مجازات جراحی که از اتاق عمل فرار کرد
این دختر 26ساله كه پریناز نام دارد و ساكن ارومیه است 3سال قبل برای جراحی روده سراغ یك پزشك رفت و قرار شد او در یكی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه بستری شود اما...
دکتر جراح که هنگام عمل جراحی از ترس بازرس دانشکده علوم پزشکی بیمارش را در اتاق عمل رها و از بیمارستان فرار کرده بود با رأی دادگاه جزایی ارومیه به پرداخت ۵درصد دیه محکوم شد. صدور این رأی در حالی است كه دختر جوان و وكیل مدافعش به آن اعتراض دارند و می‌گویند به‌دنبال این حادثه دختر جوان صدمات زیادی دیده است.

این دختر 26ساله كه پریناز نام دارد و ساكن ارومیه است 3سال قبل برای جراحی روده سراغ یك پزشك رفت و قرار شد او در یكی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه بستری شود اما این پزشك كه مجوز كار در بیمارستان خصوصی را نداشت هنگام جراحی وقتی فهمید بازرسی از دانشكده علوم پزشكی سراغش آمده درحالی‌كه شكم دختر جوان را شكافته و مشغول جراحی بود او را رها كرد و گریخت و باعث شد مشكلات زیادی برای دختر جوان ایجاد شود.

پریناز درباره این حادثه گفت: سال90 بود كه به‌دلیل خونریزی روده سراغ پزشك رفتم. او گفت بدون اینكه سختی زیادی بكشم روده‌ام را جراحی می‌كند. دكترم گفت چون جراحی حدود 8ساعت طول می‌كشد یكی از بیمارستان‌های خصوصی ارومیه را برای این كار درنظر گرفته است. من هم قبول كردم و روز 11مهرماه سال90 خودم را به تیغ جراحی سپردم.

ساعت7:30 دقیقه صبح جراحی شروع شد و آنطور كه بعدا فهمیدم یك ربع بعد درحالی‌كه من بیهوش و شكمم باز شده بود بازرس دانشكده علوم پزشكی سر می‌رسد و درباره پزشك جراح می‌پرسد. ظاهرا دكتر فقط مجوز جراحی در بیمارستان‌های دولتی را داشت و نباید در بیمارستان خصوصی جراحی می‌كرد. به همین دلیل او وقتی از حضور بازرس باخبر شد من را در همان حالت رها و از درِ پشتی بیمارستان فرار كرد.

در ادامه مــــسئولان بیمارستان پدرم را داخل اتاق عمل بردند و او را تهدید كردند كه باید به بازرس بگوید كه دكتر دیگری من را جراحی كرده است والا من را در همان وضعیت رها می‌كنند. پدرم هم به ناچار قبول كرد تا دكتر دیگری من را جراحی كند.

دختر جوان ادامه می‌دهد: وقتی به هوش آمدم فهمیدم چه اتفاقی افتاده است.
باورم نمی‌شد كه دكترم هنگام جراحی از اتاق عمل فرار و من را در همان وضعیت رها كرده است. اما همه اینها واقعیت داشت. یك روز بعد از جراحی من ممنوع‌الملاقات شدم و دكتر فراری من را به‌طور تلفنی ویزیت می‌كرد. حتی اسم دكترم و شرایطم بالای تختم نصب نشده بود و یك مرتبه یكی از پرستاران بیمارستان كه از وضعیتم بی‌خبر بود روی شكمم افتاد و باعث شد خونریزی كنم. بالاخره با هر سختی بود از بیمارستان مرخص شدم و سراغ دكترم رفتم اما او مسئولیت كاری را كه انجام داده بود قبول نمی‌كرد.

دیه 5درصدی
دختر جوان ادامه داد: ‌به‌دنبال این حادثه از پزشك خطاكار در شعبه103 دادگاه جزایی ارومیه شكایت كردم اما درنهایت دكترم فقط به پرداخت 5درصد دیه محكوم شد و حالا نمی‌دانم باید با این شرایط چطور زندگی كنم.

دختر جوان ادامه داد: من فوق دیپلم كامپیوتر دارم و قبلا زندگی خوبی داشتم اما بعد از این جراحی متأسفانه سلامتم را از دست داده‌ام و زندگی‌ام به‌هم ریخته‌است.

با كاری كه این جراح انجام داد فقط چند سانتی‌متر از روده من باقی مانده است. این مشكلات باعث شد نامزدی من به‌هم بخورد و حالا كه فكر می‌كنم می‌بینم با این شرایط آینده‌ای ندارم چون پزشكان اعلام كرده‌اند این شرایط غیرقابل بازگشت است. من قبلا سر كار می‌رفتم اما حالا هیچ جا به من كار نمی‌دهند و نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارم است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir

مطالب پیشنهادی :
جزئیات کودک‌آزاری در مهد از زبان دادستان
پزشک عضو داعش خودش را منفجر کرد!
اکازیون بسیج دانشجویی ; رسیور بدهید، گیرنده دیجیتال بگیرید
بازار داغ اجاره روزانه خانه مبله در تهران + جدول
اخبار مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5: موضوعات حل‌ نشده در مذاکرات از نگاه گاردین