دومین حكم قصاص برای عروس 15 ساله
حكم قصاص عروس 15 ساله درحالی برای دومین بار صادر شد كه او مدعی است جنایتی مرتكب نشده است. این دختر نوجوان متهم است كه همسر دوم خود را به قتل رسانده است.
حكم قصاص عروس 15 ساله درحالی برای دومین بار صادر شد كه او مدعی است جنایتی مرتكب نشده است. این دختر نوجوان متهم است كه همسر دوم خود را به قتل رسانده است.ماجرا از 31 فروردین سال 88 آغاز شد، زمانی كه مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و خبر از كشف جسدی در یكی از مراكز فرهنگی در شیراز داد.

 كارآگاهان جنایی با اعلام خبر بلافاصله وارد عمل شده و با حضور در محل با جسد جوانی مواجه شدند.

تحقیقات اولیه متخصصان پزشكی قانونی حكایت از آن داشت كه قربانی بر اثر خفگی به قتل رسیده است. جسد به دستور بازپرس جنایی به پزشكی قانونی انتقال داده شد و بررسی‌ها برای رازگشایی این جنایت ادامه داشت.

در تحقیقات یكی از شاهدان به پلیس گفت: «روز قبل سعید و نامزدش با هم به مركز تجاری آمدند. وقتی آنها را با هم دیدم خیلی تعجب كردم چون سعید گفته‌ بود با همسرش اختلافاتی دارد. آنها غذا خریده ‌بودند. من خوشحال شدم و با خودم گفتم آشتی كرده‌اند كه می‌خواهند با هم غذا بخورند.»

یكی دیگر از شاهدان به پلیس گفت: «بعدازظهر بود كه سعید را بدحال دیدم. به او گفتم می‌خواهی با هم به دكتر برویم گفت همسرم رفته برایم دارو بخرد بهتر می‌شوم بعد از آن دیگر خبری از او نشد تا اینكه جسدش را پیدا كردیم.»

در ادامه بررسی‌ها پدر و مادر دختر نوجوان حقیقت دیگری را برملا كردند، آنها گفتند كه دخترشان به مدرسه نرفته و از او خبری ندارند. تحقیقات برای یافتن نازنین كه ناپدید شده بود ادامه داشت تا اینكه زن نوجوان بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف كرد و گفت: «اول به او 10 قرص دیازپام دادم. آن را در آبمیوه ریختم و به شوهرم دادم. بی‌حال كه شد او را با سیم ‌شارژ لپ‌تاپ خفه كردم. بعد پوكه قرص‌ها، آبمیوه و سیم لپ‌تاپ را در سطل زباله انداختم.»

پس از تحقیقات كیفرخواست پرونده درحالی صادر شد كه خانواده اولیای دم خواهان قصاص قاتل بودند. اما زمانی كه نازنین پای میز محاكمه رفت، اظهارات جدیدی را بیان كرد و گفت برای خرید دارو از شوهرم جدا شدم و زمانی كه برگشتم دو مرد و یك زن را در اتاق دیدم. اول فكر كردم آنها از دوستان شوهرم هستند اما بعد متوجه ‌شدم برای كشتن او آمده‌اند. آنها مرا تهدید كردند و گفتند هر كاری كه می‌گویند باید انجام بدهم. آمپول هوا دست‌شان بود. به من گفتند باید آمپول را به شوهرم تزریق كنم نمی‌خواستم این كار را بكنم اما تهدیدم كردند بعد هم شوهرم را خفه كردند.

هر چند نازنین تلاش داشت خود را در این جنایت بی‌گناه نشان دهد اما صحبت‌های او برای 5 قاضی دادگاه كیفری محكمه‌پسند نبود و حكم قصاص نازنین صادر شد. با اعتراض عروس نوجوان و وكیل‌مدافعش، فرشید رفوگران؛ پرونده به دیوانعالی كشور رفت. با توجه به اینكه نازنین زیر 18سال بود، مطابق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید رای صادره نقض شد تا بلوغ عقلی این نوجوان مورد بررسی قرار گیرد.

 به این ترتیب یك‌بار دیگر نازنین پای میز محاكمه رفت. نازنین اواسط اردیبهشت امسال بار دیگر پای میز محاكمه رفت و در دفاع از خود گفت: «13 ساله‌ بودم كه خانواده‌ام مرا مجبور به ازدواج كردند. بعد از دو سال جدا شدم چون شوهرم شكاك بود و من را خیلی كتك می‌زد بعد با اصرار خانواده‌ام با سعید ازدواج كردم. ما با هم اختلافاتی داشتیم و من منكر آن نمی‌شوم اما هیچ‌وقت قصد كشتن او را نداشتم. وقتی به قتل شوهرم اعتراف كردم ترسیده بودم واقعیت همین است كه در جلسه دادگاه گفته‌ام. دو مرد و یك زن آمدند، او را كشتند و من را هم تهدید كردند و گفتند باید ساكت باشم.

در ادامه فرشید رفوگران در جایگاه قرار گرفت و گفت: ادعای موكل من به‌درستی مورد تحقیق قرار نگرفته و اینكه آیا سم یا دارویی در بدن مقتول وجود داشت یا نه، بررسی نشده ‌است ضمن اینكه موكلم در چند مرحله اظهارات ضدونقیض داشته‌ و این نشان می‌دهد او در بازجویی‌ها واقعیت را نگفته ‌است. ضمن اینكه از نگهبان مركز فرهنگی كه رفت‌وآمدها را كنترل می‌كرده نیز تحقیق نشده و ادعای موكل من در دادگاه نیز مورد بررسی قرار نگرفته ‌است. دوست موكلم كه گفته می‌شود مدعی شده نازنین قصد كشتن شوهرش را داشته در جایی دیگر گفته‌هایش را منكر شده ‌است. ضمن اینكه شاهدان گفته‌اند موكل و نامزدش با هم آشتی كرده‌ بودند و غذا می‌خوردند. از دادگاه درخواست دارم به مداركی كه نشان می‌دهد نازنین بی‌گناه است، توجه كنند.

قضات بعد از پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند. درنهایت قضات شعبه چهارم دادگاه كیفری استان فارس متهم را گناهكار دانسته و حكم قصاص او را صادر كردند.




گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir

مطالب پیشنهادی :
4 کشته و زخمی در انفجار کرج
فاضلی: چرا اصناف وزیر ندارند؟
سرباز گرفتن به سبک داعش!+ عکس
امروز ،گرمترین روز پایتخت در سال جاری
حضور تکفیری‌ها در اردبیل تکذیب شد