سرقت با شگرد تخم مرغ‌زنی حقیقت دارد
این‌روزها پیامکی به‌نقل از اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران بزرگ با مضمون اطلاع‌رسانی از شیوه جدید سرقت با استفاده از پرتاب تخم‌مرغ، از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون وایبر و واتس‌آپ در حال دست‌به‌دست‌شدن است
رییس‌پلیس آگاهی پایتخت با رد ادعای انتشار هشدار پیامکی درخصوص سرقت به شیوه تخم‌مرغ‌زنی توسط اداره مبارزه با سرقت آگاهی تهران بزرگ، جزییاتی از این شگرد قدیمی سارقان را تشریح کرد.

 این‌روزها پیامکی به‌نقل از اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران بزرگ با مضمون اطلاع‌رسانی از شیوه جدید سرقت با استفاده از پرتاب تخم‌مرغ، از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون وایبر و واتس‌آپ در حال دست‌به‌دست‌شدن است؛ پیامک‌هایی که در آن با هشدار به شهروندان تهرانی از آنها خواسته شده است در برابر سارقانی که در جاده‌ها و معابر خلوت شهری و برون‌شهری، برای به‌سرقت‌بردن خودرو نقلیه، اقدام به پرتاب تخم‌مرغ به شیشه جلو راننده می‌کنند، هوشیار باشند.

در این پیامک که با عنوان هشدار بسیار مهم، منتشر شده، عنوان شده است اگر هنگام عبور از مناطق و معابر خلوت، شیشه جلو خودرو شما مورد اصابت تخم‌مرغ قرار گرفت، به هیچ عنوان از برف‌پاک‌کن استفاده نکنید زیرا استفاده از برف پاک‌کن باعث می‌شود تخم‌مرغ تقریبا به‌صورت کامل دید راننده را از بین ببرد و شما برای پاک‌کردن شیشه، مجبور به متوقف‌کردن خودرو شوید که با توقف خودرو، تبدیل به قربانیانی برای سارقان شده‌اید. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه این شگرد، یکی از شیوه‌های قدیمی سرقت است، گفت: اخیرا هیچ سرقتی به این شیوه و شگرد گزارش نشده است.

رییس‌پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به جزییات استفاده از این شگرد توسط سارقان گفت: سارقان با استفاده از این روش علاوه بر پرتاب تخم‌مرغ به سمت شیشه خودروها، اقدام به سرقت از افرادی می‌کنند که کیف پول یا ارز را با خود حمل می‌کنند. به‌عنوان مثال سارقان، با استفاده از شگرد زاغ‌زنی، اقدام به شناسایی افرادی می‌کنند که پول زیادی را از بانک گرفته و قصد انتقال آن را دارند. سارقان در این روش، با تعقیب قربانیان خود، با پرتاب تخم‌مرغ به کت یا کاپشن وی او را مجبور می‌کنند، کیف یا ساک‌دستی حاوی پول و اشیای قیمتی خود را روی زمین بگذارد تا لباس خود را تمیز کند. وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی از سرقت‌های مشابه با این شیوه، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار نگرفته است ولی امیدواریم با هوشیاری مردم نسبت به شیوه‌ها و شگردهای سارقان، زمینه سرقت کاسته شود و قربانیان کمتری، در دام سارقان قرار گیرند.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: sharghdaily.ir

مطالب پیشنهادی :
اختلال 3 روزه در 6 مرکز مخابراتی تهران
صاحبان بانک های غیردولتی چه کسانی هستند؟ +عکس
متن نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب چه بود؟
وقتی داعشی‌ها به جان یکدیگر می‌افتند
دبیر کل سازمان ملل و اقدام ضدایران