محاکمه مامور پلیس به اتهام قتل
مامور پلیس که متهم به شلیک شتابزده به پسری جوان شده ‌است در حالی به اتهام قتل پای میز محاکمه رفت که مدعی‌ بود همه قوانین استفاده از سلاح را رعایت کرده ‌است.
 به گزارش خبرنگار ما، جلسه رسیدگی به اتهام این مامور صبح دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران به ریاست قاضی عبدالهی تشکیل شد. اولین کسی که پشت تریبون قرار گرفت، نماینده دادستان بود. او در توضیح کیفرخواست گفت: «متهم، مامور پلیس است او اول اسفند سال 92 با شلیک به فردی به نام رسول او را به قتل رسانده ‌است. تحقیقات نشان داد مامور پلیس قوانین به‌کارگیری سلاح را رعایت نکرده است و به‌عنوان نماینده دادستان تهران با توجه به درخواست اولیای‌دم، خواهان صدور حکم قانونی هستم.»

در ادامه پدر مقتول به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قصاص کرد.  سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: «به اتفاق سربازی که در اختیارم بود در حال گشت‌زنی بودم که معاون کلانتری خبر داد رسول، از متهمان تحت‌تعقیب در همان اطراف دیده ‌شده‌ است. برای دستگیری وی اقدام کردیم. رسول در مغازه‌ای در حال خرید بود به محض اینکه ما را دید سعی کرد فرار کند و برای اینکه جلو ما را بگیرد ویترین مغازه را خرد کرد و شیشه‌ها را شکست. تکه‌شیشه‌ای برداشت تا مثلا سلاحی داشته ‌باشد و بتواند فرار کند در همین حین سربازی که همراهم بود به سمتش رفت. او با شیشه یک ضربه به گردن سرباز زد و وی را زخمی کرد. من که این صحنه را دیدم با شلیک سه گلوله هوایی سعی کردم او را متوقف کنم اما نشد بعد یک تیر به سمت زمین زدم و تیر دوم را قصد داشتم به پایش بزنم که نمی‌دانم چه شد به قلبش برخورد کرد.»

 متهم درباره ادعای پدر مقتول مبنی بر اینکه ماموران پلیس مدتی قبل پسرش را به مرگ تهدید کرده بودند، گفت: «من رسول را نمی‌شناختم و او را ندیده ‌بودم و آن حرف را هم که پدر رسول مدعی است، نزدم. این گفته از اساس اشتباه‌ است.»

سپس وکیل‌مدافع متهم در جایگاه حاضر شد. او گفت: مقتول تحت‌تعقیب پلیس بود ضمن اینکه موکل من قوانین به‌کارگیری سلاح را به‌طور دقیق رعایت کرده‌ است بنابراین درخواست برائت او را دارم.  وقتی متهم برای بیان آخرین دفاع در جایگاه حاضر شد قاضی عبد‌الهی به او گفت: توضیح بده چند تیر شلیک کردی و چند پوکه پیدا شد؟  متهم گفت: من پنج تیر شلیک کردم و پنج پوکه هم تحویل دادم. قاضی گفت: مطابق گزارش کارشناسان اسلحه‌شناسی چهار پوکه‌ای که به‌عنوان پوکه گلوله‌های شلیک‌شده تحویل دادی ربطی به سلاح تو نداشته و فقط یک گلوله از سلاحی که حمل می‌کردی شلیک شده‌ است. در این‌باره چه می‌گویی؟

متهم گفت: من این نظریه را قبول ندارم شاهدان بودند و دیدند چه اتفاقی افتاد پوکه‌های تحویل‌داده‌‌شده متعلق به سلاحی بود که از آن استفاده ‌کردم. من سه گلوله بیرون از مغازه و به صورت هوایی و دو گلوله هم به سمت زمین شلیک کردم که یکی از آنها متاسفانه به قلب مقتول برخورد کرد. من خصومتی با مقتول نداشتم و حتی او را ندیده‌ بودم.  بنابر این گزارش هیات قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی به پرونده برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: sharghdaily.ir

مطالب پیشنهادی :
آتش در خط 2 مترو 9 مصدوم برجای گذاشت
اظهارات عجیب شجونی: آدم با زن خودش هم هم سو نیست!!
خودروسازان برای تکدر تره خرد نکردند
ویلیام هیگ: ایران باید واقع‌بین‌تر باشد
فرار 2 دختر برای ازدواج با داعشی ها+ عکس