برادرکشی با 15 ضربه چاقو
این بار اولی نیست که از داستان‌های تلخ خانوادگی بر اثر مصرف شیشه گفته می‌شود، بارها و بارها تیتر حوادثی از چشممان مبنی بر توهم شیشه باز هم حادثه آفرید یا قتل بر اثر مواد روانگردان و... رد شده است‌.
شیشه نه تنها به خود فرد آسیب می‌رساند، بلکه به خانواده چه از نظر روحی و چه از نظر اقتصادی صدمات جبران ناپذیری را وارد می‌کند و گاهی ممکن است فرد مصرف‌کننده در یک خانواده دیگر نتواند بکشد، بلکه طاقت را از یک خانواده گرفته و کشته شود.
 
حسین میرزا بیگی، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان، با اشاره به تکمیل پرونده برادرکشی در تشریح جزییات آن گفت: اواخر اسفندماه سال 92 بر اساس گزارشی از کلانتری 19، از قتل در یکی از خیابان‌های شهر با خبر شدیم و به محل حادثه رفتیم.
 
وی ادامه داد: "ع-ع" متهم به قتل 20 ساله این ماجرا است که برادر خود را با 15 ضربه چاقو به نقاط حیاتی بدن به قتل رساند.
 
میرزابیگی با بیان اینکه در پی تحقیقات به عمل آمده مقتول اعتیاد به مواد روانگردان از نوع شیشه داشت، بیان کرد: شب قبل از حادثه مقتول به دلیل مصرف بیش از حد دچار توهم ناشی از سوءمصرف شده و آسایش را از خانواده سلب کرده بود.
 
وی اظهارکرد: در روز حادثه "م-ع" با بهانه‌گیری‌های بی‌مورد با پدرش درگیر می‌شود و متهم به قتل که دیگر صبری برایش باقی نمانده بود به داخل مغازه می‌رود و چاقویی را برداشت و برادرش را با ضربات متعدد از پای در می‌آورد و در نهایت متهم توسط پلیس در محل اصلی حادثه دستگیر می‌شود.
 
"ع-ع" متهم به قتل درباره انگیزه ارتکاب به قتل برادرش گفت: برادرم به دلیل مصرف موادروانگردان نه تنها روزانه مبلغ قابل توجهی را از خانواده دریافت می‌کرد، بلکه به دلیل توهمات ناشی از سوءمصرف زندگی را به کام همه خانواده تلخ کرده بود.
 
"ع-ع" افزود: شب قبل از حادثه برادرم با خانواده مشاجره زیادی داشت و می‌گفت در لامپ‌های کم مصرف دوربین به کار برده‌ایم تا از مصرف شیشه او فیلمبرداری کند و روز حادثه در خانه را از جا کند و به دلیل ترس از دستگیرشدن قصد داشت در خانه را در جای دیگر قرار دهد در نهایت با پدرم درگیر شد و همزمان با آن دو سیلی به من زد که دیگر طاقت نیاوردم.
 
میرزابیگی در ادامه هشدار داد: مصرف مواد روانگردان با مبانی اخلاقی و مذهبی جامعه ایرانی مغایرت داشته و افراد مصرف کننده مواد رفتارهای خشنونت‌آمیز و ضد اجتماعی دارند.
 
بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: وابستگی شدید جسمی و روحی مصرف‌کنندگان باعث می‌شود برای تامین مواد مورد نیاز خود مرتکب آزار و اذیت بستگان شود.
 
وی ادامه‌داد: در همین راستا گاهی اوقات به دلیل آسیب‌های مکرر وارد شده توسط افراد معتاد به خانواده شاهد وقوع چنین حوادث تلخ و دردناکی هستیم.
 
میرزابیگی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خانواده یکی از مهمترین عوامل در بازپروری و درمان افراد گرفتار در دام موادمخدر روانگردان محسوب می‌شود، بنابراین تلاش اعضا خانواده در درمان افراد معتاد به خصوص با تکیه به مراکز درمانی و بازپروری در رهایی وی از دام اعتیاد ارزشمند است.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
خواهرکشی با نوشیدنی مسموم
ابهام در چگونگی انتخاب رئیس دانشگاه تهران
حاشیه‌های تمام نشده سفر اشتون به ایران
ناگفته های ریحانه درباره روز حادثه از زبان قاضی پرونده
در مهمانی همسر روحانی چه گذشت؟