فرجام مرگبار رابطه نامشروع میوه‌فروش دوره‌گرد
شوهرم با همدستی پسر عمویش، فرید را به قتل رساندند.
دومرد که مرتکب جنایت‌های جداگانه شده‌اند پس از تایید حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور در یک‌قدمی چوبه‌دار قرار گرفتند. یکی از این متهمان مردی به نام کاوه است که با انگیزه ناموسی دست به جنایت زده است. مردی آذر سه‌سال قبل به پلیس مراجعه کرد و خبر داد پسر 24ساله‌اش به نام فرید ناپدید شده است. کارآگاهان برای یافتن ردی از این جوان وارد عمل شدند و قبل از هر کاری به بررسی فهرست مکالمات تلفنی او پرداختند.

در این مرحله از تحقیقات مشخص شد فرید آخرین‌بار با زنی به نام هدیه تماس گرفته است. کارآگاهان سراغ هدیه رفتند و از او درباره جوان مفقود شده پرس‌وجو کردند. زن جوان ابتدا مدعی شد چنین شخصی را نمی‌شناسد اما هنگامی که تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت، اسرار جنایت را فاش کرد.

هدیه گفت: «شوهرم با همدستی پسر عمویش، فرید را به قتل رساندند. فرید میوه‌فروش دوره‌گرد بود و هرازگاهی به محله ما می‌آمد و از او خرید می‌کردم. هیچ مشکلی وجود نداشت تا اینکه یک‌شب وقتی شوهرم به سفر رفته بود او به خانه ما آمد و به‌زور به من تعرض کرد. وقتی شوهرم از سفر برگشت ماجرا را برایش تعریف کردم و او فرید را با کمک پسرعمویش به قتل رساند.»

ماموران بعد از اطلاع از جزییات قتل، شوهر هدیه و متهم دیگر را بازداشت کردند. همسر هدیه اتهامش را گردن گرفت و گفت: «وقتی همسرم به من گفت فرید به او تعرض‌کرده است تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم به همین دلیل موضوع را با پسرعمویم در میان گذاشتم و او هم قبول کرد در کشتن فرید به من کمک کند. ابتدا هدیه با فرید تماس گرفت و او را به خانه کشاند سپس ما به او حمله کردیم و من وی را با چند ضربه چاقو کشتم. در ادامه جسد را از شهر بیرون بردم و آن را به آتش کشیدم تا شناسایی نشود.»

متهم دیگر پرونده نیز اظهارات پسرعمویش را تایید کرد. وقتی پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد اولیای‌دم مقتول خواستار قصاص قاتل شدند. شوهر هدیه نیز اتهام قتل را پذیرفت و ماجرا را یک‌بار دیگر توضیح داد اما زن جوان وقتی در جایگاه قرار گرفت، رازی تازه را فاش کرد و گفت: «مدتی بود از فرید خرید می‌کردم و به این ترتیب رابطه‌ام را با او شروع کردم. ما با هم در ارتباط بودیم تا اینکه دچار عذاب وجدان شدم و به دروغ به شوهرم گفتم فرید به من تجاوز کرده است.»

هیات‌قضات بعد از پایان محاکمه متهم ردیف اول را به اتهام قتل به قصاص و به جرم جنایت در میت به دوسال حبس، 74ضربه شلاق و یک‌دهم دیه محکوم کردند. هدیه نیز به اتهام معاونت در قتل به 15سال زندان و به اتهام رابطه نامشروع به 99ضربه شلاق و متهم ردیف سوم به جرم معاونت در قتل به 15سال حبس محکوم شد. این رای با اعتراض متهمان در اختیار قضات شعبه15 دیوانعالی کشور قرار گرفت و سرانجام به تایید رسید.

دومین مردی که در آستانه مجازات قرار دارد مردی به نام هاشم است که همسر برادرش را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. مردی خرداد سال گذشته در تماس با پلیس خبر داد برادرش به نام صمد، همسر او را به قتل رسانده است. وقتی کارآگاهان تحقیقات را آغاز کردند متوجه شدند صمد مردی معتاد است که در خانه مقتول با استفاده از چاقو دست به جنایت زده است.

 شوهر مقتول در بازجویی‌ها گفت: «برادرم در کارگاه من کار می‌کرد اما مشکلاتی ایجاد کرده بود. روز حادثه ما خانه نبودیم وقتی به منزل رسیدیم دیدیم وسایل خانه کاملا به هم ریخته است فهمیدم صمد در نبود ما به آنجا آمده و این کار را کرده به او تلفن زدم و گفتم نباید به خانه ما بیاید اما او دوباره به آنجا آمد و مشغول جمع‌کردن وسایل خودش شد. در این هنگام صدای جیغ همسرم را شنیدم و فهمیدم صمد او را زده است به‌سرعت به سمت همسرم دویدم و او را غرق در خون دیدم. وی را سریع به بیمارستان رساندم اما پزشکان نتوانستند کاری انجام دهند.»

ماموران در ادامه تحقیقات سراغ صمد رفتند و او را بازداشت کردند. این مرد در بازجویی‌ها اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «من با برادرم کار می‌کردم اما همسر او در روابط ما دخالت می‌کرد و اجازه نمی‌داد برادرم حقوق من را بپردازد به همین دلیل با او اختلاف داشتم. روز حادثه نیز مواد مصرف کرده بودم و اصلا حال خوبی نداشتم. وقتی به خانه برادرم رفتم با همسرش مشاجره کردم و او را با چاقو زدم.»

این متهم نیز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد که رای صادره به تایید دیوانعالی کشور رسید.

بنا بر این گزارش دو محکوم به مرگ اگر نتوانند رضایت اولیای‌دم مقتولان را جلب کنند به‌زودی پای چوبه‌دار خواهند رفت.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: sharghdaily.ir

مطالب پیشنهادی :
حمله مرگبار برادران خشمگین به پسر جوان
ادعای شرط ایران برای همکاری با آمریکا
بچه دار شویم !!! مقایسه شرایط بچه دار شدن در ایران با دیگر کشور ها...
قالیباف و چمران در مترو +عکس
زمان تشییع پیکر حجت‌الاسلام دعاگو