۲۴ کشته و ۲۷۱ زخمی در انفجارهای تایوان
چندین انفجار پی‌درپی در یکی از شهرهای جنوبی تایوان بیش از ۲۴ کشته و ۲۷۱ زخمی بر جا گذاشته است. علت احتمالی این انفجارها نشت گاز از خطوط زیرزمینی گاز اعلام شده است.
 به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، انفجارهای پی‌درپی در شهر جنوبی کائوشیونگ در تایوان چند خیابان را ویران کرده و دست‌کم ۲۴ کشته برجای گذاشته است. به گفته مقام‌های تایوان، بیش از ۲۷۱ تن بر اثر این انفجارها زخمی شده‌اند. در حال حاضر علت قطعی انفجارها روشن نیست ولی احتمال می‌رود که دلیل آن نشت گاز در خطوط زیرزمینی گاز بوده باشد.

حدود ۱۰ جسد در خیابان‌ها دیده شده و یکی از خیابان‌ها به کلی ویران شده است. مردم از وحشت به اطراف گریخته‌اند و شاهدان عینی از کشته‌های پرشمار در خیابان‌ها سخن گفته‌اند. بسیاری با جراحت‌های ناشی از سوختگی به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند.

یکی از حاضران در صحنه به خبرگزاری رسمی سی ان ای تایوان گفت: انفجارها مثل رعد و برق بود و خیابان جلوی مغازه من ویران شد.

برخی از شاهدان، انفجارها را به زمین‌لرزه تشبیه کرده‌اند. به گفته سازمان آتش‌نشانی تایوان، چهار آتش‌نشان بر اثر انفجارها کشته و ۲۲ تن از آنها زخمی شدند.

وزیر اقتصاد تایوان گفت، احتمالا نشت گاز پروپیلن باعث این سوانح شده است. به گفته یکی از مقام‌های رسمی تایوان، آتش صبح جمعه در ابعاد گسترده‌ای مهار شد و تحت کنترل در آمد.

دولت از ساکنان منطقه خواسته است خانه‌های خود را ترک کرده و به سکونت‌گاه‌های موقت پناه بیاورند. ارتش تایوان حدود ۱۴۰۰ سرباز را به محل سانحه فرستاده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
نماینده زن مجلس:خاتمی باید محاکمه شود
فریاد این پدر دل سنگ را آب می کند + عکس
اعلام حالت آماده‌ باش برقی در تهران
درمان ‌همیشگی‌ سرطان توسط یک ایرانی
4 کشته و زخمی در انفجار کرج