلا و جواهرات كشف شده متعلق به خواهرش در زیر صندلی ماشین متعلق به خواهرزاده‌اش شد تا اینكه نهایتا لب به اعتراف گشود و به قتل خواهرش اعتراف كرد. وی در تشریح این حادثه گفت: با طرح و نقشه ارتكاب جنایت و در حالی كه یك ساندویچ، همراه با یك نوشیدنی مسموم تهیه كرده بودم به در منزل خواهرم رفتم و از او دعوت كردم تا برای صحبت در خصوص برخی اختلافات، سوار ماشین من شود تا ضمن چرخیدن در سطح شهر و همچنین خوردن ساندویچ، با یكدیگر نیز صحبت كنیم؛ زمانی‌كه خواهرم نوشیدنی مسموم را نوشید، بیهوش شد و من نیز گردنش را به صندلی بسته و به سمت جاده تلو حركت كردم؛ پس از رسیدن به جاده تلو و زمانی كه از مرگ خواهرم مطمئن شدم جسد را از ماشین پیاده كردم و بلافاصله به منزل خواهرم رفتم. سراغ محلی كه خواهرم مدارك شناسایی و جواهراتش را نگه می‌داشت رفتم و آنها را برداشتم و از خانه خارج شدم.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده صادر و تحقیقات جهت شناسایی انگیزه واقعی و...، در دستوركار كارآگاهان اداره دهم پلیس اگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: etemad.ir

مطالب پیشنهادی :
پیچیدگی های عجیب در قتلی که جسد ندارد !
هجوم تهرانی‌ها به پمپ بنزین
اعطای بالاترین نشان تحقیقات کاخ سفید به محقق جوان ایرانی
بازپرس پرونده ریحانه از انگیزه قتل می گوید!
دیدار ظریف با لاوروف درباره رژیم حقوقی دریای خزر