خانه آیت‌ الله و دختر همسایه
ساعت ٢ بعدازظهر چهارشنبه ٢٢ مردادماه ‌سال‌جاری بود که مأموران نیروی‌انتظامی در جریان ورود ٣ سارق مسلح به خانه یکی از روحانیون تهرانی در خیابان دولت قرار گرفتند.
 دختر همسایه که سرقت مسلحانه از خانه آیت‌الله سیدنورالدین طاهری، مؤسس حوزه‌علمیه حجت‌ابن‌الحسن را طراحی كرده بود، به همراه ٣ همدستش دستگیر شد. این گروه از سارقان با بستن دست و پای مؤسس حوزه علمیه به صندلی ٧٠‌میلیون تومان را به تاراج برده بودند.

ساعت ٢ بعدازظهر چهارشنبه ٢٢ مردادماه ‌سال‌جاری بود که مأموران نیروی‌انتظامی در جریان ورود ٣ سارق مسلح به خانه یکی از روحانیون تهرانی در خیابان دولت قرار گرفتند. با حضور مأموران در محل حادثه در همان بررسی‌های اولیه متوجه شدند که حوالی ساعت ٢ بعدازظهر ٣ سارق مسلح به زور وارد خانه آیت‌الله طاهری‌شیرازی شده‌اند و با تهدید وی، او را به صندلی بسته‌ و سرقتشان را عملی کرده‌اند.

اما این را‌ که این حادثه چطور رخ داده است، سیدشهاب‌الدین طاهری، فرزند آیت‌الله نورالدین بازگو می‌کند: آیت‌الله سیدنورالدین طاهری‌شیرازی، امام‌جماعت مسجد حجت‌ابن‌الحسن‌عسگری واقع در خیابان سهروردی و موسس حوزه‌علمیه حجت‌ابن‌الحسن است و درحال‌حاضر بیش از ٩٠‌سال سن دارد و روز سه‌شنبه تازه پس از جراحی چشم به خانه بازگشته بود.

در فاصله‌ای که راننده او خانه را برای مدت کوتاهی ترک می‌کند، ٣ سارق مسلح وارد خانه شده و اقدام به ضرب‌وشتم پدرم کرده و وی را به صندلی بستند. انگار سارقان از مدت‌ها قبل خانه پدرم را زیرنظر داشتند و برای سرقت، نقشه‌ای از قبل طراحی کرده بودند. سارقان پس از ضرب‌وشتم پدرم، وی را به صندلی می‌بندند تا حدی که بدن وی دچار کبودی شده است.

از طرفی سارقان می‌دانستند که دفتر کار و خانه پدرم یکجاست، به همین خاطر آنها پدرم را تهدید کردند که اگر کلید گاوصندوق را در اختیارشان قرار ندهد، او را خواهند کشت. سارقان، اموال خانه را از بین بردهند تا بتوانند گاوصندوق قرض‌الحسنه را پیدا کنند زیرا می‌دانستند که پدرم در خانه وجوهات حوزه‌علمیه و صندوق قرض‌الحسنه را نگه می‌دارد. آنها توانستند پس از به‌هم ریختن وسایل، اقدام به سرقت حدود ٧٠‌میلیون‌ تومان کنند.

سرقت‌های تکراری

این درحالی است که اوایل ماه رمضان نیز سارقان پس از ورود به بیت آیت‌الله طاهری‌شیرازی، ٢٠‌میلیون‌تومان از صندوق قرض‌الحسنه که برای کمک به افراد نیازمند راه‌اندازی شده بود، سرقت کردند.

پسر آیت‌الله طاهری‌شیرازی می‌گوید: اوایل ماه رمضان نیز، زمانی که پدرم در مسجد حضور داشت، سارقان از راه بالکن وارد شده و بیش از ٢٠‌میلیون ‌تومان از صندوق قرض‌الحسنه سرقت کردند. فرزند آیت‌الله طاهری‌شیرازی با بیان این‌که خانه ایشان، هم دفتر حوزه‌علمیه و هم صندوق قرض‌الحسنه است، اظهار کرد: در سرقت قبلی ٢٠‌میلیون‌ تومان از محل وجوهات حوزه به سرقت رفت که مجددا روز چهارشنبه (٢٢ مردادماه) ساعت ٢ بعدازظهر این اتفاق رخ داد. ٣ مرد مسلح به چاقو و قمه وارد خانه شده و ایشان را که تنها بودند، تهدید کردند.

 به گفته وی، پلیس و مأموران آگاهی در جریان این امر قرار گرفتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

آیا سارق آشناست؟
طاهری‌شیرازی گفت: حدود ٧٠‌میلیون تومان از پول‌های مردمی مربوط به حوزه علمیه و صندوق قرض‌الحسنه، توسط این ٣ سارق مسلح به سرقت رفته است. البته در این حادثه به سریدارهای قبلی که به‌عنوان راننده پدرم مشغول کار بودند، مشکوک هستیم. پیش از این هم یک زندانی، پدرم را به قتل و آتش‌زدن خانه تهدید کرده بود.

پایان راه برای سارقان
سرهنگ عباسعلی محمدیان با اعلام خبر دستگیری سارقان منزل آیت‌الله طاهری‌شیرازی گفت: پس از تشکیل پرونده درخصوص سرقت از خانه آیت‌الله و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تحقیقات خود را با دستور بازپرس شعبه شش آغاز کردند. در تحقیقات مقدماتی از آیت‌الله شیرازی مشخص شد که وی روز سرقت به دلیل بیماری قادر به حضور در نماز جماعت مسجد محل نبود.

در اتاق خود مشغول استراحت بوده که ٣ مرد وارد خانه‌اش شده‌اند و اقدام به گرفتن کلید گاوصندوق به زور کرده بودند. کارگاهان با توجه به اظهارات آیت‌الله طاهری‌شیرازی اطلاع یافتند که سارقان پیش از اجرای نقشه اشان، قصد سرقت گاوصندوق را داشتند. اما وقتی در خانه با آیت‌الله شیرازی روبه‌رو شدند دست به تهدید زدند، به زور کلید گاوصندوق را گرفته و سناریوی سرقت را کلید زدند.

بررسی کارآگاهان نشان داد که سارق از زمان دقیق حضور آیت‌الله در خانه اطلاع داشته است و بر همین اساس افراد معتمد و اهالی ساختمان مورد بازجویی قرار گرفتند که در بررسی‌ها مأموران به دختر جوانی که فرزند یکی از اهالی مجتمع بود مظنون شدند.

دختر جوان تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. کارآگاهان توانستند با بررسی‌های بیشتر، دختر جوان را دستگیر کنند. متهم توسط مأموران تحت بازجویی قرار گرفت. او اعتراف کرد و پرده از راز سرقت برداشت. در این راستا سه متهم مرد و یک زن دستگیر شده‌اند که همگی به سرقت اموال آیت‌الله طاهری شیرازی اعتراف کردند و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shahrvand-newspaper.ir

مطالب پیشنهادی :
تیتر نخست روزنامه‌های یکشنبه
سرنگونی پهپاد جاسوسی اسرائیل توسط سپاه
وضعیت پرونده مقام ارشد دولت دهم به کجا رسید؟
فاطمه‌هاشمی دوباره میکروفن صداوسیما را پائین‌آورد + تصاویر
هیس! وزرا فریاد نمی‌زنند! + عکس