جولان باند 5نفره آدم ربایی در تهران
اعضای باند خشن آدم‌ربایی و اخاذی پس از تحقیقات گسترده پلیسی به دام افتادند.
به‌گزارش خبرنگار ما پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه خودرو سواری هیوندا، آذرماه سال گذشته در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. مالباخته به کارآگاهان گفت: «ساعت 21 روز حادثه سوار بر خودرو درحال بازگشت از محل کارم در منطقه خادم‌آباد شهریار بودم که یک خودرو پژو با پنج‌سرنشین از پشت‌سر با من تصادف کرد. برای بررسی میزان خسارت در حاشیه جاده توقف کردم. به‌محض پیاده‌شدن از ماشین ناگهان پنج‌مرد به من حمله کردند و مرا به‌شدت مورد ضرب‌وجرح قرار دادند. آنها قصد داشتند با تهدید سلاح کمری مرا سوار ماشین خود کنند، اما از غفلت یکی از آنها که برای لحظه‌ای دستم را رها کرد، استفاده و با حرکت در عرض جاده از دستشان فرار کردم. آنها نیز به سرعت سوار هر دو ماشین شدند و گریختند.»

همان زمان پرونده‌هایی مشابه با موضوع آدم‌ربایی و اخاذی به پلیس آگاهی اطلاع داده شد. بررسی اظهارات شاکیان نشان داد سارقان به‌شیوه‌ای یکسان و با تصادف ساختگی، صاحب خودروها را ربوده و از آنها اخاذی کرده‌اند.

یکی از این شاکیان که سارقان، 120میلیون‌تومان از وی گرفته بودند، پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «ساعت 22روز حادثه در اتوبان تهران- ساوه درحال بازگشت به‌سمت تهران بودیم. بعد از گذشتن از عوارضی، یک خودرو پژو از پشت سر با من تصادف کرد؛ در حاشیه جاده توقف کردم؛ جوانی حدودا 25ساله از پژو پیاده شد و به‌سمت ماشین من حرکت کرد، او ناگهان مرا از پشت گرفت، سپس چهارنفر از پژو پیاده شدند و با کتک مرا زیر صندلی عقب ماشین خودم انداختند و دوباره کتکم زدند؛ آنها 300میلیون‌تومان می‌خواستند. تحت فشارهای شدید آنها، سه‌کارت عابر بانک حاوی 120میلیون‌تومان را در اختیارشان گذاشتم. سارقان حدود ساعت 24 پس از بستن چشم‌ها، دست‌ها و پاهایم، مرا به مکانی نامعلوم بردند و تهدید به مرگ کردند، اما پس از برداشت 120میلیون‌تومان، مرا ساعت 16 فردای آن روز با چشمانی بسته در شهرک غرب رها کردند.»

شاکی دیگری نیز پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «حدود ساعت شش صبح روز حادثه یک خودرو سواری در اتوبان آزادگان، ابتدای جاده ساوه از پشت‌سر با خودرو من تصادف کرد؛ به‌محض توقف، سه‌جوان به‌زور سوار ماشینم شدند و مرا مورد ضرب‌وشتم قرار دادند و چشمانم را بستند و پول خواستند. مجبور شدم با همسرم تماس بگیرم، او نیز300هزارتومان به حساب عابربانکم واریز کرد که سارقان آن مبلغ را برداشت کردند.»

همسر شاکی نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «شوهرم حدود ساعت دو بامداد روز حادثه برای رفتن به کارخانه از منزل خارج شد، او سه‌ساعت بعد با من تماس گرفت و خواست 300میلیون‌تومان به حسابش بریزم. من نیز بدون اطلاع از اتفاقی که برای همسرم افتاده این مبلغ را واریز کردم؛ بعد از آن دیگر هیچ خبری از او شد تا اینکه ساعت 15 همان روز توسط خواهرزاده شوهرم مطلع شدم او با شرایط بسیار نامناسبی در خیابان پیدا نشد و توسط شهروندان به بیمارستان منتقل شده است، به‌سرعت خودم را به بیمارستان رساندم و متوجه شدم همسرم را به‌علت شدت جراحت‌ها به اتاق عمل برده‌اند.»

کارآگاهان که مطمئن شده بودند تمام این جرایم توسط یک باند انجام شده با انجام سلسله‌اقدامات پلیسی پیچیده تمامی اعضای گروه آدم‌ربایی را شناسایی کردند. این شش‌نفر همگی از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به‌اتهام ارتکاب سرقت‌های خشن به‌ویژه سرقت‌های مسلحانه تحت‌تعقیب قرار گرفته بودند و یکی از آنها به‌اتهام سرقت مسلحانه به 17سال زندان محکوم شده بود. پس از شناسایی مخفیگاه هر سه‌متهم در قلعه‌حسن‌خان، شهریار و پرند، هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و متهمان در سه‌عملیات مشترک و همزمان، در ساعت 11 صبح شنبه هفته‌جاری دستگیر و پس از مواجهه حضوری با تعدادی از شاکیان شناسایی شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «هر شش‌متهم پرونده در همان مراحل اولیه تحقیقات، صراحتا به چندین فقره سرقت به‌شیوه و شگرد مشابه و به‌ویژه در محدوده اتوبان آزادگان اعتراف کرده‌اند. متهمان درحال حاضر با قرار قانونی صادرشده توسط مقام قضایی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها ادامه دارد.»



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fararu.com

مطالب پیشنهادی :
پلیس پایتخت رشوه 2 میلیاردی را رد کرد
این بار ماجرای نان مارمولکی در لرستان !!!
داعش کم بود ، متحد هم پیدا کرد
روش بانک ها برای دور زدن سقف پرداخت سود
محسن هاشمی واقعاً از پرونده برادرش بی خبر است؟