سمیه تا سالها عید فطر را خواهد دید
چه زود اجابت شد دعاهای مادری پیر و دلخسته از رنج روزگار در حق فرزندش، چه نیکو دعای خیر دستان پینه بسته پدر مستجاب شد در رنج دختری درد کشیده از جور زمان و خدایا چه پسندیده دعای مومنانت در شبهای احیاء در حق بندگان اجابت کردی.
سمیه زارعی زن جوان و ۲۵ ساله ساکن شفت از توابع رشت پنج سال پیش و در حالی که تنها یک سال از ازدواجش می‌گذشت در یک درگیری ناخواسته همسر خود را به قتل رساند. پس از آن، طبق حکم دادگاه این زن جوان به قصاص محکوم شد و از آن زمان تا کنون در زندان است تا حکمش اجرا شود.

اما اعضای مجمع خیرین جوادالائمه توانستند با رضایت اولیای دم، به شرط پرداخت 80 میلیون تومان دیه، او را نجات دهند. قرار بود که قبل از ماه رمضان این مبلغ پرداخت شود اما خانواده او نتوانستند مبلغ دیه را فراهم کنند و تنها توانستند 30 میلیون تومان به خانواده اولیای دم بدهند. حالا او تا پایان ماه رمضان بیشتر فرصت پرداخت دیه را ندارد.

خانواده سمیه برای پیگیری پرونده‌اش در ۵ سال گذشته مجبور شدند بر اندک وسایل زندگی‌شان هم چوب حراج بزنند تا همچنان روزنه‌های امید برای زنده ماندن دخترشان را حفظ کنند. خواهر سمیه که دو سال از او بزرگ‌تر است، در سه ماه گذشته برنج‌کاری کار کرده تا بتواند کمک‌خرج خانواده‌اش باشد.

عطا عطایی عضو انجمن خیریه جوادالائمه در این‌باره گفت: شماره حساب ۰۱۰۸۸۷۲۰۹۵۰۰۲ سیبا نزد بانک ملی شهرستان شفت متعلق به مجمع خیرین جواد الائمه برای کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

و حال اخبر امروز.....

دست مریزاد به همه خادمان اهل بیت، همه مردان و زنان مسلمان و همنوع ایران زمین که در حمایتی عظیم به کمک "سمیه زارعی" شتافتند تا عید فطر امسال عید خلوص نیت بندگان راستین خدا شود. در خالص‌ترین حرکت انسانی، چه خوب خواهد بود که یاد بگیریم کمک برسانیم به همه سمیه‌هایی که در رنج و درد و گرفتارهای دنیایی اسیرند.

و یادمان نرود که هنوز هستند امثال سمیه زارعی‌هایی که از رنج بیماری رنجورند و نیازمند یاری. سمیه هایی که از رنج فقر دلنگران آینده نامعلوم هستند و نیازمند یاریگر. سمیه‌هایی که می‌توانند با دستان پرمهر همه آنان که موجبات کاهش رنج سمیه زارعی شدند، شاد شوند و به زندگی امیدوار و آینده ایران اسلامی با همدلی خیرین و بزرگواران کمک رسان به جامعه‌ای عاری از هر درد و رنجی تبدیل شود.

سمیه، دختری است که ناخواسته در یک نزاع خانوادگی در سال 88 گرفتار زندان شد و برای نجات از اعدام و پرداخت دیه به اولیای دم، به 50 میلیون تومان نیاز داشت.

  با محبت و عنایت هموطنان عزیز در سراسر کشور و پرداخت کمک‌های نقدی به حساب موسسه خیریه جوادالائمه، امروز، 6 مرداد مبلغ دیه آزادی سمیه زارعی، تامین و به زودی مقدمات قانونی و سیر تکمیل پرونده سمیه از طریق مراجع قضایی و قانونی فراهم خواهد شد. انشاءالله در گزارش‌های آتی طی شدن این مراحل به اطلاع همه عزیزان همراه در این آزادی خواهد رسید.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
ناگفته‌ های قاتل خلبان تهرانی و همسرش
نماینده زن مجلس:خاتمی باید محاکمه شود
موضع جنجالی علیه مقاومت فلسطین +عکس معنادار
اعلام حالت آماده‌ باش برقی در تهران
فاضلی: چرا اصناف وزیر ندارند؟