ناگفته‌ های قاتل خلبان تهرانی و همسرش
مردی که متهم است در جنایتی هولناک خلبان باسابقه ایران‌ایر و همسرش را در آپارتمان‌شان به قتل رسانده، در جلسه محاکمه جزئیات این جنایت را شرح داد.
مردی که متهم است در جنایتی هولناک خلبان باسابقه ایران‌ایر و همسرش را در آپارتمان‌شان به قتل رسانده، در جلسه محاکمه جزئیات این جنایت را شرح داد. او مدعی شد با انگیزه سرقت این دو نفر را به قتل رسانده است.شامگاه 16اسفند سال 91، مأموران كلانتری 140تهران در جریان جنایت هولناكی در آپارتمانی در بلوار همیلا در منطقه پونك قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.

 بررسی‌های اولیه حاكی از آن بود كه در این جنایت منصور شهركی 39ساله، از خلبانان با سابقه ایران‌ایر و همسر 38ساله‌اش به نام سارا كه وكیل دادگستری بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند.

شروع تحقیقات
كارآگاهان جنایی با بررسی محل جنایت دریافتند كه از خانه قربانیان سرقت شده است بنابراین بررسی‌های خود را روی این انگیزه متمركز كردند.كارآگاهان كه به‌صورت شبانه‌روزی سرگرم رسیدگی به این پرونده بودند در ادامه به اطلاعاتی دست یافتند كه نشان می‌داد مردی به نام مرتضی در پشت پرده این جنایت قرار دارد.

شواهد نشان می‌داد او با استفاده از عابربانك مرد خلبان از یك طلافروشی در افسریه 8سكه طلا خریده است. به این ترتیب همه رفت‌وآمدهای مظنون پرونده زیرنظر گرفته شد تا اینكه بعد از چند روز تحقیقات، شواهد و مدارك محكمه‌پسندی به‌دست آمد كه دست داشتن مرد مظنون را در قتل خلبان و همسرش ثابت می‌كرد. به این ترتیب مرتضی دستگیر شد.

مأموران در جریان بازرسی از خانه این مرد كارت عابربانك خلبان، جاكلیدی او و مقداری از وسایلش را كشف كردند. اینها همه مدارك نبود چرا كه آثار انگشت متهم روی خودروی خلبان به جا مانده بود. در چنین شرایطی او تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت.

اعتراف به جنایت
مرتضی در جریان بازجویی‌ها گفت: من در كار خرید و فروش خودرو هستم. چند روز قبل از حادثه با آگهی فروش خودروی مرد خلبان روبه‌رو شدم و تصمیم گرفتم به بهانه خرید خودرو سراغ او بروم و از خانه‌اش سرقت كنم. روز حادثه یك چاقو، یك قبضه كلت كمری، مقداری تسمه و یك حلقه چسب نواری برداشتم و به خانه خلبان رفتم. هنوز چند دقیقه از حضورم در آنجا نگذشته بود كه برای خلبان و همسرش اسلحه كشیدم و در ادامه با ضربات چاقو آنها را به قتل رساندم. سپس مقداری از وسایل‌شان را برداشتم و از آنجا فرار كردم. به‌دنبال اعترافات این مرد پرونده اتهامی‌اش به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد.

عامل جنایت پای میز محاكمه
صبح دیروز بعد از آنكه قاضی حسین اصغر زاده، رئیس شعبه 113دادگاه كیفری رسمیت جلسه را اعلام كرد نماینده دادستان تهران در جایگاه ایستاد و كیفرخواست را قرائت كرد. او اتهام مرتضی را مباشرت در 2فقره قتل عمدی، جنایت بر میت و سرقت اعلام كرد و گفت: مطابق محتویات پرونده مرتضی، 38ساله متهم است منصور شهركی و همسرش را در خانه‌شان با ضربات چاقو به قتل رسانده است. او همچنین كیف حاوی مدارك خودروی خلبان و عابربانك او را نیز سرقت و از آن مبلغ 7میلیون تومان برداشت كرده است.

در ادامه پدر و مادر خلبان در جایگاه ایستادند و گفتند خواسته‌شان قصاص متهم و دریافت دیه درخصوص جراحاتی كه منجر به فوت نشده و همچنین دیه جنایت بر میت است. پدر منصور به نمایندگی از همسرش و فرزند مقتولان كه او نیز یكی از اولیای دم است گفت: این مرد بعد از بستن دست و پای فرزند و عروسم حدود یك ساعت آنها را شكنجه كرده و با ضربات متعدد چاقو آنها را به بی‌رحمانه‌ترین شكل ممكن به قتل رسانده است.

او حتی به عروس بی‌دفاعم 14ضربه چاقو زده است. از این گذشته جراحت‌هایی در بدن پسرم وجود داشت كه نشان می‌داد شكنجه شده است بنابر این او باید قصاص شود.سپس درحالی‌كه خانواده 2مقتول اشك می‌ریختند پدر و مادر سارا در جایگاه ایستادند و آنها نیز گفتند خواسته‌شان قصاص متهم است. در این هنگام قاضی اصغرزاده دستور داد مرتضی در جایگاه قرار بگیرد و از خودش دفاع كند.

جزئیات جنایت از زبان متهم
مرتضی كه سرش را پایین انداخته بود همه اتهاماتش را پذیرفت و گفت: من مجبور به انجام این گناه شدم. من گذشته خوبی نداشتم و از بچگی مجبور بودم روی پای خودم بایستم و گذشته تلخم آینده تلخ تری را برایم رقم زد. وی ادامه داد: من می‌دانم كه سزای خلبان و همسرش مرگ نبود و به‌خاطر كاری كه كرده‌ام شرمسارم و در مدتی كه زندانی هستم توبه كرده‌ام.
در ادامه قاضی از او خواست درباره جزئیات این جنایت صحبت كند.

مرتضی گفت: من در زندگی اولم شكست خوردم و وقتی با همسر دومم ازدواج كردم زندگی‌ام سر و سامان گرفت اما او بیمار شد و من نمی‌توانستم مخارج درمانش را تأمین كنم به همین دلیل تصمیم گرفتم سرقت كنم. چون كارم خرید و فروش ماشین بود از آگهی‌های تبلیغاتی خلبان را پیدا كردم و به خانه‌اش رفتم. روز حادثه وقتی به بهانه خرید ماشین وارد خانه‌شان شدم ابتدا با اسلحه آنها را تهدید كردم.

سپس از خلبان خواستم دست و پای همسرش را ببندد و در ادامه خودم دست و پای خلبان را بستم و به دهان‌شان چسب زدم. حدود یك ساعت با آنها صحبت كردم و گفتم فقط برای سرقت آمده‌ام. گفتم 20میلیون تومان برای درمان همسرم می‌خواهم اما خلبان گفت پولی ندارد. با وجود این آنها را تهدید كردم و كارت عابربانك خلبان را همراه با رمزش از او گرفتم و از آنجا خارج شدم اما ترس از دستگیر شدن باعث شد دوباره برگردم. اول با چاقو ضربه‌ای به خلبان زدم و در ادامه ضربه‌ای به همسرش وارد كردم و در نهایت ضربات بیشتری به آنها زدم و كار را تمام كردم.

در ادامه اثرانگشتم را از آنجا پاك و فرار كردم. چند ساعت بعد به یك طلافروشی در افسریه رفتم و با استفاده از عابربانك مسروقه 8سكه بهارآزادی خریدم اما بالاخره دستگیر شدم.با پایان دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شدند و قرار است به‌زودی رأی خود را اعلام كنند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir

مطالب پیشنهادی :
4 کشته و زخمی در انفجار کرج
نامه جدید توکلی: آقای روحانی مگر امتیاز ویژه همان رانت نیست؟
جاده چالوس یکطرفه می شود
فریاد این پدر دل سنگ را آب می کند + عکس
ایران اسرائیل را به دام انداخت